Just Do It a akcie stúpajú

, cbsnews Foto: SITA/AP

Nike profituje zo svojej kontroverznej reklamy "Just Do It", v ktorej účinkuje bývalá hviezda NFL Colin Kaepernick. Firma zaznamenala zvýšenú návštevnosť svojich webových stránok, či kanálov na sociálnych sieťach. Je však príliš skoro, aby sa dalo zistiť, aký to bude mať vplyv na finančné výsledky, pretože reklama vyšla po skončení štvrťroku.

Nike za uplynulý kvartál znamenala dvojciferný nárast zisku. Výrazen tomu dopomohol svetový pohár FIFA, ktorý upriamil pozornosť na futbalové hviezdy a tímy oblečené a obuté do Nike.

Firma začiatkom tohto mesiaca rozhnevala verejnosť svojou reklamou v ktorej vystupuje Kaepernick, ktorý si v roku 2016 pokľakol počas národnej hymny, aby vyjadril svoj protest proti rasovej neznášanlivosti.
 

Okamžite sa to prejavilo na cene akcií, kampaň dokázal posilniť značku medzi investormi. Tento rok akcie Nike stúpli o 36 percent.

Podľa najnovších výsledkov zaznamenala firma príjmy vo výške 9,95 miliárd dolárov, čo len prekročilo očakávania vo výške 9,94 miliardy dolárov. Spoločnosť taktiež zaznamenala druhý štvrťrok rastu v USA, pričom tržby vzrástli o 6 percent. Napriek tomu akcie klesli takmer o 5 % v obchodovaní po ohlásení výsledkov.

Nie je to prvýkrát, čo Nike vstupuje do otázok kultúry. Spoločnosť vyšla s kampaňou "Rovnosť", v ktorej sa predstavila Serena Williamsová a LeBron James po tom, čo sa Donald Trump ujal Bieleho domu.

 

"Myslím si, že to nebol veľký hazard, historicky to Nike urobila vždy, takže to nebol žiaden šok," povedal Antonio S. Williams, ktorý vyučuje športový marketing na Indiana University. "Firma je kráľom emočného marketingu, takže všetko, čo robí, robí s emóciami."

Reklamná kampaň mohla potenciálne ohroziť postavenie Nike ako jedného z dvoch hlavných podporovateľov tímov a fanúšikov NFL, keďže Kaepernick žaluje ligu a tvrdí, že došlo k tajnej dohode, ktorá mu zabránila podpísať kontrakt s tímom.

Za ďalší neočakávaný faktor, ktorý by v nasledujúcich mesiacoch mohol pomôcť Nike je návrat zašlej slávy golfovej ikony Tigera Woodsa, ktorý dlhodobo spolupracuje s Nike. 42-ročný hráč v nedeľu vyhral turnaj PGA po prvýkrát za viac ako päť rokov.

Súvisiace články

Aktuálne správy