Dôvera britských spotrebiteľov v ekonomiku v marci stagnuje

Britským spotrebiteľom sa v marci nezmenila nálada a ich dôvera v ekonomiku zostala na rovnakej úrovni ako v predchádzajúcom mesiaci. Ale domácnosti prvýkrát za viac ako dva roky hodnotili pozitívne vyhliadky ich osobných financií. Ukázali to piatok výsledky prieskumu spotrebiteľskej dôvery inštitútu GfK. Informovala o tom správa z agentúry Reuters.

Podľa prieskumu indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý mapuje náladu domácností v Spojenom kráľovstve, zostal v marci na februárovej úrovni -21 bodov, kam klesol z -19 bodov v januári. Bol to jeho prvý pokles za štyri mesiace. Analytici pritom očakávali, že sa hodnota indexu zvýši v marci na -19 bodov. Ale kríza životných nákladov a ekonomická neistota naďalej ovplyvňujú sentiment.

Prieskum GfK však odhalil, že čiastkový index, ktorý odráža názory domácností na vývoj ich osobných financií, v marci vzrástol na 2 body z 0 bodov vo februári. A zvýšil sa aj subindex všeobecnej ekonomickej situácie na nasledujúcich 12 mesiacov, a to o jeden bod na -23 bodov. Ostatné čiastkové indexy klesli.

„Zlepšenie hodnotenia osobných financií je povzbudivé, pretože ide o prvé kladné číslo a najvyššiu hodnotu od decembra 2021,“ uviedol riaditeľ klientskej stratégie v GfK Joe Staton.

Rast inflácie v Británii sa vo februári spomalil na 3,4 % a centrálna banka (Bank of England) očakáva, že v 2. štvrťroku sa dočasne dostane pod jej cieľ na úrovni 2 % po rozhodnutí ministra financií Jeremyho Hunta opäť zmraziť daň z motorových palív.

Viac o téme: dôvera , ekonomika , nálada , spotrebitelia , stagnácia , Veľká Británia

Súvisiace články

Aktuálne správy