Juhokórejská automobilka Hyundai Motor a jej sesterská spoločnosť Kia vlani po celom svete predali 7,23 milióna vozidiel, čo bolo o jedno percento menej než v roku predchádzajúcom. Predaj v Spojených štátoch bol solídny, dopyt v Európe a na ich domácom trhu však bol slabší. V tomto roku plánujú automobilky zvýšiť spoločný predaj o dve percentá na 7,39 milióna vozidiel, vyplýva z ich piatkových oznámení. Hyundai a Kia sú spoločne tretím najväčším predajcom automobilov na svete.
Predaj samotnej automobilky Hyundai podľa jej oznámenia vlani klesol o 1,8 percenta na 4,14 milióna vozidiel. Predaj na domácom trhu sa znížil o 7,5 percenta, v zahraničí zostal takmer bez zmeny.
Predaj spoločnosti KIA Sa vlani naopak o 0,1 percenta zvýšil a dosiahol rekordných takmer 3,09 milióna vozidiel, uviedla automobilka. Na domácom trhu jej predaj klesol o 4,2 percenta, predaj v zahraničí sa o jedno percento zvýšil. KIA Sa tiež zameriava na výrobu špeciálnych vozidiel na konkrétne účely (SPV), ktorých predaj sa vlani zvýšil o 6,6 percenta na viac než 6000 kusov.
Obe automobilky sa musia pripraviť na spomalenie tempa rastu ekonomiky
Obe automobilky sa musia pripraviť na spomalenie tempa rastu ekonomiky a na politickú neistotu v Spojených štátoch a Južnej Kórei, ktoré by mohli utlmiť dopyt, uviedla agentúra Reuters. Spotrebiteľská nálada v Južnej Kórei v decembri klesla najviac od pandémie v roku 2020, a to pre politickú neistotu. V USA potom novozvolený prezident Donald Trump pohrozil zavedením desaťpercentného cla na dovážaný tovar.
Automobilka Hyundai Motor vlani začala výrobu vo svojej novej fabrike v USA, aby sa na jej vozidlá vzťahovali daňové úľavy zavedené vládou prezidenta Joea Bidena. Trump však pohrozil, že ich zruší.
Automobilky chcú posilniť predaj elektrifikovaných modelov
Firmy nespresnili, ako chcú predaj zvýšiť. Iba uviedli, že chcú posilniť predaj elektrifikovaných modelov. Analytik firmy Hanwha Investment & Securities Kim Sung-re uviedol, že dosiahnutie cieľa môže byť vzhľadom na makroekonomickú neistotu v Európe a na rozvíjajúcich sa trhoch náročné. Obe automobilky tiež čelia rastúcej konkurencii od japonských firiem Honda a Nissan, ktoré rokujú o vytvorení tretej najväčšej automobilovej skupiny na svete od roku 2026.
Automobilka Kia v decembri 2007 začala sériovú výrobu osobných áut pri Žiline, Hyundai v novembri 2008 oficiálne začal sériovú výrobu osobných áut v Nošoviciach na Frýdecko-Místecku v Česku.