V horúčave ľudia nakupujú viac vody: Preferujú menej alkoholické nápoje

Obchodné reťazce vo horúčavách predávajú až o polovicu viac vody, ľudia častejšie nakupujú tiež pivné mixy. Záujem o nealkoholické aj alkoholické nápoje vzrástol v posledných dňoch až o desiatky percent. Z predaja ale podľa reťazcov vyplýva, že ľudia v horúčave uprednostňujú osviežujúce a menej alkoholické varianty. Vyplýva to z odpovedí zástupcov obchodov.

Zvýšený dopyt najmä po chladených nápojoch pozoruje v posledných dňoch reťazec Albert. „Ľudia hľadajú osvieženie a hydratáciu, čo sa odráža v záujme o nápoje, ktorý sa v horúcich dňoch zvyšuje o desiatky percent. Z predajov je ale zrejmé, že ľudia v horúčave uprednostňujú osviežujúce a menej alkoholické varianty,“ uviedol hovorca reťazca Albert Jiří Mareček.

Podobný trend zaznamenal tiež reťazec Tesco, za posledné tri dni, keď teploty vystúpili v niektorých častiach Českej republiky až na 35 stupňov Celzia, eviduje výrazný nárast v predajoch rôznych nápojov. „Najvýraznejším trendom je nárast predaja malých vôd, a to zhruba o tretinu, ľudia si v horúčave kupujú balenie do ruky na okamžitú konzumáciu,“ uviedla za Tesco Iva Pavlousková. Vyššie predaje vody zaznamenávajú v posledných dňoch aj reťazce Kaufland alebo Penny, kde predávajú až o polovicu viac vody ako v chladnejších dňoch.

Veľkou obľubou sú ochutené pivá

Okrem vody a ďalších nealkoholických nápojov zákazníci počas horúcich dní do svojich košíkov častejšie pridávajú tiež nealkoholické pivo alebo takzvané pivné mixy s nižším obsahom alkoholu. V Penny ich predaj vzrástol v posledných dňoch o 45 percent. „Veľkej obľube sa tešia v týchto dňoch ovocné mixy nealkoholických pív. V nákupných košiciach nechýbajú ani pivá klasické,“ uviedla za Globus Aneta Turnovská.

pivo
Ilustračná foto. Zdroj: SITA/AP

Reťazec Lidl však doplnil, že narastajúci predaj pivných mixov pozoruje dlhodobo. Potvrdil to aj hovorca reťazca Penny Tomáš Kubík, podľa ktorého si ich zákazníci veľmi obľúbili a zároveň sa rozširuje ponuka rôznych príchutí.

Oslovené reťazce tiež uviedli, že je v horúcich dňoch vyšší záujem o šumivé víno, v Penny napríklad až o 20 percent, zmrzliny alebo nanuky. Mareček za Albert doplnil, že ľudia častejšie kupujú aj vitamínové vody. „Zvýšený záujem vidíme pri produktoch s nízkym obsahom cukru a prírodnými ingredienciami. Rastie tiež dopyt po ľadových kávách, ktoré poskytujú osvieženie aj rýchlu energiu,“ doplnil Mareček.

Po tropických teplotách z posledných dní sa cez víkend v Česku mierne ochladí. Ešte dnes a v piatok sa vyšplhajú denné teploty na mnohých miestach nad 30 stupňov, v sobotu už meteorológovia očakávajú oblačno až zatiahnuté, občas zaprší, miestami sa vyskytnú aj búrky. Vyplýva to z predpovede Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Viac o téme: alkoholické nápoje , horúčavy , nápoje , obchody , počasie , voda

Súvisiace články

Aktuálne správy