Dôvera nemeckých spotrebiteľov sa mierne zlepšila

Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa vo februári mierne zlepšila. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho prieskumu spotrebiteľskej dôvery, ktoré zverejnil v utorok inštitút pre prieskum trhu GfK. Očakávania súvisiace s budúcimi príjmami boli o niečo pozitívnejšie, dôvera však celkovo zostala na veľmi nízkej úrovni. informuje správa agentúry DPA.

„Spotrebitelia sú veľmi nespokojní. Okrem pokračujúceho rastu cien budú pravdepodobne dôležitým dôvodom aj slabšie hospodárske prognózy pre nemeckú ekonomiku v tomto roku,“ uviedol Rolf Bürkl, odborník na spotrebiteľské prieskumy v inštitúte GfK. 

Indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, pre marec 2024 vzrástol na úroveň -29 bodov z decembrových -29,6 bodu. Pred pandémiou ochorenia COVID-19 bola spotrebiteľská nálada pomerne stabilizovaná a ukazovateľ sa pohyboval okolo hodnoty plus desať bodov.

K miernemu zlepšeniu prispeli najmä očakávania budúcich príjmov, ktoré boli najoptimistickejšie od februára 2022. „Výrazné zvýšenie miezd a dôchodkov v kombinácii s menej prudkým rastom cien povedie k citeľnému rastu reálnych príjmov,“ uviedol GfK.

Viac o téme: ceny , ekonomika , Nemecko , príjmy , spotrebitelia

Súvisiace články

Aktuálne správy