
Podnikatelia na Slovensku majú nový nástroj, ktorý im pomôže expandovať ich biznis v online priestore. Poradensko-analytický inštitút EPPP – Európske partnerstvo pre verejné stratégie predstavil projekt Za Tatry a za Dunaj: Ako uspieť online a rásť (aj) za hranicami, ktorého cieľom je pomôcť im prekonať prvotné prekážky rozvoja podnikania aj za hranicami Slovenska.
Záujemcovia bližšie informácie nájdu na platforme expandujonline.sk na webovej stránke Združenia podnikateľov Slovenska. Tá nasmeruje či už vlastníkov menších obchodov, lokálnych predajcov, ktorí majú záujem predávať svoje tovary online na Slovensku alebo v zahraničí. Platforma reflektuje rôzne typy podnikania a poskytuje praktické a zrozumiteľné informácie, usmernenia a návody ako krok za krokom začať predávať online a vstúpiť na digitálny trh.
-
Minister práce predstavil dlho očakávanú pomoc rodinám: Na toto sa môžu tisícky domácností tešiť!
-
Stáli živnostníci v dlhých radoch zbytočne? Nový účet kvôli transakčnej dani netreba, tvrdí finančná správa!
-
Regulátorovi došla trpezlivosť: Výrobu tepla a elektriny v Humennom od súkromníkov preberá štát!
Na obsahu platformy participovali technologické spoločnosti ako Allegro, Wolt, Meta či Expandeco s podporou Združenia podnikateľov Slovenska a Slovak Business Agency. Celý projekt má záštitu Ministerstva hospodárstva SR. Štátny tajomník rezortu Vladimír Šimoňák tvrdí, že projekt je v súlade s prioritou ministerstva podporovať malé a stredné podnikanie v krajine. „Vnímame deficit našich podnikateľov v online priestore a skutočnosť, že práve tento priestor je pre biznis kľúčovým faktorom ďalšieho rastu. Preto vítam projekt Za Tatry a za Dunaj a som veľmi rád, že vznikla snaha spropagovať niektoré nástroje online biznisu medzi slovenskými podnikateľmi,“ vyhlásil.
Podpora malých exportérov
„Slovenský trh je malý, a preto je pre každú firmu, ktorá chce rásť, prirodzené vstupovať za hranice okolitých krajín a všade tam, kde sa dokážu presadiť,“ doplnil štátny tajomník ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Rastislav Chovanec. Ako dodal, je to dôležité aj z pohľadu ekonomiky, pre ktorú nie sú dôležití len veľkí exportéri, ale aj to, aby rástli aj malé a stredné firmy a presadzovali sa v zahraničí.
Podľa údajov Eurostatu je Slovensko na chvoste Európskej únie v podiele firiem využívajúcich online predaj. Zatiaľ čo na Slovensku túto možnosť využíva len 18 percent spoločností, u európskych lídrov ako Litva, Švédsko či Dánsko tento podiel presahuje 30 percent. Tento trend pritom podporila v uplynulých rokoch najmä pandémia koronavírusu a s nástupom umelej inteligencie a nových technológií sa naďalej zrýchľuje.