HSBC: Naši traderi telefonovať môžu

Pridajte názor  
HSBC: Naši traderi telefonovať môžu
Zdroj: fnlondon
Foto: SITA/AP


16. 7. 2019 - HSBC zmiernila svoje obmedzenia týkajúce sa mobilných telefónov obchodníkov v snahe umožniť zamestnancom rýchlo reagovať na núdzové situácie mimo pracoviska.

Investičné banky sa museli v uplynulých rokoch podriadiť regulačnému zákroku v dôsledku série škandálov so zníženou sadzbou, keď sa obchodníci dohodli na manipulácii s určitými trhmi. Vyšetrovaním sa zistilo, že si mali dôverné informácie zdieľať prostredníctvom aplikácií sociálnych médií, ako napríklad WhatsApp.

V Spojenom kráľovstve regulačný úrad pre finančné trhy tlačí banky, aby zabezpečili, že budú mať zavedené primerané kontroly používania osobných mobilných telefónov. Banky sú preto povinné zaznamenávať určité telefonické rozhovory a elektronické komunikácie, najmä pokiaľ ide o prijímanie príkazov na obchodovanie od klientov.

HSBC, ktorá má sídlo v Londýne, má veľa svojich obchodných aktivít v Ázii. Zamestnancom na globálnych trhoch a divíziách riadenia súvah oznámila, že si môžu ponechať svoje súkromné mobilné telefóny zapnuté, aj keď sú v priestoroch vyhradených na obchodovanie. Súkromné aj firemné zariadenia „musia byť v tichom režime“, podľa správy Financial News, a musia opustiť obchodné podlažie, ak chcú zamestnanci odpovedať na správy a oznámenia. Hovory je možné prijať, ale pre konverzáciu sa musia presunúť inam.

HSBC: Naši traderi telefonovať môžu

„Nevhodné používanie mobilných telefónov v obchodných priestoroch stále predstavuje významné riziko pre firmu. Uvedomujem si však, že musíme dosiahnuť rovnováhu medzi našimi regulačnými povinnosťami a potrebou poskytnúť praktické pracovné prostredie,“
napísal Georges Elhedery, ktorý sa stal v marci vedúcim globálnym obchodníkom v HSBC.

Uvoľnené pravidlá, ktoré platia aj pre tablety zamestnancov, smart hodinky a slúchadlá, majú umožniť zamestnancom reagovať na prichádzajúce správy a hovory ale „len vo výnimočnom / núdzovom stave“. Elhedery varoval pracovníkov HSBC pred dôsledkami za porušenie novej politiky banky. „Pri tvorbe tejto novej politiky sme pracovali na základe, že kolegovia budú postupovať v duchu nových pravidiel. Ak by sa ukázalo, že sa tak nestalo, a že nová politika nie je dodržiavaná, nemali by sme inú možnosť, než tieto zmeny zvrátiť.“

Podľa príručky FCA, finančné inštitúcie v Spojenom kráľovstve „musia prijať všetky primerané kroky, aby zabránili zamestnancovi alebo dodávateľovi posielať alebo prijímať relevantné telefonické hovory a v elektronickej komunikácií na zariadeniach v súkromnom vlastníctve, ktoré firma nie je schopná zaznamenávať alebo kopírovať“.