Nálada nemeckých spotrebiteľov zostáva utlmená

Spotrebiteľská nálada v Nemecku je naďalej utlmená. Ekonomické očakávania do budúceho mesiaca sa zlepšili, výhľad osobných príjmov a ochota k míňaniu na nákupy ale klesli, zatiaľ čo sklon domácností k úsporám sa zvýšil. Informuje o tom správa z agentúry DPA, ktorá sa v stredu odvolala na výsledky prieskumu spoločnosti GfK a inštitútu NIM.

Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej európskej ekonomike, pre marec 2025 klesol o 2,1 bodu na -24,7 bodu. Prieskum sa realizuje každý mesiac od roku 1980. Pred pandémiou ochorenia COVID-19 sa index pohyboval pomerne stabilne okolo hodnoty plus 10 bodov.

„Spotrebiteľská klíma stagnuje na nízkej úrovni od polovice minulého roka,“ poznamenal Rolf Bürkl, expert inštitútu NIM na spotrebiteľské správanie. Zmenu k lepšiemu by podľa neho mohlo priniesť rýchle zostavenie novej spolkovej vlády a schválenie štátneho rozpočtu na tento rok. „Vznikli by tak dôležité rámcové podmienky, ktoré by zvýšili ochotu spotrebiteľov opäť míňať a oživili spotrebu,“ dodal Bürkl.

Bankroty podnikov, hrozba zatvorenia závodov, presun výroby do zahraničia a klesajúci počet zamestnancov v nemeckom priemysle podľa štúdie spôsobili, že ľudia sa začali obávať o svoje pracovné miesta. Spotrebitelia zároveň v čase, keď sa zhoršujú ich príjmové očakávania, odkladajú väčšie nákupy, pričom ochota k výdavkom v tejto oblasti klesla na najnižšiu úroveň od júna 2024.

Viac o téme: hospodárstvo , nálada , Nemecko , spotrebitelia

Súvisiace články

Aktuálne správy