Názory čitateľov


Názory k článku:
Výmena stráží: Najlepšie autá na svete sa budú vyrábať v Číne

14. 9. 2021   anonym
Nenapíšem nič nové. Čím viac kúpime z Číny , tým menej práce a teda výplat bude doma. Pri stále zvyšujúcej sa robotizácií v tomto segmente , tak či tak asi zamestnanosť poklesne. Neviem teda kedy sa tie nožnice otvoria tak , že už nebudeme mať ani na ten čínsky tovar. Ten po čase ešte zdražie – podobne ako poľský tovar. Porovnajte si ceny napr. v poľskom Merk..y z doby keď tu začínali a teraz. Už tam najdete drakšie veci než v podobných marketoch okolo. Až sa tam dopracujú i čínske ceny , bude to znak , že zlikvidovali európskych chamtivcov. Tu budeme makať na čínskych podnikateľov a kupovať čínsky tovar. Otroci stále , akurát na žlto. Sibila mala pravdu.
14. 9. 2021   anonym
Neviem, či si to uvedomuješ, už teraz pri nákupe DOMA podporuješ PRC. Všetko, čo sa týka elektroniky, či už vyrábanej u nás, je pôvodom z Číny, lebo polovodiče v TV Samsung Slovakia, vo výrobkoch Delta Slovakia, Enics, Bel power a i sú tiež z Číny. Skrátka, 80% polovodičov je z Číny. Rovnako lieky a látky na výrobu liekov sú z 90% z číny a Indie. V EÚ sú iba balené, prípadne miešané a lisované do tabletiek. Či chceš, alebo nie, čína ovláda SVET. Je to smiešne, ale komunisti ozaj ovládli SVET. Ak sa nakakajú, zastavia veškerú výrobu, tak SVET je v pr... Ale, našťastie, oni potrebujú prašule....
14. 9. 2021   anonym
Takze Cinan nevie vyvinut auto iba odkukat a to odkukane vyraba v lepsej kvalite ako original. A su taki ktori tomu aj uveria.
14. 9. 2021   kakadu
V Číne už dnes vyrábahjú kamióny,
ktoré majú najazdené 1,5 milióna Km bez porúch
14. 9. 2021   jarocell
Zatiaľ čínske autá trpia tým istým čo indické: nekvalitné materiály a odfláknutá robota. Pri crash testoch sa auto dodané do EÚ na testy doslova rozpadlo pri náraze. Zvary boli takmer symbolické, dvere vypadli z rámov. Čína si už pred rokmi objednala celý vývojový team v Katji so zadaním designovať nové auto schopné exportu do EÚ. Ibaže design je jedna vec a výroba druhá. Bola to katastrofa najmä pre ten team aj s neblahými následkami. Namiesto vysokopevnostnej ocele obyčajná ako na konzervy, lícovanie dielcov ako v ruskom aute, káble voľne pohodené v dutinách atď. Lacná pracovná sila sa vždy prejaví a v nej spočíva čaro čínskych výrobkov. Lenže kvalita áut z EÚ vplyvom znižovania nákladov a somárskych požiadaviek klesá. Nie je možné bez vysoko kvalitných, preto drahých materiálov postaviť litrový motor -nevyvážiteľný trojvalec- s výkonom 150 koní ktorý by vydržal viac ako tri roky, o priamom vstrekovaní, olejoch a intervaloch výmeny ani nehovoriac. Autá sa začínajú presúvať do pozície spotrebného materiálu a to je šanca pre Čínu. A ak si ešte vypestujú fajtu kvalitných a zodpovedných robotníkov, EÚ je v keli ak nezavedie colné bariéry - viď ocel...
14. 9. 2021   @@@
to bolo kedysi čina sa rychlo uči a prispôsobuje a to je jej najväčšia vyhoda ...na druhejs trane čina môže EU ignorovat lebo azijsky trh ponuka ovela väčši priestor pre biznis vysoky rast mnohych velkych štatov ako indie bangladeša vietnamu filipin či indonezie môže byt vysokym prinosom aj pre činske firmy ktorym sa tam môže oplatit viac investovat pre ich rychli ekonomicky rast ktory prospeje aj činskym firmam ako stagnujucej prestarnutej europe ktora vlastne už nič nedokaže ponuknut a už nie to aby sa prispôsobila 21 storočiu
14. 9. 2021   jarocell
Asi máš pravdu. India sa snaží -Tata- ale je to na úrovni Číny spred dvadsiatich rokov. Majú kúpené už všetky anglické automobilky, nielen, ale zatiaľ im nechávajú voľnú ruku, našťastie. Európu vedú totálni niemandi čertvie kým dosadení a s akým koncovým cieľom. Angličania to pochopili za podpory USA, na rade sú Poliaci. Je zábavné pozorovať, že komunistická diktatúra začína predbiehať -nielen ten náš implementovaný- spotrebný demokratický kapitalizmus, ktorý na nej už je závislý. Keby Č9na stopla export do EÚ, nemáme si napríklad už ani čo obliecť a už ani kde to vyrobiť. A Amíci by si vytlačené peniaze na nákupy museli uplatiť inde...
14. 9. 2021   anonym
Paradox dnesnej doby je, ze najtvrdsi imperialny kapitalizmus, dnes robi Cina, pod vedenim komunistickej strany. Na strane druhej, Europa a USA, robia politicke a ekonomicke kroky, ktore sa daju nazvat kludne cesta k internacionalnemu komunizmu.
14. 9. 2021   Frantisek Nahnevany
Presne tak. Paradox. Nebezpečný jav.
14. 9. 2021   @@@
ano usa su socialisticky štat ale len voči bohačom :D :D :D pre ostatnych plati tvrdy kapitalizmus nadalej
14. 9. 2021   Rúžen
Kúpil som z Číny laser.
Je síce nedokonalý, ale 5 x lacnejší ako v EU.
Funguje vynikajúco.
Chcel som 7osý zvárací robot.
V EU 100 tis. €
z Číny 15 tis.
Kde robíme chybu ?
1. predražená pracovná sila.
Treba len nájsť toho kto tu zamkne.
14. 9. 2021   @@@
čina je velka krajina obrovsky trh ovela väčši ako usa a EU dokopy vysledkom toho je že tam maš šmejdacke firmy ale aj kvalitne drahe čiže to spektrum tovaru je ovrovske to že niektory slovaci akože podnikatelia chcu oj.... samotnych slovakov a to tym že dovažaju nekvalitny činsky tovar na ktorom potom hrabu prachy zato nemôže čina ale len samotny slovaci ktory si na tom vytvorili svoj špinavy biznis model ....čina ponuka mnohe veci od tych nekvalitnych až po tie kvalitne a je len na nas čo si vyberieme či sa nechame klamat vlastnymi ludmi ktorym nam predvaju činske šmejdi a budeme im verit že čina je pozadu a nedokaže priniest kvalitu alebo o par rokov budeme prekvapeny vlastne mohi už su prekvapeny ked pridu do činy a uvidia ako to tam vyzera a ako su samotny činania viac technologicky zamerany ako slovaci aj ked mnohi slovaci si myslia že činania su rapidne za nami
14. 9. 2021   Hlas z Priepasti
jarocel - trepeš nezmysly. Presne takto sa totiž voľakedy vysmievali namyslení Američania z japonských automobilov - kým ich Toyota nenaučila po "kostole hvízdať". A zrazu objavli jednoduché praktiky ako "kanban" a začala hystéria kvality u nás neskôr známa, ako ISO 9000. Čína má oproti Západu ideologickú výhodu, lebo nás núti tzv ."demokracia" klamať a podrážať jeden truhého, takže buď krvácame v nezmyselnom konkurenčnom boji, alebo otrokársky ovládame svojich protivníkov monopolnou pozíciu (hlavne ak sa nám podarí oklamať bohatých investorov kadejakých zločinných fondov). Isteže - aj v Číne sú zmrdi - ale ochota k spolupráci je ďaleko vyššia a režim je k "demokratickým" (mám teraz na mysli organizovaný zločin) relatívne tvrdý. Osobná skúsenosť je tá, že žo som čínskym autom Geely prešiel dookola Kubu (iné som nezohnal a aj toto bolo búrané) bez jedného jedoiného problému, pritom v odľahlých častiach (za Guantanámom) sú cesty miestami až nezjazdné a zažil som aj menšiu potopu. Pritom spriatelená skupina Francúzov mala na ďaleko ľahšej trase 4 servisné prípady, hoci išla neporovnateľne drahším západným vozidlom. Tým určite netvrdím, že západné vozidlá sú horšie (dnes mám dve a voľakedy som mal viaceré východné)) - tvrdím len to, že podceňovanie nepriatela je cesta k porážke (ako učil každý úspešný vojvodca).
Takže sa prebuď - celé Slovensko sa zmestí do jedného väčšieho paneláku v Číne a napriek tomu máme 4x viac ovetí Covid-19 ! A Slovensko si ani len nevie vyrobiť vlastnú vakcínu - čo už je teda fakt hanba nevídaná, keďže za komančov by sme to boli zvládli ľavou zadnou :( Kto je väčší primitív ? ˇVšak my sme stále ani nedokázali dokončiť autostrádu do Košíc (!!!!!) - čo by čínska firma zrejme urobila za weekend ;) Ale zato staviame autostrádne obchvaty, nevedúce z nikadiaľ nikam a dôsledne nenapojené na jednu jedinú existujúcu autostrádu - ktorá tu je zrejme len vďaka RVHP :( A ja neverím, že nekonečné defilé klamárov, narcisov, alfa smcov, katolibancov, neschopákov, fušerov, diletantov, zlodejov a lúpežníkov ktoré riadi túto krajinu od roku 1989 dokáže postaviť ten tunel pod Karpatami - tak ako nepostavili ani železničný tunel pod Dunajom - takže vlaky z Paríža stále jazdia 80-ou a nie 260-kou - hoci to bol jeden z 20 prioritných projektov EU :(
14. 9. 2021   anonym
No, Kanban a najmä 5S... To boľ ošiaľ, a , teraz je to napr. v našej firme všetko presne naopak. Zostali iba zabudnuté fotky na regáloch... Pred 7 rokmi s krokokolieskom a viedokamerou za nim behali mesiac po dielni vyštudovaní ,,teoretici" s titulom, lepili sa na dlážke pomaly pásky, kde majú byť kolieska od stoličiek, posúvali sa pracoviská o 1cm a podobné hov.diny. Dnes je to všetko opačne....Jeden úkon, potom presun 50m, z neho presun 80m... Každá blbosť má existenciu 3 roky, múdry nápad, žial, zanikne hneď v zárodku....
14. 9. 2021   kakadu
Vás Sorosoidných indokrinantov,
realita nedokáže prebudiť,
ale dávno neplatné stereotipy o Číne Rusku budete šíriť
ako tak
Najprv musia Číňania svojimi autami zaplaviť Washington a Londýn,
až potom za možno začnete prebúdzať
14. 9. 2021   emkejx
Fengdon tiez?!
14. 9. 2021   anonym
Je to velmi jednoduche.
Cina na rozdiel od EU, ma trh, ktory predstavuje 1,5mld ludskzch zdrojov, domacej spotreby a aj bez trhov USA a EU, ma v azii dalsich 2 mld ludi, co potrebuju nejake auto, alebo casom potrebovat budu.
Mimo to vsetko, ma este k dispozicii kus africkeho trhu, alebo aj cely, kde uspesne konkuruje napriklad Japonskej toyote.
Takze aj bez europy, ktora sa zblanila do ekologie a likvidacie samej seba, eurobyrokraciou a ekoterorizmom, aj bez USA, co je asi najvatsi automobilovy trh, avsak preferujuci mastodonty velkoobjemove, najma pracovne stroje, ktore do EU vlastne ani nemozu, lebo sa nezmestia na cesty a Gretku moze drbnut z HEMI V8 6l, Cina doda aj tubovane mixery a ked chce, aj domace znacky, ako skoda, alebo volvo, pripadne aj Mercedes, ktory z ciny je lepsi, ako z EU.
14. 9. 2021   jarocell
EÚ automobilky si to pohnojili samé. Jednak poslušným plnením somárskych požiadaviek EÚ komisie (alebo ich podfukárskym obchádzaním), násilným preferovaním ešte technicky nedospelej elektromobility a snahe o znižovanie nákladov presunom výroby do rozvojových štátov. Štatistiky poruchovosti áut hovoria jasne. Materiály vyhnané na hranicu únosnosti, pri súčasných samonosných karosériach už menší náraz znamená neopraviteľnú totálku. Vyspelá elektronika, ale korodujúce konektory. Náhrada mechanických ovládacích prvkov dotykovými a niekedy priam idiotským softom, kde zvýšenie teploty klímy vyžaduje na dotykovom displayi -niekedy umiestnenom kdesi pod ľavým kolenom vodiča- najmenej päť krokov a tam sa aj zobrazuje cúvacia kamera, v ktorej vidno doďaleka, ale psa či decko za autom nie, atď. Výroba áuť v EÚ sa jednoducho zopsula, ťaží už iba z tradície a ak sa niečo nezmení, celý tento klon výroby sa presunie do Číny rovnako ako už teraz ponožky...
14. 9. 2021   eXtrem
Keby len auta. Velka cast vyrobcov sa zlikvidovala sama, svojou chorou politikou. Alebo tam do vedenia dosadili hlupych ludi. Jednym slovom ako priklad Smartphony. V nedalekej dobe tak 10 rokov do zadu. Vedeli vyrobcovia vyrobit kvalitny tlacitkovy telefon s kvalitnym foto cipom , xenon bleskom, vysuvnou krytkou. Prisla doba smartov. Kvalitne veci sa zacali vytracat. Ja som mal proste problem co kupit. Chcel som maly odolny telefon 4 palce. Dnes 98 percent vsetko tablet tehly. Dam do vacku zohnem sa, prasknuty lcd. Velke nemotorne a krehke. Proste nanic. Nie je mozne aby dnes nevedel niekto vyrobit mensi telefon, s obstojnym cmos cipom a podobne ked to pred 10 rokmi slo. Dalsi priklad vyrobcovia foto techniky teda klasickych digitalov. Ty sa hadam zbili sami. Chrlili to iste. Velkost cipu zostala a mpx sa zvysovalo, len iny soft a este tomu nevyladeny. Naco mi je fotak za 300eur s velkostou cipu 1/2.3, ked kvalitovo nie je onic lepsie od cipov do telefonov. Otazka? Sa mi nechce verit ze to este tak nepokrocilo aby sa nedalo vyrobit maly, sikovny 1 palec s 4k videom a lacnejsie aby bola motivacia ludi kupovat fotaky. Prikladov je neurekom.
14. 9. 2021   anonym
Otazka je, preco sa cela EU vyoutovala z technologickeho svetoveho lidra.
Nemame tu ziadne, prakticky uz ziadne firmy, ako boli 90tkach firmy, ako Nokia, ericsson, ani dokonca Siemens uz nevyraba telefony, ani notebooky, vlastne sa nevyraba u nas nic z modernejsich komunikacnych zariadeni. Dokonca ani procesory a bezne integrovane obvody, sa nielen ze nevyrabaju, ale sa ani nevyvyjaju. Qalcom, uz je kdesi USA, ale vyraba v azii procesory.
Auta je dalsia kapitola, lebo sudruhovia z CLR, skupili nie automobilky, ale obsluzne dlhy koncernov, ktorymi de facto ovladaju vsetky europske automobilky.
a bude horsie.
Otazka je, preco sa v tak bohatom a prijemnom prostredi, nerodia nove technologicke firmy, preco sa nevyvyja software, ked uz nie hardware?
Moze za to vysoke zdanenie, alebo prilis liberalny socialny system, alebo lenivost europanov, alebo mix vsetkeho?
14. 9. 2021   Emkejx
Je to jednoduche. Lebo vyvoj u nas stoji obrovsky balik a nie kazdemu sa do toho chce. Resp kazda vacsia europska firma ide po marzi a pri raste miezd nie je mozne robit vyvoj a naslednu produkciu na starom kontinente. Kazdy chce maximalizovat zisky a to zacalo uz od zaciatku podnikania len sa hladali sposoby a najjednoduchsi je presuvanie vyroby. Skoda len ze AAA brandy uz kvalitou nepatria tam kde kedysi kvantita davno prevysila kvalitu a doba sa naucila byt konzumna, teda spolocnost to tak nastavila. Kazdy rok novy model telefonu, pomaly aj auta. Kedysi trvalo 4 roky kym automobilka prisla s faceliftom od predstavenia novrho modelu a ten facelift tu bol este 2 az 4 roky. Teraz? Novy model tu je tak 2 roky a uz ide facelift... A po dalsich 2 rokoch konci zivot aj ten faceliftovy model. Kde som azda nepostrehol take zrychlenie je profi audio a foto technika, ale ceny tam isli do nenormalnych cisel. Kto sledoval dlhodobo nejake zariadenie a pozrie teraz na jeho dalsie generacie tak ceny nie su ze o par percent vyssie ale aj 3x vyssie. Chore
včera 9:07   anonym
To stale nevysvetluje, preco technologicky europa upada.
Stale tu mame prostredie, kde okrem medveda v nasej kolonii, nas nic nechce zozrat kazdy den 3x, nemame tu hladomor, mlady ludia maju skoly, kde sa ucia najnovsie a najmodernejsie poznatky, mame tu informatiku, na vyssej urovni ako USA, technologicke skoly vysoke, na urovni, ze by mohli zavidiet dokonca aj v Germanii, staci spomenut STU/FEI, FIT, CVUT..
Kua a aj tak, sa tu za 30 rokov, od roku 89, nenarodil jeden malicky Bill Gates, ani Steve Jobs, ani dokonca Mark Zukerberg, dokonca ani taky uplne malicky Elon Musk.
Pritom zasa Europa nieje mala krajina, aplikacie ako rozne chaty a rozne aplikacie telefonov, ktore sa tu vyrabali, mali daleko vatsi naskok v dobe ked sa vyrabali a logicky ak sme boli lepsi v rokoch 90tych, v celej EU boli firmy ako Nokia, nie jedna {Alcatel, ericsson.. } kde bola Motorola, ked nevedeli vyrobit nic, len okopirovany star tac, prostredie pre moderne aplikacie a pripojenie na internet, ako Symbian, bola sice len slepa ulicka, ale bol to plne funkcny system, umoznujuci vsemozne aplikacie implementovat, takze aj v dobe velmi pomaleho mobilneho internetu, umoznoval priamo datovym prepojenim, cez aplikacie aj videochaty, chaty, streamovanie videa, telefon, ako Nokia N95, umoznoval postprodukcne spracovanie videa, dabing, tituklovanie, strihanie a pretoze mal malu obrazovku, tak sa prepjoval sluchatkovym konektorom na vatsie TV, cez video out.
A to bol telefon do vacku, nie vatsi, ako cigaretova krabicka.
Kam sa podela kontinuita?
Ved nieje mozne zabit take odvetvie, ktore malo hlboke zaklady v technologickych firmach, aj obrovsku zakladnu ludskych zdrojov, ktore toto vyvinuli a velku spotrebu a odbyt na vnutornom europskom trhu a obrovsky odbyt na trhoch celosvetovych.
A to dokonca sa ani cinania neunuvali toto kopirovat, akorat vyrabali nahradne kryty, pripadne prislusenstvo, ale nikdy nie replikacne a pajcnute cele vyrobky.
Kua niekde je chyba a Emkejx nema v prispevku odpoved.
Je tam len stopa a chamtivost, ale nie prerusena vyvojova linia.
1/1