Remorkér odkryl čiernu stavbu

Prekladisko na Dunaji pod Bratislavou, v ktorom sa tankovacie lode plnia benzínom a naftou vyrobenou v Slovnafte, nemá od roku 1998 povolenie na prevádzku. Práve doň minulý týždeň narazila ukrajinská loď.

Bratislavským prekladiskom pohonných látok ročne prejde asi 600-tisíc ton benzínu a nafty zo Slovnaftu a vlastník na ňom zarába nemalé peniaze. Má to však jeden háčik – stavba, do ktorej minulý týždeň narazil ukrajinský remorkér, nemá od roku 1998 povolenie na prevádzku a de facto funguje načierno.

Zariadenia terminálu patria spoločnosti Slovenská plavba a prístavy, ktorá tam pohonné látky aj nakladá na lode a posiela ich do zahraničia, najmä do Maďarska, Nemecka či Rakúska.

Prekladisko, ktoré denne palivami naplní dve lode a funguje dodnes, sa malo zrušiť ešte za socializmu, už vtedy ohrozovalo životné prostredie a bolo zastarané. V apríli tohto roku však Stavebný úrad Bratislava-Ružinov začal konanie o „dodatočnom povolení, prípadne odstránení stavby“.

Prístavy tvrdia, že s prekladiskom je všetko v poriadku. „Nebudem to ďalej komentovať,“ reagoval Richard Petöcz z SPaP na otázku, prečo nemá terminál povolenie na túto činnosť. Jeho kolega, technický riaditeľ Jozef Šaškovič, len dodáva, že „informácia nie je správna“.

Keby prekladisko nebolo na brehu Dunaja, ale v niektorom z bazénov nákladného prístavu, minulotýždňová havária sa vôbec nemusela stať. Do plného kotviaceho tankera v stredu ráno narazila ukrajinská lodná zostava a z poškodenej cisternovej lode sa do Dunaja vylialo viac ako 15-tisíc litrov benzínu.

Prekladisko na Dunaji pod Bratislavou, v ktorom sa tankovacie lode plnia benzínom a naftou vyrobenou v Slovnafte, nemá od roku 1998 povolenie na prevádzku.

Redakcia HN má k dispozícii oznámenie stavebného úradu Ružinov zo 7. apríla 2006 o „obnove prekládky tekutých substrátov na Prekladisku minerálnych olejov“. Podľa zástupcu (konkurenčnej) komárňanskej spoločnosti Dunaj Petrol Trade Vladimíra Fabianka oznámenie jednoznačne dokazuje, že prekladisko je nelegálne a má sa dodatočne „obieliť“. Tvrdí, že nikdy nemalo kolaudačné povolenie….

Celý článok si môžete prečítať tu »».

Súvisiace články

Aktuálne správy