Nálada nemeckých spotrebiteľov vzrástla len minimálne

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšila, avšak iba minimálne, pričom domácnosti sa naďalej zameriavajú na šetrenie. To naznačuje, že aj po predčasných parlamentných voľbách pretrváva medzi spotrebiteľmi neistota. Informuje agentúra Reuters a portál tradingeconomics.

Index spotrebiteľskej dôvery poradenskej spoločnosti GfK na mesiac apríl dosiahol -24,5 bodu oproti predchádzajúcej hodnote -24,6 bodu. To znamená mierne zlepšenie nálady, avšak horší výsledok, než odhadovali ekonómovia oslovení agentúrou Reuters. Tí počítali s rastom indexu na -22,7 bodu.

Na jednej strane sa zlepšili očakávania nemeckých domácností, čo sa týka vývoja ekonomiky a ich príjmov, a vyššia je aj ochota nakupovať, na druhej strane výrazne vzrástol čiastkový index poukazujúci na úsilie šetriť. Ten sa zvýšil z 9,4 bodu na 13,8 bodu, čo je jeho najvyššia hodnota od apríla minulého roka. To podľa ekonómov poukazuje na pokračujúcu neistotu spotrebiteľov a bude na novej vláde, aby ju svojimi krokmi zmiernila.

Viac o téme: nálada , Nemecko , spotrebitelia

Súvisiace články

Aktuálne správy