
Nadnárodný pivovarnícky koncern Anheuser-busch Inbev (AB Inbev) vo štvrtom štvrťroku minulého roka zvýšil hrubý prevádzkový zisk (EBITDA) o 10,1 percenta na 5,25 miliardy USD. Za celý minulý rok vzrástol hrubý domáci produkt (HDP) o 8,2 percenta na 20,96 miliardy dolárov. Výrazne jej pritom klesol predaj v Argentíne a Číne.
Výsledky podľa agentúry Reuters prekonali odhady analytikov, ktorí vo štvrťroku očakávali rast zisku o 7,7 percenta a za celý rok o 8,2 percenta.
Na čínskom trhu konglomerát vo kvartáli zaznamenal pokles predaja o 19 percent a za celý rok o 13,1 percenta. V Argentíne, kde vysoká inflácia utlmila dopyt, tržby klesli v jednotkách percent. Bez týchto dvoch významných trhov pivovarnícka skupina celosvetovo zvýšila predaj o 0,9 percenta, pri ich zahrnutí však zaznamenala globálny pokles tržieb o 1,4 percenta.
AB InBev je najväčší výrobca piva na svete. Vznikol akvizíciou amerického podniku Anheuser-busch s belgicko-brazílskym koncernom Inbev. Medzi jeho značky patrí napríklad americký Budweiser, mexická Corona, nemecké Beck’s a Löwenbräu či belgické Hoeggarden, Leffe alebo Stella Artois.
Svetová pivná dvojka – holandský Heineken – vlani zvýšila prevádzkový zisk o 8,4 percenta na 3,5 miliardy eur. Výsledky prekonali očakávania analytikov a firma napriek hrozbe obchodnej vojny počíta s rastom aj v tomto roku.