Tržby Rémy Cointreau v roku 2020/21 klesli len mierne, vďaka koňaku

Dopyt po koňaku Rémy Martin pomohol francúzskemu výrobcovi alkoholických nápojov Rémy Cointreau v minulom finančnom roku 2020/21 zmierniť negatívny vplyv pandémie nového koronavírusu na jeho výsledky.
Rémy Cointreau v piatok oznámil, že celkové tržby skupiny za uplynulý rok pritom mierne klesli, o 1,4 % na 1,01 miliardy eur. Ale organický predaj (bez kurzových výkyvov, akvizícií a odpredajov) vzrástol o 1,8 %. K poklesu tržieb čiastočne prispeli aj nepriaznivé devízové kurzy.
Spoločnosť uviedla, že jej podnikanie začalo v 2. polroku ožívať a v poslednom kvartáli (január-marec 2021) zaznamenala organický rast predaja o 15,1 %.
Tržby z koňaku vo 4. štvrťroku medziročne vzrástli o 3,7 %, „vďaka pokračujúcej vynikajúcej dynamike predaja v USA a kontinentálnej Číne,“ uvádza sa vo vyhlásení.
„Tento výkon demonštruje odolnosť skupiny v čase pandémie ochorenia COVID-19,“ píše sa ďalej vo vyhlásení.
Spoločnosť teraz očakáva „silný štart do súčasného fiškálneho roka 2021/22 podporený veľmi priaznivou porovnávacou základňou, výhodami fázovania zásielok a štrukturálne priaznivejšími spotrebiteľskými trendmi v USA“ a predpovedá tiež nárast prevádzkového zisku v organickom vyjadrení približne o 10 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy