Fanta či M&M’s: Toto sú štyri prekvapujúce príbehy známych značiek, ktoré napísala druhá svetová vojna!

, Redakcia

Fanta: Nový nápoj vyrástol z embarga

Nápoj Fanta od spoločnosti Coca-Cola dnes všetci berieme už zrejme ako samozrejmosť. Málokto však vie, že Fanta vznikla v nacistickom Nemecku v roku 1941 z nevyhnutnosti. Kvôli spojeneckému obchodnému embargu totiž nemohla spoločnosť Coca-Cola Deutschland dovážať sirup Coca-Cola.

Poznali ste príbeh vzniku Fanty?

Vtedajší šéf nemeckej Coca-Coly Max Keith sa tak rozhodol vytvoriť nový produkt pre nemecký trh s použitím iba surovín dostupných v Nemecku v tom čase, vrátane cukrovej repy, srvátky, čo je vedľajší produkt pri výrobe syra a jablkových výliskov. Názov vznikol počas brainstormingu, ktorý začal tým, že Keith nabádal svoj tím, aby „použil svoju predstavivosť“. Od nemeckého „Fantasie“, teda predstavivosť, bol už len krok k názvu Fanta. 

Fanta bola po vojne rebrandovaná a neskôr sa z nej stal celosvetový produkt až v 50. a 60. rokoch minulého storočia.

Pokračujte na ďalšiu stranu

2 / 4

Predošlá strana
Pokračovať na ďalšej strane

Viac o téme: Coca-Cola , druhá svetová vojna , Mars Wrigley , Procter & Gamble

Súvisiace články

Aktuálne správy