Podvodný e-mail: Tentoraz mieri na klientov UniCredit Bank

, Finančná hitparáda Foto: thinkstock

Podvodný e-mail sa tvári, že zabraňuje podvodu, v skutočnosti si pýta údaje z platobnej karty.

Ide v podstate o jednoduchú vec. Rozpošlú sa e-mailové správy a čaká sa, ktorý klient jeho obsahu uverí. "Tieto správy sa tvária ako oficiálna žiadosť banky alebo inej inštitúcie, ale ide o podvodnú techniku s cieľom získať citlivé údaje klienta,“ hovorí Martin Švidroň z portálu Finančná Hitparáda.


E-mail je rozposlaný v angličtine, tu je jeho preklad.

Pri najnovších bezpečnostných kontrolách sme zistili, že na Vašom bankovom účte došlo k trom nesprávnym pokusom o prihlásenie.
Pre Vašu bezpečnosť banka Unicredit zablokovala Váš účet. Aby ste ho vrátili do pôvodného stavu postupujte podľa týchto krokov:

1.          Navštívte naše webové stránky, kliknutím sem
2.          Potvrďte osobné údaje
3.          Počkajte pár minút a Váš účet sa obnoví

V rámci pokusov o podvod boli zaznamenané nasledujúce IP adresy:

Chybné prihlásenie z:

*.musclepyramid.com

Chybné prihlásenie z:

*.stanseoservices.com

Chybné prihlásenie z:

*.retardedtech.com

………………..

OVEROVACÍ KÓD:

a79svhoausvn8xvoim-z7

………………..

Tento e-mail bol oficiálne odoslaný od Unicredit Private Bank Executive Team, tvoje referenčné číslo je (302-561-74895)


Ako sa brániť?

Banky od klientov týmto spôsobom nikdy nežiadajú citlivé údaje. Na web banky sa nepreklikávajte cez odkazy. Internetovú stránku banky vždy napíšte priamo do prehliadača.

Akékoľvek nejasnosti konzultujte so svojou bankou. Ak ste na pochybách, zavolajte na call centrum banky, osobne alebo prostredníctvom on-line chatu na webovej stránke banky a spýtajte sa, či taký mail odoslali. Telefonujte len na čísla, ktoré sú uvedené na oficiálnej stránke banky.

Čo si treba všímať?

Pozor na hlavičky e-mailu. Po rozkliknutí na detail odosielateľa uvidíte, z akého e-mailu Vám prišiel.


Ak sa už náhodou z mailu prekliknete na podhodenú (podvodnú) stránku, dávajte pozor. Vždy si všimnete na akej internetovej stránke / doméne vlastne ste.

Ako vidíte, presmerovalo nás na podvodnú stránku, ktorá nieje na doméne Unicredit, aj keď stránka nesie grafické prvky UniCredit.

Pozor na údaje, ktoré od vás žiadajú. V tomto prípade chcú e-mail, číslo karty, dátum platnosti karty, CVC kód, zostatok na karte. To sú údaje, prostredníctvom ktorých sa dá zrealizovať online platba. " Banka nikdy takéto údaje od svojich klientov nežiada. Pozná ich," dodáva Martin Švidroň.

Čo robiť ak ste svoje údaje na podvodnú stránku už zadali?

Ide o sekundy. Najskôr bezodkladne kontaktujte svoju banku, napríklad prostredníctvom call centra. Ďalší postup závisí od toho, aké údaje ste útočníkovi uviedli. Ak prístupové údaje do internet bankingu, prihláste sa a zmeňte heslo. Ak ste prezradili platobné údaje zo svojej karty, zablokujte ju. Každá banka samozrejme má množstvo technológií a systémov ako klientov chrániť, ale vaša opatrnosť je vždy namieste.

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy