Pán Ľudovít má dve zamestnania a v oboch mu zamestnávatelia riadne platili poistné do Sociálnej poisťovne. Za rok 2004 mu takto vznikol preplatok 17-tisíc korún, ktoré mu poisťovňa podľa zákona musí vrátiť. Doteraz to ale neurobila -na to, že jednému zo svojich klientov dlhuje peniaze, totiž doteraz vôbec neprišla. Ako je to možné? Poisťovňa priznáva, že má s odhaľovaním preplatkov problémy.
Zvýhodnený druhý pilier
Podľa riaditeľa sekcie ekonomiky Františka Kureja sú na tom lepšie klienti, ktorí vstúpili do druhého dôchodkového piliera. V tomto pilieri totiž takzvané súbehy viacerých zamestnaní preverujú pravidelne. Ľahšie sa tak zistí, ak ľudia v rámci platby poistného do prvého piliera prekročia maximálny vymeriavací základ 51 822 korún. Vtedy majú reálnu šancu, že svoje peniaze dostanú do mesiaca naspäť.
V druhom p…
Celý článok si môžete prečítať tu »».