Zvalcuje TikTok konkurenciu? Sociálna sieť na zdieľanie videí doháňa Facebook aj Instagram

Sociálna sieť na tvorbu a zdieľanie videí TikTok naberá na popularite medzi používateľmi a patrí spolu s Facebookom a Instagramom medzi najviac sťahované a používané aplikácie.

Používateľská základňa TikToku expandovala najmä počas karantény v období pandémie a jej popularita viedla k rozmachu tvorcov video obsahu, z ktorých mnohí v súčasnosti dosahujú až šesťciferné sumy ročne prostredníctvom príjmov z afiliačného marketingu a spolupráce s poprednými svetovými značkami.

Aplikácia, ktorej vlastníkom je čínska spoločnosť ByteDance, minulý rok zdvojnásobila svoje príjmy z reklamy a očakáva sa, že v roku 2023 bude pokračovať ďalej v rastovom trende. Zakladateľ firmy ByteDance Čang I-ming je druhým najbohatším Číňanom s majetkom v hodnote 35 miliárd dolárov.

Vzostup TikToku v mediálnom svete potvrdzuje aj nedávny prieskum spotrebiteľských trendov, ktorý zrealizovali The New Consumer a investičná spoločnosť Coefficient Capital.

Z prieskumu vyplynulo niekoľko zaujímavých faktov, ktoré poukazujú na to, že aplikácia si upevňuje svoje postavenie na trhu, a to predovšetkým u mladšej generácie a mileniálov.

TikTok je najviac sťahovanou aplikáciou

Od roku 2018 dosiahol počet stiahnutí aplikácie TikTok z Apple Store a Google Play približne 4 miliardy. Platforma tak predstihla Facebook, Instagram, Snapchat aj Twitter.

Okrem toho sa TikTok nachádza v top trojke aplikácií, ktoré používatelia otvoria každý deň. Údaje ukázali, že 41 % aktívnych užívateľov si každý deň otvorí Instagram a 29 % TikTok a Facebook.

TikTok je obľúbený najmä u mladých

Podľa výsledkov prieskumu používajú TikTok predovšetkým mladí ľudia z tzv. generácia Z a mileniáli. Starší respondenti stále preferujú Facebook ako svoju top aplikáciu sociálnych médií.

26 % používateľov z mladšej generácie zároveň uviedlo, že ak by ostali uväznení na opustenom ostrove a mohli by si vybrať prístup len k jednej aplikácii pre zábavu, zvolili by si práve TikTok. Dve tretiny používateľov uprednostňujú TikTok aj pred tradičnými televíznymi alebo streamovacími službami.

Pre mnohých používateľov a autorov videí slúži TikTok aj ako zdroj príjmov, či nástroj na budovanie kariéry a spájanie sa s inými profesionálmi z odvetvia.

Prieskum však ukázal, že veľkému množstvu ľudí slúži aplikácia ako únik. Až 43 % opýtaných uviedlo, že TikTok používajú na bezduchú zábavu a 41 % sleduje hlavne komické videá. Vzdelávanie či sledovanie aktuálnych trendov a noviniek sa dostali až na koniec zoznamu.

Je možné do TikToku investovať?

Investícia do úspešnej aplikácie, akou je TikTok, môže byť zaujímavou príležitosťou a jednoduchším spôsobom, než tráviť hodiny vytváraním obsahu. TikTok vlastní jeho materská spoločnosť ByteDance a ani jeden zo subjektov zatiaľ nie je verejne obchodovateľný. Nie je teda možné si akcie zadovážiť prostredníctvom burzy.

Existuje však spôsob, ako do TikToku investovať nepriamo, a to prostredníctvom nákupu akcií spoločností, ktoré do ByteDance investovali. Patria k nim napríklad Kohlberg Kravis Roberts a SoftBank Group. Obe tieto spoločnosti disponujú celým portfóliom investícií, z ktorých ByteDance je len jednou. Investori by teda mali dôkladne zvážiť, či majú záujem vlastniť kompletné portfólio firiem.

Svoj podiel na ByteDance majú aj spoločnosti ako Sequoia Capital, General Atlantic či Hillhouse Capital Group. Ide však o súkromné firmy, ktorých akcie nie sú dostupné pre bežného investora.

Viac o téme: ByteDance , Facebook , Instagram , sociálne siete , TikTok

Súvisiace články

Aktuálne správy