Názory čitateľov


Názory k článku:
Prečo stále tankujeme drahšie: Ceny pohonných hmôt neradi klesajú

19. 1. 2022   anonym
Naučte sa gramatiku. Ceny neradI klesajú ?
16. 1. 2022   Vrtak
Kto spravil z eura bezvýznamný parierik???
17. 1. 2022   apoliticky
ja neviem co sa nad tym vsetci vzrusujete...ja som dal uz davno pumparovi navzdy zbohom a ceny benzinu a nafty ma nezaujimaju...
jazdim elektromobilom...el ektromobil je sloboda...uz to konecne pochopte...
16. 1. 2022   anonym
neklesaju, pretoze na Slovensku je to tak ako je.
16. 1. 2022   tonosamaj1954@gmail.com
Prečo som tankoval za FICA za 1euro liter???
16. 1. 2022   ROBO
Lebo si sebecká ovca, ktorá by za 40 centov za liter, zapredala aj budúce generácie tým, že by volila Ficovu zlodejskú bandu, len aby mala lacnejší benzín.
17. 1. 2022   anonym
blbeček ...
17. 1. 2022   ROBO
Teší ma :D
21. 1. 2022   tonosamaj1954@gmail.com
Prečo tavvujem teraz za1.5 ?
21. 1. 2022   Frantisek Nahnevany
Napríklad aj preto, že o. i. tzv. DPH z nákupnej ceny a spotrebnú daň zdaňuje ešte aj podvodnícka tzv. DPH, ktorá daňou z pridanej hodnoty ani nie je.
16. 1. 2022   nazor
ktory predajca by zlacnoval??? na slovensku teda urcite nie, vsade pohonne hmoty klesaju lken na slovenskych benzinkach to robia velmi neradi :-)
16. 1. 2022   tonosamaj1954@gmail.com
NEKUPOVAŤ!!!!
16. 1. 2022   Frantisek Nahnevany
Pri phm /a nie iba pri tejto komodite/ sa niekedy jedná až o štvorité zdanenie.
Občan zaplatí z už raz ZDANENÝCH peňazí /daň zo mzdy, daň z príjmu . . ./ ďalej nákupnú cenu s DAŇOU, spotrebnú DAŇ a napokon to všetko zdaní ešte aj nezmyselná a okrem podvodu ničím neopodstatnená tzv. DAŇ z pridanej hodnoty /DPH/.
Štyri dane.
16. 1. 2022   bob
A stále sú preplnené cesty, ľudia jazdia autom do práce, aj keď majú dva spôsoby dochádzania MHD (ok okrem problémov s vodičmi v súčasnosti), cez víkend musia uzatvárať príjazdové cesty k horským strediskám z dôvodu, že je nával áut.
Ja sa pumpárom nečudujem, vidia, že ľudia sú zaplavení peniazmi (u nás čo vidím na cestách autá, sú 3/4 novšie s hodnotou nad 20 000 €), boli by sprostí, keby nezvyšovali ceny. Potom, keď budú cesty prázdne, vlaky plné, môže sa začať hovoriť o znižovaní cien palív. Ale nie to v záujme ani štátu - daň z predaných hektolitrov palív...
Aj keď to aj tak všetko spôsobil štát - tlačením a rozhadzovaním peňazí
16. 1. 2022   Polo
Bývam v okresnom meste, ako DP používam bicykel. Je to už zvyk, lebo nikdy som nevlastnil auto. Mal som kolegyňu, 50-tnička, každý deň dochádzala vyše 20km do práce na bicykli. Takmer po celý rok. To už aj mne spadla sánka.
Zo svojích skúseností by som sa pokúsil zhodnotiť za a proti takejto formy dopravy. Podotýkam, že sa to bude týkať mesta, nie cesty na dovolenku k mori :) (aj keď aj to sa dá)
Začnem mínusami:
- asi najviac limitujúcim faktorom je počasie...ja jazdím celoročne...dá sa to, stačí sa pozrieť na cyklokuriérov
- mizerná infraštruktúra...tý m pádom sa staršia generácia odsúva nabok, lebo predsa len v tej premávke na ceste sú zrak, sluch a reflexy dosť podstatné...tento bod môže limitovať aj rodiny s deťmi
- niekedy bezohľadnosť vodičov, to ale dosť súvisí s vyššie popísaným...keby boli cyklochodníky, nemusel by som zavadzať na ceste
- problém odviezť rozmernejší náklad...to sa dá tiež vyriešiť napr. vozíkom, alebo modernejšie cargo-bikom
- v súčastnosti vyššie ceny bicyklov, náhradných dielov, servisu...bike ale nie je raketa, dobre urobený a zoservisovaný bike poslúži roky
A teraz plusy:
- rýchlosť presunu...v živote som nestál v kolóne :)
- voľnosť pohybu...krížom-krá žom kade sa mi to akurát hodí...nemusím hľadať miesto kde zaparkujem
- minimálne náklady...kto nemá obe ruky úplne ľavé, jazdí skoro zadarmo...ešte aj tie plášte sú lacnejšie ako nové topánky
- beriem ohľad na životné prostrenie a priestor v ktorom žijem...nerobím hluk, nesmrdím, neprášim, nezavadziam na chodníku...mne osobne rady áut zaparkovaných kade-tade prídu ako vizuálny smog
- bicykel nie je len výborný DP, ale aj rekreačný prostriedok
- a asi najväčším pozitívom je hľadisko zdravotné...či už po fyzickej, ale aj po psychickej stránke...pohyb je proste pohyb a aj keď asi najviac robia pre seba tí čo chodia pešo, keď sa bavíme o doprave je bicykel určite jasný víťaz
Ono, keď sa budú stavať nové cesty a parkoviská, ľudia ich zaplnia. Tak ako by zaplnili cykochodníky. Snáď...
16. 1. 2022   xxx
Kolegyňa má zjavne prebytky voľného času, keď len na cestu z/do práce denne minie 3 hodiny. Niekto druhý musí variť, nakupovať, rozvážať deti do škôlky atď. a ona môže byť v póze pána Ježiša.
16. 1. 2022   anonym
Ak je cesta v okresnom meste po rovine, ok, bike berem ako fajn dpravny prostriedok.
Problem nastava, ak sa musi bike kombinovat z inou dopravou, alebo nechat niekde odstaveny, prestupit na vlak a pod.
Dalsi limitujuci faktor su kopce, najma kopcoity teren mesta.
16. 1. 2022   Frantisek Nahnevany
Momentálne je na železnici chaos. Sú zrušené stovky spojov. K jazdám autom sú prinútení aj takí ľudia, ktorí spravidla cestovali vlakmi
16. 1. 2022   ROBO
Aspoň nemusíš platiť tú tvoju ospevovanú DPH za lístok na vlak. Takže by si mal byť vlastne rád. Môžeš chodiť peši, tam DPH platiť nebudeš.
16. 1. 2022   Frantisek Nahnevany
To nie je moja DPH. A už vôbec nie ospevovaná.
V skutočnosti DPH - daň z pridanej hodnoty a ďalej /v skratkách/ Mwst.,TVA,VAT, IVA, BTW, FPA . . . ešte žiadny klient, zákazník, cestujúci, spotrebiteľ, odberateľ . . . nikdy, nikde na svete neplatil a ani neplatí.
17. 1. 2022   anonym
blbeček trčiš asi zo zadného otvoru matelka nie ?
17. 1. 2022   ROBO
Počúvaj ma sem Anton Blbeček, som vlastne rád, že si sa sám odhalil, ako ďaleko si strčený v zadných partiách jednej zlodejskej bandy, takže ťa v podstate aj ľutujem.
16. 1. 2022   Vrtak
To riadi Pavlinka-Dane aj šulinka.
16. 1. 2022   Frantisek Nahnevany
Dane.
Tak napríklad tzv. DPH, pôvodne die Mehrwertsteuer Mwst. vymysleli a zaviedli v rokoch 1918/1919 dvaja nemeckí podvodníci z koncernu Siemens.
Spoločnosť Siemens /zal. v r.1847/ bola úspešná a z toho dôvodu boli na ňu uvalené vysoké dane. Postupom času dedičia, majitelia, šéfovia špekulovali a predložili die Mehrwertsteuer Mwst. ako podvod na obyvateľstve a na štátoch vtedajšieho zväzu nemeckých štátov D.R. slovensky N.R. Bremeno dane bolo prenesené na zákazníka a ešte im t. j. koncernu Siemens značná časť sumy dane zostala.
Hoci bola táto podvodnícka daň v Západnej Európe ostro kritizovaná zloduchom sa ju podarilo zaviesť.
Neskôr túto nezmyselnú a okrem podvodu ničím neopodstatnenú daň prevzali ďalšie krajiny v podobe /v skratkách/ TVA, VAT, IVA, BTW, FPA . . .
V roku 1992 podvodníci podhodili parlamentu tzv. DPH a diletanti na Slovensku, ale aj v Česku to schválili.
1/1