Brusel si posvieti na ďalší portál s obsahom pre dospelých: Po Pornhube označil za veľkú platformu aj jeho konkurenta!

, ČTK/red

Do zoznamu veľkých online platforiem pribudol ďalší web s obsahom pre dospelých. Portál XNXX má totiž podľa Európskej komisie viac ako 45 miliónov užívateľov, preto na neho budú platiť prísnejšie pravidlá.

Európska komisia v stredu oficiálne označila pornografický portál XNXX za veľmi veľkú online platformu (VLOP), na ktorú sa budú v Európskej únii vzťahovať prísnejšie pravidlá pre internetový obsah. Podobné pravidlá už sa vzťahujú napríklad na Google, Facebook, YouTube, TikTok, na sieť X alebo pornografický portál Pornhub. Komisia o tom informovala v tlačovom oznámení.

Podľa nariadenia EÚ o digitálnych službách (DSA) sú firmy s viac ako 45 miliónmi užívateľov označované za VLOP, čo je skratka z anglických slov Very Large Online Platform. Tieto firmy sa na svojich platformách musia viac snažiť bojovať proti nezákonnému a škodlivému obsahu a falšovaným výrobkom.

Považujete snahu Európskej komisie o prísnejšiu kontrolu veľkých online platforiem za správnu?

Konkrétne to znamená, že tieto spoločnosti majú zdieľať údaje s úradmi a výskumníkmi a podrobiť sa externému a nezávislému auditu. Komisia má tiež právo požiadať o informácie a udeliť pokuty, ak sú tieto informácie nesprávne, neúplné alebo zavádzajúce.

Prísnejšie pravidlá

Pornografický portál XNXX podľa únijnej exekutívy navštevuje viac ako 45 miliónov užívateľov mesačne. Spoločnosť má teraz štyri mesiace, teda do polovice novembra, na to, aby prísnejším pravidlám podľa DSA vyhovela. Medzi nové povinnosti patrí napríklad prijatie konkrétnych opatrení na posilnenie a ochranu internetových užívateľov či zabránenie prístupu maloletých k online obsahu vrátane nástrojov na overovanie veku.

Vlani v apríli Európska komisia určila prvých 17 firiem s označením VLOP a dva veľmi veľké on-line vyhľadávače (VLOSE). Išlo o Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube a Zalando. Za veľké vyhľadávače boli označené Bing a Google Search. Následne vlani v decembri pribudli Pornhub, Stripchat a XVideos, tento rok v apríli čínsky internetový predajca módy Shein a v máji čínsky internetový obchod Temu.

Viac o téme: Alibaba , Amazon , Apple , Bing , Európska komisia EK , Facebook , Google , Instagram , LinkedIn , Nariadenie o digitálnych službách DSA , Pornhub , TikTok , Twitter , VLOP , XNXX , Youtube , Zalando

Súvisiace články

Aktuálne správy