ZSSK objednala ďalších päť nových vlakov, jazdiť majú po východnom Slovensku

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) si objednala ďalších päť elektrických vlakových súprav RegioPanter od konzorcia firiem Škoda Group a ŽOS Trnava. Informovala o tom v piatok spoločnosť Škoda Group. Dodanie nových súprav sa uskutoční v priebehu roku 2025.

ZSSK vlani s konzorciom podpísala zmluvu o dodaní deviatich kusov štvorvozových nízkopodlažných elektrických jednotiek typu RegioPanter s opciou na ďalších 11 súprav. Prvých deväť nových súprav z tejto zmluvy plánuje ZSSK nasadiť v Košickom a Prešovskom kraji. Teraz sa rozhodla uplatniť časť opcie a kúpiť ďalších päť súprav.

Minuloročná zákazka na 20 vlakov vrátane opcie nadväzuje na predchádzajúci kontrakt so Škodou Group a ŽOS Trnava, ktoré slovenským štátnym železniciam dodali 25 rovnakých vlakov. Kontrakt z roku 2018 mal hodnotu 160 miliónov eur a spolufinancovali ho fondy EÚ. Česko-slovenské konzorcium porazilo vtedy v súťaži švajčiarsku spoločnosť Stadler Rail. Vďaka novej objednávke sa tak slovenská flotila RegioPanterov zatiaľ rozrastie na 39 kusov, povedal hovorca Škody Group Jan Švehla.

Česko-slovenská spolupráca

„Slovenské železnice sa významne modernizujú a sme veľmi radi, že môžeme byť pri tom. Veľmi si vážime našu dlhodobú spoluprácu s Železničnou spoločnosťou Slovensko. Slovensko je pre našu skupinu kľúčovou krajinou. Je veľmi dôležité vyzdvihnúť skvelú spoluprácu s ŽOS Trnava, s ktorou pracujeme aj na ďalších projektoch mimo Slovenska,“ uviedol Tomáš Ignačák zo spoločnosti Škoda Group.

Okrem RegioPanterov sa môžu slovenskí cestujúci zviezť tiež škodováckymi elektrickými jednotkami 671 alebo push-pull súpravami, teda vozmi ťahanými alebo tlačenými rušňami. Škoda Group ďalej dodala električky do Bratislavy a trolejbusy do niekoľkých ďalších miest.

Nové vlaky budú nasadzované na trate Košického a Prešovského kraja, konkrétne na úseku Čierna nad Tisou-Košice-Prešov a Košice-Michaľany-Slovenské Nové Mesto-Čierna nad Tisou. Podľa slovenského ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala ide o vôbec prvý projekt patriaci pod ministerstvo dopravy, ktorý má podpísané financovanie z Plánu obnovy a odolnosti SR.

Viac o téme: modernizácia , Škoda Group , vlaky , Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK , ŽOS Trnava

Súvisiace články

Aktuálne správy