Toyota odhalila plány na novú technológiu batérií

Japonská automobilka Toyota v utorok oznámila, že plánuje vyrobiť polovodičovú batériu. Je to súčasť jej ambicióznych plánov pre vysokovýkonné batérie a ďalšie technológie na zlepšenie dojazdu a výkonu a na zníženie nákladov na elektrické vozidlá.

 Japonská automobilka uviedla, že jej cieľom je uviesť na trh batérie novej generácie od roku 2026, ktoré ponúknu dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjacie časy. Doba nabíjania, jedna z hlavných nevýhod elektrických vozidiel, sa skráti na 10 minút alebo menej, tvrdí spoločnosť vo vyhlásení.

Toyota pracuje na vývoji hromadnej komerčnej výroby polovodičových batérií, ktorú chce spustiť v rokoch 2027 – 2028. Automobilka to oznámila deň pred výročným stretnutím akcionárov, kde sa bude skúmať stratégia a riadenie. Ide o doteraz najúplnejšie odhalenie stratégie Toyoty, ktorá na rýchlo rastúcom trhu s elektrickými vozidlami zaostáva za súpermi.

Automobilka plánuje vyrábať vozidlá s efektívnejšou lítium-iónovou batériou

Automobilka plánuje vyrábať vozidlá s efektívnejšou lítium-iónovou batériou, ktorá bude mať dojazd 1000 km. Na porovnanie, Model Y konkurenčnej Tesly s dlhým dojazdom dokáže prejsť približne 530 km na základe testovacích štandardov v USA. Toyota neuviedla podrobnosti o odhadovaných nákladoch alebo mieste výroby svojho nového EV s dlhým dojazdom, ani kde bude vyrábať polovodičové batérie novej generácie.

názvy modelov elektromobilov
Toyota bZ4X. Foto: flickr.com/peterolthof

„To, čo chceme dosiahnuť, je zmeniť budúcnosť pomocou batériových elektrických vozidiel (BEV),“ povedal Takero Kato, prezident novej divízie Toyoty BEV Factory. „Batériové elektromobily novej generácie uvedieme na trh globálne a ako kompletnú zostavu od roku 2026,“ dodal Kato. Spoločnosť BEV Factory, založená v máji, má za cieľ do roku 2030 vyrobiť približne 1,7 milióna vozidiel, povedal Kato.

 V apríli predala automobilka na celom svete 8584 elektromobilov, a to aj pod značkou Lexus, čo po prvýkrát predstavovalo viac ako 1 % z jej globálneho predaja áut za jeden mesiac. Toyota ďalej uviedla, že pokračuje v práci na modeloch poháňaných vodíkom vrátane vozidiel s palivovými článkami.

 Vodík je stále drahý a zvyčajne sa vyrába s pomocou fosílnych palív, hoci sa dá vyrobiť aj s pomocou obnoviteľnej energie. Toyota uviedla, že spolupracuje s rôznymi partnermi na výrobe čistejšieho a lacnejšieho vodíka. Toyota, ktorá vyrába hybridné modely Prius, Camry a luxusné modely Lexus, pracuje aj na biopalivách druhej generácie. Biopalivá, ako je etanol, sa považujú za obnoviteľnejšie ako fosílne palivá, hoci majú iné nevýhody.

Viac o téme: batérie , elektrické vozidlá EV , plán , technológie , Toyota

Súvisiace články

Aktuálne správy