Nemecké dráhy chcú pod Krušnými horami variant s jedným dlhým tunelom

Nemecká železničná spoločnosť Deutsche Bahn (DB) uprednostňuje pri výstavbe rýchlotrate medzi Prahou a Drážďanmi variant jedného dlhého tunela pod Krušnými horami. Martin Walden z koncernu DB k tomu vo vyhlásení uviedol, že takéto riešenie je z ekologických, dopravných a technických hľadísk to najvýhodnejšie.

Experti DB preverovali variant v podobe jediného tunela s dĺžkou 30 kilometrov a možnosť dvoch tunelov, ktoré by boli dlhé 27 kilometrov a 2,5 kilometra. V prípade druhého variantu by bolo potrebné vybudovať ešte 500-metrový most nad údolím rieky Seidewitz. Dráhy sa ale rozhodli podporiť prvý variant, kedy úsek pod Krušnými horami bude vedený v jedinom tuneli. Zhruba polovica podzemnej trasy bude v Sasku, čím sa tunel stane najdlhším v Nemecku.

„Teší nás, že variant s jediným tunelom, ktorý podporoval aj región, sa po podrobnom preverovaní ukázal ako ten najlepší pre vedenie trate,“ povedal Walden. Nemecké dráhy teraz predložia dokumenty Spolkovému snemu, ktorý by mohol o financovaní tunela rozhodnúť ešte do nemeckých parlamentných volieb v roku 2025.

Rýchlotrať podľa saského ministra hospodárstva, práce a dopravy Martina Duliga potrebuje absolútnu prioritu. „Urýchlenie projektu je dôležité aj pre získanie podpory z fondov Európskej únie,“ uviedol. Na výber variantu s jedným dlhším tunelom poznamenal, že ho to teší, pretože práve toto riešenie obyvatelia regiónu uprednostňujú.

Tunel na českej strane začne neďaleko Ústí nad Labem

Vlaky z tunela, ktorý na českej strane začne neďaleko Ústí nad Labem, vyjdú pri saskom meste Heidenau, odkiaľ budú pokračovať do Drážďan. V tomto úseku, ktorý už povedie po povrchu, bude pre hladkú prevádzku podľa DB potrebné vybudovať 46 kilometrov koľají so zhruba 90 novými výhybkami.

Stavba prvého úseku nového železničného spojenia z Prahy cez Ústí nad Labem do Drážďan by sa mala začať v roku 2027. Cesta z hlavného mesta Českej republiky do saskej metropoly sa po dokončení celej trate skráti zo súčasných 2,5 hodiny na jednu hodinu. Do Ústí nad Labem pôjde vlak z Prahy asi 30 minút.

Viac o téme: Česko Česká republika ČR , Deutsche Bahn DB , Drážďany , Nemecko , Praha , rýchlovlak , tunel , železničné trate

Súvisiace články

Aktuálne správy