Názory čitateľov


Názory k článku:
Žiadna sláva: Nemci rozobrali Teslu, boli zvedaví, na koľko vyjde výroba Modelu 3

19. 6. 2018   us_ama
Elektromobil ako plnohodnotna nahrada spalovacich motorov nema buducnost-pokial nedokazeme dostatok elektriny vyrobit cistym sposobom...
25. 6. 2018   Omen Nemo
Vieme vyrobiť ľubovolné množstvo elektrickej energie čistým spôsobom.
A ešte k tomu aj zadarmo.
Teda vedeli by sme, keby ľudia spopracovali a nesnažili sa iba o5ierať jeden druhého.
Keby tou neboli nezmyslené štáty (pozostatok stredovekého feudalizmu - štruktúry naprosto nezmyselné v internetovej globálnej dedine) a ich alfa-samcovskí Trumpovia, Putinovia, Erdoganiova, Kim-Čong-Unovia, Ficovia a ostatné Merkelové.
Lebo slnečného svitu je na tejto planéte až priveľa, kremíku je doslovne bárskoľko, neobývaných území na Sahare a ostatných púšťach jesto tiež dostatok a fosilnej (či nukleárnej) energie na výrobu prvých lesov fotočlánkov je zatiaľ ešte tiež dosť.
Nad rovníkovým pásom fotovoltaických pralesov by slniečko nikdy nezapadlo a teda by dávali nekonečné kvantá elektrickej energie trvale - a dokonca všetkým zadarmo !
Čistenie, výmeny a opravy by zabezpečovali relatívne jednoduché roboty - skonštruovateľné už dnes (aj s tou rudimentálnou "umelou inteligenciou) ktorá je zatiaľ k dispozícii a v skutočnosti so žiadnou skutočnou inteligenciou nemá nič spoločné)
Ale na dosiahnutie takého cieľa zrejme ešte bude potrebná III svetová vojna, ktorá vykynoží tých zhruba 80% chruňuv, čo sa tu tmolí a ich primárnym životným cieľom je aby si vzájomne mohli robiť zle a aby sa mohli vyvyšovať nad svojimi susedmi (na ktorých im ale inak nezáleží) smiešnymi autami, iphonmi, škaredými vilami, nemotornými jachatami a bárs aj prúdovými lietadlami
- keď už nemajú na vlastné raketoplány. Hovorím o tebe !
Na druhej strane aj dinosoaury a Neandertálci vynynuli a dobre je ;)
19. 6. 2018   hermafrodit merkel
tesla totálny šrot
6. 6. 2018   peto166
hm... takze to i stroje si uz pytaju vyplatu? o.O
7. 6. 2018   apoliticky
Nemci nerozobrali Teslo preto, ze chceli vidiet na kolko vyjde vyroba !...Rozobrali ju preto, aby OKOPIROVALI technologiu ktoru sami NEVEDIA vyvinut !!! ...necudo ked 100 rokov nemci a ostatne automobilky NEPOKROCILI v zmene pohonu aut...stale sa vyrabaju a stale sa vozime na tych istych haraburdach ako nasi dedovia !...akurat pridali na auta LED osvetlenie, navigaciu...ale POHOn zastaraly stale ostal...no az VDAKA TESLE ...ktora otvorila motoristom nove horizonty a predava elektromobily auta buducnosti !...kto ma elektromobil vie o com pisem a nikdy by sa uz k spalovakom nevratil !
7. 6. 2018   Marian R
zobud sa clovece, co si myslis ze "klasicke" automobilky nevedia vyvinut ? Nacapat 8000 baterii dohromady, omotat to hadicami s vodou, pricapit na konci elektromotor z chladnicky a spravit tomu software s displejickom ?
Neblbni, spalovaci motor a vsetky tie srandy okolo - cize turba, EGR ventily, DPFka [!!!!], osemkvaltove automaty tralalalalala su DESATKRAT technicky komplikovanejsie nez cela Tesla. Preco klasicke automobilky nejdu do elektrovozov ?
- pretoze na ne nie je trh (kolko ludi zo Sasovej, Petrzalky alebo Kosic si MOZE kupit elektroauto ? Kde ho budu nabijat ? Predlzovackami z okna ?)
- pretoze na ne nemaju adekvatne vyrobne naklady (ake dokazes vyrobit elektricke auto aby si ho predaval za 11.000 eur vratane zisku, pripadne 14.000 az 18.000eur co su najpredavanejsie tragace v Europe ??). Ziadne. Ani jedno jedine take EV nevyrobis. Dobru noc.
- pretoze neexistuje infrastruktura okolo toho a nikto ju budovat nebude (prosim ta porad mi ako mozem na Slovensku nabijat tie STATISICE aut ktore su dnes spalovacie, nezabudni zohladnit to ze spalovacie auto "nabijem" na 1.000km za tri minuty, kdezto EV nabijem na tristo kilometrov za polnoc ked nepouzivam PRIVATNE rychlonabijacky 5pismenkovej firmy - ved tie auta sa ZASTAVIA clovece, nebude ich ako nabijat, nebude ich kde nabijat, za tri tyzdne vsetko stoji keby boli EV)
- pretoze je to STRATOVY business, a to sa jasne ukazuje na celej slavnej Tesle... furt v strate. Podla vsetkych zakonov zdraveho rozumu uz mala desat rokov dozadu skrachovat a zanechat trpky odkaz v historii.
Jedina vec co moze elektrovehykle zachranit je momentalny osial z dieslovych aut, vsetci vieme cim sposobeny. Keby toho nebolo, kamosko, tak Tesla zostane bastou zaslepenych ludi ktori maju veeela penazi, proste vynimocna kategoria trhu rovnako ako dnes je vynimocna kategoria vozy Bentley, Maserati, Ferarri, a podobne. Tie pocty vozovo su totiz rovnake...
Chalan, zobud sa. Uznavam vyhody EV masiniek, uznavam Teslu dokonca aj oficialne namerany rychlostny rekord 217km/h vnutri v Bratislave drzi moj dlhorocny kolega - jasne na Tesle, ale tymto sposobom to nepojde dalej. Ved sa pozri na toho pajaca Muska, ked prezentoval Semi tahac bol absolutne evidentne nadopovany nejakymi dobrotami, ved ten chlap blabotal, zmotany od unavy, nepredniesol jedinu serioznu vetu co ma zaciatok a koniec v style multimiliardoveho manazera... sa pozri ako vystupuju ini chlapci a ako vystupuje tento šašek...
12. 6. 2018   etrealista@et.com
Nejdem sa s tebou hádať. Ale nie každé elektroauto musí vyzerať ako Tesla :D
Napríklad činske modely elektroáut do mesta, rýchlosť cca 60-70km/h, dojazd 150-190 km sa predávajú v cene od 3.000 dolárov.
Na porovnanie kolobožky na elektriku (harley scooter) kúpiš už od 650 Eur, rýchlosť 70km/h, dojazd od batérií od 150 - 320 km, unesú 200 kg.
Elektrika je cesta, len nie sme na to pripravený. Čitall som kdesi, že ak by vo Fínsku vymenili len 20% vozového parku za elektroautá, elektrárne a rozvodová sieť by skolabovala :D
13. 6. 2018   Tan
len si s tými elektrošrotmi nefandi-tudy cesta nevede a za nástup a pretláćanie elektromobility je niečo iné - rozhodne nie ekológia ;)
25. 6. 2018   Omen Nemo
"Rozobrali ju preto, aby OKOPIROVALI technologiu ktoru sami NEVEDIA vyvinut !!!" ???
Američania, Rusi, Japonci ani Číňania nevedia vyvinúť NIČ.
Lebo sú sprostí, ako bedne gitu.
Celý Sovietsky a NASA raketový a kozmický výskum bol postavený na nemeckých vojnových zajatcoch (V ZSSR) - poťažne nacistoch, ktorí ani len neboli v zajatí (NASA - Wehrner von Braun - hoci mali byť v Norimbergu popravení)
Číňania dnes síce vyrábajú drvivú väčšinu najpokrokovejšej polovodičovej techológie - ale nie sú schopní ulepiť jeden jediný software, ktorý by sa dokázal presadiť celosvetovo - a v skutočnosti ani žiadnu novú procesorovú architektúru (ale - a sby som im neubližoval - kopírujú geniálne a hlavne absurdne lacno - veci, čo som kupovával z USA dnes kupujem z Číny často aj menej než za stotinu)
Že by teda boli nacisti tí geniálni, čo točili kolsom pokroku ???
Ale prd.
Nacisti len umne využili (zneužili a vymačkali) inú komunitu.
Kto vytvoril jadrové zbrane a kto stvoril termonukleárnu bombu ?
Akej príslušnosti boli Oppenheimer a Teller (a desiatky ďalších, všítane Einsteina) ?
Kto a kde robí poslené rchitektúry najnovších Pentií a operačných systémov ?
Z akej skupiny ja majiteľ Facebooku ?
A akej príslušnosti je drvivá väčšina ruských oligarchov ?
To samozrejme neslobodno verejne hovoriť - stačí však kliknúť na Wikipédiu :)
A pre túto úžasnú tvorivosť, pracovitosť a výsledky sa tejto skupiny tak bojíme - lebo vieme, že na ňu nemáme :(((
6. 6. 2018   gouda
proste nemal dost casu na hyperautomatizaciu, tak sa narychlo vratil k osvedcenym postupom. zda sa, ze aj tu sa ukazuje, ako velmi su peniaze dolezitejsie pred blahom ludstva.
6. 6. 2018   Lolo
Je zaujimave, ako sa bohate automobilky, pustili vehementne do priemyselnej spionaze.
Pritom sami by dokazali elektrokaru v podobe tesly, urobit aj lacnejsie, mozno aj lepsie, dokonca v kratsom case.
Problem je, ze existujuce automobilky, dobre vedia, ze elektromobilita, je bublina, pretoze elektricky pohon vozidiel, by znamenal a uz aj znamena velky problem.
Najma surovinovy, ak ma byt ono vozenie, napajane z LiIon clankov.
Vsetko ostatne, su len lacne diely, vyrobene a prisposobene na mieru, pre dane pouzitie.
6. 6. 2018   Sonic
Máš úplnú pravdu. Dokonca som presvedčený že pre automobilky bude výroba a predaj elektromobilov stratová záležitosť,ktorá ich môže priviesť masovo ku krachu. Dnes totiž nieje postavená výroba áut len na predaji áut,ale aj predaji náhradných dielov - servise. Poruchovosť elektromobilov by mala byť oveľa nižšia,nakoľko systém pohonu a rôznych jeho súčastí je kompaktnejší. Ak vychádzame napr.z štatistiky poruchovosti elektromobilov či hybridov zn.Toyota a pod.,tak patria k najmenej poruchovým vozidlám. Takže budeme vidieť stále častejšie fúzie automobilových značiek.Ak má mať elektromobilita v budúcnosti úspešná,tak v podobe akej tu už máme celé desaťročia....vlaky ,trolejbusy,električk y. S tým rozdielom že bude treba odstránit drôty a napájanie premiestnit do vozovky...akási forma vysokonapäťového káblu zabudovaného do cesty a vozidlá napájané bezdotykovo,po vzore N.Teslu resp. moderných zubných kefiek :-)
6. 6. 2018   Lolo
Je to celkom jednoducha logicka vec.
Myslienka stara, siahajuca do cca konca 70tych rokov, kdesi v dielnach zvazarmu.
Motokara, ktorej umrel spalovaci motor, asi manet, alebo nieco podobne, sa rozhodli chlapci prestavat na elektrinu.
Previjali motor, resp. starter, merali to na dynamobrzde a nakoniec odladili, aj z komutatorom, to davalo ucinnost v zatazi, okolo 70%.
Baterky olovene, rozoberali, z dvoch bateriek poskladali vzdy jednu dobru, naformovali a mali zaklad hotovy.
Ako podklad, priklad im sluzil kratky film z vyzkumneho ustavu, od pana, co elektromobilite holdoval este pred IIsv. vojnou.
Cize plati, ze jednoduchy princip pohonu, je mozne aplikovat celkom jednoducho, do vozidla. Konvencne vozidlo, so spalovacim motorom, je mozne aj dnes, celkom jednoducho upravit na pohon elekricky, ale nevyhody, ako vysoka hmotnost a dalsie, budu prevladat, nad ucelovostou.
Vyrobit pre zavedenu a fungujucu automobilku prototyp karoserie, nieje ay taky problem. Dalo sa to za sociku, aj ked to trvalo dlho, ale dalo sa.
Dnes to nemoze byt problem.
Problem budu a stale este dlho, problemove baterie. Okrem ineho aj infrastruktura.
Nove stovky kilometrov kablov a dimenzovanie na prikony rychlonabijacov, pri cesatch, su urcite investicie, ktore nikto iny, ako koncovy uzivatelia nezaplatia.
Tak ako zaplatia benzinovu pumpu, musia zaplatit aj nabijaciu stanicu.
Len rozdiel je, ze kazdy by chcel tankovat doma.
A to dlho este nebude mozne, lebo u nas na to nieje priestor.
Ani zakony.
Nech si od elektrarni necha niekto zaviest elektricku pripojku do nebytovaho priestoru garaze, hociakeho rezervovaneho vykonu. Je jedno, ci to bude 1x16A, alebo 3x 32A, stale bude platit palbu za pripojne miesto vyssiu, ako v byte, alebo dome.
6. 6. 2018   Lolo
Treba hladat na trubkovinach Milan Fugner
https://www.you tube.com/watch?v=v4L8 OL9YYvk
6. 6. 2018   brbvoooo
bla bla bla, ti co maju ropu nemaju problem uplatit kadekoho aby elektr. nebolo tak bezne ako su dnes palivove auta--- a to je vsetko preco sa nerobia elektra vo velkom
7. 6. 2018   apoliticky
Praveze sa mylis !...praveze NEVEDIA vyrobil elektromobil !...preto rozoberaju a skumaju TESLU !...HANBA IM !
1/1