Dvaja z najvýznamnejších technologických miliardárov sveta, šéf Twitteru Elon Musk a zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg, sa dohodli na zápase v klietke. Ich komunikácia sa rýchlo rozšírila na internete a používatelia sociálnych sietí teraz diskutujú o tom, kto zvíťazí.
S výzvou prišiel Musk, keď na Twitteri napísal, že je „pripravený na klietkový zápas“ s Zuckerbergom. Šéf firmy Meta, materskej spoločnosti Facebooku a Instagramu, potom zverejnil snímku obrazovky Muskovho tweetu so slovami: „Pošli mi adresu.“ „Vegas Octagon,“ reagoval Musk.
Prečítajte si tiež
Stratená ponorka plná boháčov: Kto bol na palube expedície k vraku Titaniku?
Oktagon je súťažná žienka a osemstenný oplotený priestor používaný pre zápasy americkej organizácie prevádzkujúcej elitnú profesionálnu súťaž v zmiešaných bojových umeniach Ultimate Fighting Championship (UFC). UFC sídli práve v Las Vegas v Nevade.
Muskova technika „Mrož“
Musk, ktorý koncom júna oslávi 52. narodeniny, zároveň svojho protivníka varoval: „Mám skvelý chvat, ktorému hovorím ´Mrož´, keď jednoducho protivníka zaľahnem a nerobím nič,“ uviedol. Pripojil video mroža, ktorý sa váľa na chrbte na brehu. „Takmer nikdy necvičím, okrem toho, že dvíham svoje deti a hádžu ich do vzduchu,“ dodal.
Tridsaťdeväťročný Zuckerberg sa naproti tomu dlhodobo venuje tréningu zmiešaného bojového umenia MMA a vyhráva amatérske turnaje v brazílskom bojovom športe jiu-jitsu.
Hovorca spoločnosti Meta spravodajskému webu BBC oznámil, že „ten príbeh hovorí sám za seba“. Twitter na žiadosť o komentár nereagoval.
Tipy na víťaza
Na sociálnych sieťach sa medzitým strhla debata o tom, ktorý z miliardárov by zvíťazil. Zároveň sa objavili humorné fotomontáže plagátov propagujúce avizovaný zápas.
Nebolo by to pritom prvýkrát, čo proti sebe riaditelia spoločností stanuli v ringu. V roku 1992 sa skončil právny súboj kvôli takmer rovnakému sloganu dvoch amerických leteckých spoločností stretnutím v páke medzi ich generálnymi riaditeľmi.
Šéfa Southwest Airlines Herba Kellehera, posilneného cigaretou, vtedy pred obrovským davom divákov na štadióne v Dallase porazil výrazne mladší generálny riaditeľ oveľa menšej firmy Stevens Aviation, Kurt Herwald. Nakoniec si ale spoločnosť Southwest Airlines ponechala svoj slogan výmenou za charitatívny príspevok vo výške päťtisíc dolárov.