Predaje Plzeňského Prazdroja Slovensko vlani rástli o 1,8 percenta

Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko v roku 2022 predala takmer 1,7 milióna hektolitrov piva, čo predstavuje medziročný nárast o 1,8 percenta. Po dvoch rokoch poklesu zaznamenala obrat kategória čapovaných pív a rastúcu krivku si už druhý rok po sebe udržalo nealko.

Rastúci záujem Slovákov o ležiaky sa podľa spoločnosti potvrdil aj minulý rok, keď ich predané objemy stúpli o 10 %. „Ukázalo sa, že Slováci dlhodobo inklinujú ku kvalite a obľubujú prémiové produkty, no zároveň sú otvorení novinkám, čo tiež prispelo k celkovej pozitívnej bilancii. Čoraz viac sa ukazuje, že plnohodnotnou voľbou pre mnohých je nealko Birell, ktorý medziročne výrazne rástol o 19 %,“ uviedol Martin Grygařík, obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.         

Nealko v Prazdroji napredovalo už druhý rok po sebe a darilo sa mu nielen vo vynovenom neochutenom variante, ale aj v tých ochutených, v obchodoch aj na výčapoch. K jeho nárastu prispeli tiež novinky, ktoré prekonali plán o 23 %. Tento segment vlani celkovo výrazne rástol a každé siedme pivo z Prazdroja na Slovensku je dnes nealkoholické.

Po dvoch rokoch poklesu zaznamenala obrat kategória čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 %. Z pohľadu objemov sa však stále nedostala na čísla spred pandémie. Nielenže sa spotrebitelia do prevádzok nevrátili naplno, ale HoReCa segment čelil počas minulého roka aj nedostatku kvalifikovaného personálu. Zároveň bol pod veľkým tlakom rastu cien energií a inflácie. Prazdroj na tento stav zareagoval a zintenzívnil svoju pomoc cez početné rozvojové programy s cieľom pomôcť skvalitniť nielen servis, ale aj prilákať pracovnú silu.

Viac o téme: pivo , pivovary , Plzeňský Prazdroj Slovensko , predaj , rast , Slovensko , spotrebitelia

Súvisiace články

Aktuálne správy