Slováci sa zamilovali do e-shopov: V online nakupovaní stúpame na špičku celej EÚ!

, Redakcia

Internetové nakupovanie na Slovensku za posledné desaťročie raketovo vzrástlo. Kým v roku 2014 nakupovalo online 58 % používateľov internetu, čo bola podpriemerná úroveň, dnes je situácia už zásadne iná. V minulom roku už online nákupy využívalo viac ako 85 percent Slovákov využívajúcich internet. Tento výsledok nás podľa Eurostatu radí medzi európsku špičku a dokonca predbiehame krajiny ako Nemecko či Francúzsko.

Online nakupovanie si v Európskej únii získava čoraz väčšiu popularitu. Podľa údajov Eurostatu si v roku 2024 až 77 percent používateľov internetu za posledných 12 mesiacov kúpilo alebo objednalo tovar alebo služby na osobné použitie online, čo je nárast z 59 percent v roku 2014.

Najvyššie percento používateľov internetu, ktorí v roku 2024 nakupovali online, bolo v Írsku, Holandsku a Dánsku. V týchto troch krajinách podiel online nakupujúcej populácia presiahol 90 percent. Naopak, najnižší podiel ľudí využívajúcich e-shopy podľa Eurostatu vykázalo Bulharsko, nasledované Talianskom a Rumunskom.

A ako sme na tom na Slovensku? U nás si ľudia online nakupovanie v poslednom desaťročí veľmi obľúbili. Kým ešte v roku 2014 tento spôsob nákupov využívalo necelých 58 percent Slovákov využívajúcich internet, čo nás radilo pod priemernú hodnotu v EÚ, o desať rokov neskôr sme sa prepracovali skoro na špičku rebríčka krajín EÚ. V minulom roku podiel nakupujúcich online už stúpol na 85,13 percenta, čo vysoko prevyšuje aj spomínaný priemer EÚ na úrovni 77 percent.

Využívate online nákupy na zabezpečenie si tovarov a služieb?

Eurostat sa pozrel aj na to, čo ľudia v online svete najviac nakupujú. Asi veľkým prekvapením nebude, že najčastejšie online nakupovaným tovarom v roku 2024 bolo oblečenie, a to vrátane športového, ďalej obuv a doplnky. Podľa aktuálnych dát pritom 45 percent ľudí tieto nákupy uskutočnilo v predchádzajúcich troch mesiacoch.

V zozname najčastejšie nakupovaných tovarov či služieb ďalej nasledovali dodávky jedál z reštaurácií, reťazcov rýchleho občerstvenia a stravovacích služieb s podielom 21 percent. Ďalej to boli kozmetika a wellness produkty (20 percent) a nábytok a bytové doplnky či záhradkárske potreby (19 percent).

V zozname obľúbených tovarov by sme našli aj športové potreby (okrem športového oblečenia), tlačené knihy, časopisy, noviny či zdravotné doplnky, ako sú napríklad vitamíny.

Viac o téme: e-shopy , Európska únia EÚ , Eurostat , online nakupovanie , Slovensko

Súvisiace články

Aktuálne správy