Názory čitateľov


Názory k článku:
The Economist: Zopár dôkazov, že ruská ekonomická kríza už oficiálne dorazila

19. 1. 2015   anonym
Chudaci rusi a to vsetko koli putinovskej imperialistickej fantasmagorii. Fandim rusom.
19. 1. 2015   tomas
AJ ja Nech žijú Slovania
19. 1. 2015   b
rusi by si mali zobrat priklad z uspesnych projektov zapadu, napr. od EU, jej ekonomiky neustaleho 10 % rastu a nulovej nezamestnanosti, alebo od USA, spravit dlh vo vyske 18 bilionov dolarov a 50 milionov ludi dat na stravne listky...:D
19. 1. 2015   anonym
Si predstav, že USA svoje dlhy aj splácajú, inak by už im nikto nepožičal.
19. 1. 2015   Marty100
sorry, neviem ci si az tak sprosty, alebo si ozaj sprosty??? USA splacaju stare dlhy novo natlacenymi a nicim nekrytymi USD, ktore zatial musi pouzivat cely svet - kazdy kto odmietol pouzivat ako platidlo USD, bol tvrdo zlikvidovany (Saddam Husein, Kaddafi, Chavez....) - ale Rusko je trosku iny kaliber a tych nejde len tak lahko zlikvidovat!!! USA ako krajne nezelam nic dobre, je to absolutne odporna krajina, ktora si mysli, ze donekonecna budu panmi sveta a cely svet sa bude pred nimi klanat a padat na kolena...drzim palce Rusku, Cine a vsetkym, ktorym este ciastocne zalezi na humannosti a na ludskosti a ktory dovolia ostatnym narodom aspon ciastocne slobodne dychat!!!
19. 1. 2015   anonym
a co si cakal ze ako ich budu splacat ? ty vies co o ekonomii ? neprispievaj prosimta do diskusii lebo sa len ztrapnujes... o cine a humannosti tu nevypisuj prosimta tam su ludske prava uplne mizerne. Zlhboka dychaj to prejde.
19. 1. 2015   zemiakdeluxe
hovori ti nieco dovera ? nikoho nezaujima tvoje krytie zlatom. jediny kto sa tu sprava ako velky geroj je Putin a nuiektory mu to ocividne zeru.
19. 1. 2015   Teskatlika
Ja chápem význam toho slova, ale ju ťažko viem aplikovať na USA. Ich dlh je obrovský, stále narastá a vyrovnaný rozpočet je v nedohľadne. Dá sa v takejto situácií hovoriť o nejakej dôvere, že to niekedy splatia?
19. 1. 2015   ppp
dat do jednej vety rusko a cinu a zakoncit to, ze im zalezi na humannosti, tak to chcelo velku davku zaprenia
19. 1. 2015   ja
Splácajú najmä zbrojným priemyslom, preto im vyhovuje permanentná vojna vo svete. Keď niekde ustane tak sa objaví nový nepriateľ a odbyt zbraní pokračuje.
19. 1. 2015   ivan
Splácajú tak že si ich tlačia, vieš už to dlho nepotrvá ešte potrebujú Európu a ich skorumpovaných politikov na to aby sme sa poskladali....
19. 1. 2015   nova_surikata
Nepriatelia Ruska sa do útoku proti Rusku povzbudzjú tým,
že hľadajú analógie medzi vývojom v Sovietskom zväze a v dnešnom Rusku,aby udržali v chode politiku triumfalizmu,
v zmysle ktorej šíri optimisticé presvedčenie,
že žiadna investícia vložená do boja proti Rusku nie je vynaložená márne, lebo podľa ich presvedčenia,
každý boj, ktorý ONI pustia, tak nakoniec musia vyhrať
a každý protivník, ktorého napadnú, bude porazený,
čo iba demeskuje ich slabnosť a snahu premeniť zbožné želania na realitu
Ale dnešné Rusko nie je CCCP, ani Srbsko, či Irak, lebo Rusi vzali osud do vlastných rúk a Rusi nepovažjú žiadne úsilie vynaložené na zachovanie zvrchovaniosti za dosť veľké, aby ho neboli ochotní vynaložiť
19. 1. 2015   anonym
aky nepriatlia ruska? zas si mal mokry sen ?
19. 1. 2015   anonym
USA
20. 1. 2015   joxny
tupy troll.
21. 1. 2015   Member
pre Surikata: Veľmi pekne napísané. Ale, si ochotný podpísať sa aj pod vetu: Ukrajinci nepovažujú žiadne úsilie vynaložené na zachovanie zvrchovanosti za dosť veľké, aby ho neboli ochotní vynaložiť...?
19. 1. 2015   Katka
Rating Ruska od americkej agentúry Fitch smerom k junk - PRAŠIVÝ hovorí skôr o prašivej polike USA, než o ekonomike Ruska.
19. 1. 2015   anonym
koencne dostanu taky rating aky si zasluzia, odpad a kopec haraburdia z casov cccp, nic dobre ponich nikde neostalo. nic neprodukuju len cerpaju nerastne bohatsvo a okupuju susedne oblasti.
19. 1. 2015   Marty100
tak uz viem, kto bol ten clovek, ktory dnes nafukal 3,5 promile a chytili ho policajti...ako je mozne, ze ta este dnes pustili??? ocividne si udrzujes hladinku alkoholu v tele...
19. 1. 2015   anonym
diskutuj k teme a nepi tolko vodky skodi ti to na mozog
26. 1. 2015   anonym
Russian Federation Ratings Cut to Junk by S&P nielen Fitch
19. 1. 2015   anonym
Asi je potrebné pripomenúť, že relatívny nedostatok USD Rusko vypĺňa po vzore USA predajom zbraní ktorý vzrástol násobne. Nakoniec ruské zbrane sú aj dôvodom nevpadnutia USA do Sýrie. A vnútorná inflácia v Rusku dosahuje 11% čo oproti pádu hodnoty rubľa nie je až tak veľa. A ak vezmeme do úvahy fakt, že Rusko už neviaže hodnotu meny k doláru celkom dobre z toho môže vykľučkovať, trebárs aj tým že vzhľadom k sankciám mu boli spôsobené škody a prestane splácať dolárové dlhy.
19. 1. 2015   anonym
mozes mi prosimta vysvetlit z coho rusko vykluckuje neplatenim dlhov ?
19. 1. 2015   blogger
a teba kto vymyslel ty ANONYM...
19. 1. 2015   anonym
co ta potom diskutuj k teme
19. 1. 2015   blogger 2
... prestane splácať dolárové dlhy.
Čo sa babe zachcelo, to sa jej prisnilo.
Žiaden štát na svete ešte nevykľučkoval z krízy tým, že prestal splácať dlhy. Takto akurát dosiahne to, že z Ruska odíjdu aj poslední zahraniční investori a na finančných trhoch si nepožičajú nič ani po zrušení sankcií.
Ak štát prestane splácať dlhy, je fakticky v krachu.
# pre blogger: skús odpovedať anonymovi na otázku. Alebo toto je tvoja klasická odpoveď, keď dochádzajú argumenty?
19. 1. 2015   Teskatlika
Chápem fakt, že keď prestanú platiť dlhy, tak im na finančných trhoch nikto nepožičia peniaze, ale jedine po zrušení sankcií a aj to len na niekoľko rokov. Otázka je, či im vlastne plánujú zrušiť niekedy tie sankcie.
Čo nechápem je, že prečo by zrazu odišli aj poslední zahraniční investori? Lebo Rusko zbankrotovalo? Čo by sa vlastne zmenilo bankrotom? Na finančné trhy aj tak nemôžu.
20. 1. 2015   expertzemiak
Bankrotom sa stane to ze dochodcovia budu mat nizsie dochodky chudobny budu chudobnejsimi a stredna vrstva ( ak vobec nejaka este v rusku je) pride o financne prostriedky.
Ekonomia nieje astrologia ako si tu niektory myslia. Neriadi sa tym ako mocne Putin dupne nohou.
Investori odchadzaju proste ked sa im neoplati ist do risku ze by prisli o vsetko.
Co sa stane v rusku zalezi od rusov. Putin im masiruje hlavy propagandou uvidime ako dlho mu to vydrzi.
20. 1. 2015   Teskatlika
S týmto veľmi nesúhlasím, bankrot sám o sebe nespôsobí pokles dôchodkov a vyššie dane. Bankrotom stratia možnosť si požičiavať na finančných trhoch, ale tú aj tak nemali vďaka sankciám.
Čo píšeš ako následok bankrotu je následok zníženia výdavkov štátneho rozpočtu, ktorý musí nastať aj bez toho bankrotu, lebo majú nízke príjmy vďaka cene ropy.
Prečo by vďaka bankrotu mali investori prísť o všetko?
Bankrot neznamená, že investori prídu o všetko, to by bolo vtedy, ak by Putin začal vyvlastňovať ich podniky v Rusku. Keď nebudú mať zisky, tak odídu, ale to hrozí aj bez toho bankrotu. Jediní s problémom by boli finančné inštitúcie, ktoré požičali peniaze Rusku.
Aj nám západné média masírujú hlavy propagandou, takže tam bude rozdiel jedine v rozsahu propagandy.
Putin sa podľa mňa obávať nemusí, lebo keď obviní západ, že ich vinou má Rusko ekonomické problémy, tak neklame. Kto uvalil na nich sankcie? Západ. Vďaka komu a čomu je cena ropy nízka? USA a ich zvýšená ťažba.
Môžeš namietať, že za sankcie si môžu Rusi sami, ale ja to nemôžem uznať. Neuznávam to preto, lebo tie sankcie ťažko môžu byť v súlade s medzinárodným právom, ktorým sa v súčasnosti tak radi oháňajú západní politici. Škoda, že to pri ich vlastných agresiách neplatilo. Sankcie porušujú dohody spojené s WTO a ako čerešnička na torte je fakt, že západné štáty za svoje agresie žiadne sankcie nedostali.
Z môjho pohľadu západ nemal právo uvaliť sankcie na Rusko a už vôbec nie morálne.
Znamená to, že podporujem činy Ruska? Nie, hoci ich dôvody možno aj chápem, ale rozhodne nepodporujem takouto formou.
20. 1. 2015   anonym
Suhlasim, ale inej cesty niet.
Putin ani nedokaze priznat ze jeho obcania bojuju na uzemi cudzieho statu a byt rusoms a hambim za takeho prezidenta.
20. 1. 2015   Teskatlika
Myslíš si, že v tej "vojne" bojujú len Ruskí občania? Sú tam občania aj z iných krajín a tie sa tým tiež nechvália.
Ukrajina môže byť rada, že Putin nepovie, že je tam vojna, inak by sa mohli rozlúčiť s pôžičkami od MMF, ktoré nemôže vyplácať pôžičky štátom, ktoré sú vo vojne a Rusi by sa angažovali podstatne viac ako teraz a západ by tiež tak ľahko nedodával zbrane na Ukrajinu, inak by sa mieŠali do konfliktu.
Rusko nechce otvorenú vojnu, oni potrebujú na východe zmrazený konflikt, ktorí udržiavajú dodávkami zbraní a keď treba, tak pravdepodobne aj vojakmi ak nie je dostatok dobrovoľníkov.
EU krajiny sa tiež nepriznali, že podporovali a podporujú povstalcov v Sýrií, takže aj sa za nich sa hanbíš, kedže sme členom EU a NATO?
Jedine kto sa priznal boli Američania, keď povedali, že budú odteraz podporovať len tých umiernených a nie radikálnych povstalcov, ale nikde nevidím tie sankcie, ktoré mali dostať.
20. 1. 2015   anonym
Syriu nesledujem kadzdopadne nevidim nijake riesenie z ktoreho by mohol Putin vykluckovat. Bud tam bude revolucia alebo dopadnu ako severna korea.
20. 1. 2015   Teskatlika
Zvrhnutie Putina by som nenazval revolúciou, keď stále ostanú demokraciou.
Dopadnú ako Severná Kórea? Čo pod týmto máš na mysli?
19. 1. 2015   onlooker
Tedy zírám, z jakého jednostranného "spektra" se rekrutují dosavadní diskutující. To se málokdy takhle vidí.
19. 1. 2015   Bynk
Všetci v jednom šíku, takto budujeme ameriku! :-)
19. 1. 2015   jvs
Rusku fandim na celej čiare
19. 1. 2015   Globalny Parazit
Je marné pokoušet se pochopit události na ruském finančním trhu bez vztahu k celosvětové situaci, nebo se zaměřovat na konkrétní aspekty toho, co probíhá. Nynější pád rublu je kulminací dlouhého valutového románu. Jeho začátek se skrývá v obecně známém faktu nezabezpečenosti dolaru zlatovalutovými rezervami a z toho plynoucí potřebou americké diktatury stále někde bojovat, včetně ekonomických válek, pro udržení tiskárny dolarů v provozuschopném stavu. Rozvoj zápletky, podobně jako v kvalitní mýdlové opeře, se opírá o střídání relativně blahodárných úseků a krizí, objevování se nových personáží a odchodu starých. Pilířem děje je konfrontace hlavního hrdiny a hlavního padoucha, která postupně narůstá a kulminuje v posledním smrtelném boji.
Během posledních let v MMF stále rostla nespokojenost s autoritativní politikou USA. Finančníci chápou nestabilitu unipolárního systému, ale pokusy připojit ke hře rozvojové země, jak známo, případ za případem končí špatně. A zde najednou Rusko bere ten problém na sebe, sjednocujíc v různých rovinách ekonomiky Asie, Latinské Ameriky a postsovětského prostoru. Takovým způsoben se formuje nové centrum a protiváha anglosaskému systému.
V bojových uměních je pravidlo – nepoužívat stejný úder dvakrát. Protože protivník už bude připraven a útočníka čeká potupná porážka. Sovětský svaz byl zničen mimo j. s pomocí pádu cen na ropu. Ale dvakrát do téže řeky nevstoupíš a to, co fungovalo s Gorbačovem a Jelcinem, nebude fungovat s Putinem už jen proto, že o tom ví.
19. 1. 2015   anonym
Rusko nikoho nezaujima. Je to len obycajna cerpacia stanica riadena oligarchami. zo zapadu ma ekonomicke dvierka zatvorene skrz vlastne imperialisticke vystrelky a z vychodu si ho rozobere potrochu cina.
19. 1. 2015   Teskatlika
Keď ťa nezaujíma Rusko, tak ho prečo komentuješ?
Čo sú tie imperialistické výstrelky? Keď myslíš ten Krym, tak to bolo kvôli tej námornej základni, kde bola reálna šanca, že prídu o ňu a nie lebo sa silou mocou chceli rozširovať. Ak by sa chceli skutočne rozširovať, tak by Ukrajina bola dobytá.
Ja viem, ty by si bol šťastnejší, keby chvíľu počkali a Jačeňuk by roztrhal zmluvu o 40 ročnom prenájme ako to spravil so zmluvou o colnej únií a namiesto nich by ho prenajal niekomu inému.
Ak si si nevšimol, tak Čína skupuje celý svet a nie len Rusko.
19. 1. 2015   Katka
Perfektný príspevok, klobúk dolu.
19. 1. 2015   anonym
hej ako román dobrý, a však bez akéjkoľvek logiky.
19. 1. 2015   anonym
V 90.-tych rokoch klesol kurz rubľa voči doláru neporovnateľne nižšie ako teraz a Rusi to prežili. To, čo ich ničilo vtedy najviac, bol prepad morálky v dôsledku masívneho a rýchleho rozkradnutia štátneho majetku zlodejmi, z ktorých sa potom stali ... aj oligarchovia.
Inak tento článok je vážne komický. Západ nikdy nepochopí ruskú / slovanskú mentalitu a vlastne on nepochopí žiadnu inú.
19. 1. 2015   anonym
Hlavne ze ty si to cele pochopil nic sa vlastne v rusku nestalo len moralka polavila =D . O akej mentalite tu vypisujes ? si smiesny
19. 1. 2015   Vlado
A hlavne že ty to chápeš!Rusi ťažia plyn a ropu za lacný rubeľ, predávajú ich za nadhodnotený dolár,ktorý bude mať v budúcnosti len hodnotu papiera, na ktorom ho rotačky tlačia a za ten kupujú podhodnotené zlato. Hádaj, kto bude mať dôvod nakoniec sa smiať.
19. 1. 2015   Odosli nazor
No ty urcite nie, ked mas potrebu kopirovat svoje prispevky lebo nedokazes vymysliet nic lepsie
19. 1. 2015   anonym
Úbožiačik, komentuj podstatu príspevku a nie autora! Ale to zas ty asi so svojou mentálnou výbavou ťažko dokážeš.
20. 1. 2015   komediantVdiskusii
na koniec... ziadny koniec nieje... to je iba vo vasich pometeneych hlavach... psi bresu a karavana ide dalej.
19. 1. 2015   Odosli nazor
O akej slovanskej mentalite to taras?
21. 1. 2015   Member
o ruskej blbosti...
novšie2/3staršie