Vedenie Volkswagenu obhajuje úsporný plán, zamestnanci protestujú

Vedenie koncernu Volkswagen obhajuje na stretnutí so zamestnancami úsporný plán pre hlavnú rovnomennú značku. Aby firma prežila prechod na elektromobily, musí menej míňať, uviedol v stredu finančný riaditeľ Arno Antlitz. Medzi viac než 10 000 pracovníkmi, ktorí si ho do sídla firmy vo Wolfsburgu prišli vypočuť, sa nestretol s pochopením. Informuje o tom agentúra DPA. Akcia sa koná len dva dni po tom, ako najväčšia nemecká a zároveň aj európska automobilka oznámila, že kvôli slabšiemu odbytu nevylučuje uzatváranie závodov v Nemecku a nútené prepúšťanie.

„Už nejaký čas míňame za značku viac peňazí, než koľko zarábame. To dlhodobo nefunguje!“ povedal finančný riaditeľ. „Máme ešte rok, možno dva roky na to, aby sme to zvrátili. Ale musíme ten čas využiť,“ zdôraznil.

Spoločnosť chce vďaka úsporám uvoľniť prostriedky potrebné na nové produkty. „Teraz potrebujeme peniaze na veľké investície,“ povedal šéf značky Thomas Schäfer. „Ak sa nám teraz podarí trvalo znížiť náklady a investovať do modelového ohňostroja, ktorý konkurencia ani zákazníci doteraz nevideli, potom vytvoríme podmienky na to, aby ďalšie generácie mohli pracovať pre Volkswagen tu v Nemecku,“ uviedol.

Za krízu podniku nenesú vinu zamestnanci, ale vedenie koncernu

Podľa šéfky podnikovej rady Daniely Cavallovej nenesú vinu za krízu podniku zamestnanci, ale vedenie koncernu. Za červenú čiaru označila zatváranie závodov, odmietla rušenie záruk pracovných miest a znižovanie kolektívne dohodnutých miezd. „So mnou… v tejto krajine nedôjde k žiadnemu zatváraniu závodov,“ povedala zástupkyňa zamestnancov. Tí si na akciu priniesli transparenty s nápismi „Ruky preč od záruk práce“ alebo „Dvojitá morálka“.

V Európe sa v súčasnosti predáva o dva milióny áut ročne menej než pred rokom 2020. A to sa podľa Anlitza pravdepodobne nezmení. Pre VW, ktorého podiel na európskom trhu predstavuje približne štvrtinu, to znamená: „Chýba nám odbyt pre približne 500 000 vozidiel, teda odbyt pre približne dva závody. A nemá to nič spoločné s našimi produktmi alebo so zlými predajnými výsledkami. Trh už jednoducho nie je,“ citovala finančného riaditeľa agentúra DPA.

Zatvorenie tovární bude až poslednou možnosťou, ak sa nepodaria protiopatrenia

Spoločnosť stále neposkytla žiadne ďalšie informácie k závodom, ktoré by mohla zatvoriť. Koncern už skôr uviedol, že zatvorenie tovární bude až poslednou možnosťou, ak sa nepodarí prijať rýchle protiopatrenia. VW v Nemecku vyrába autá vo Wolfsburgu, Emdene, Osnabrücku, Hannoveri, Cvikove (Zwickau) a v Drážďanoch a továrne na výrobu súčiastok má v Kassele, Salzgittere, Braunschweigu a v Saskej Kamenici (Chemnitz).

Hlavná značka VW sa už roky potýka s vysokými nákladmi a podľa výnosov výrazne zaostáva za koncernovými spoločnosťami, ako sú Škoda, Seat a Audi.

Viac o téme: hromadné prepúšťanie , odbory , predaj áut , vedenie , Volkswagen , zamestnanci , závody

Súvisiace články

Aktuálne správy