Názory čitateľov


Názory k článku:
Klam veľkého trhu: Elektrické vozidlá

20. 3. 2021   sali
Áno, v Nórsko ako premiant v predaji elektroautomobilov. Dobre sa to číta pre nezainteresovaných. Stimuly sa výrazne okresali, ev musia platiť už taktiež za všetko/nie toľko ako klasické vozidlá/ ale platiť musia. A ked vám skokovo zvýšia cenu elektriny z večera do rána bez akéhokoľvek varovania o 120% tak potom zistíte aké je to rentabilné prevádzkovať EV v Nórsku. Toľko skúsenosť s 10 ročným pobytom tu v NO.
19. 3. 2021   anonym
Inak tento článok je skôr o tom, že na akciovom trhu medzi spoločnosťami vyrábajúcimi elektromobily, skôr či neskôr príde prudký pokles a krachy spoločností. Nakoniec z nich možno pár prežije ale väčšine investorov ostanú iba oči pre plač.
.
No a dole je asi diskusia k inému článku.
18. 3. 2021   anonym
Klam velkeho trhu a podvod elektromobilty.
Je jednym zo sposobov, ako ludskym zdrojom odobrat mobiltu, alebo im spoplatnit spalovacie motory tak, aby sa snazili kupit nefunkcny elektromobil, za vela penazi.
Mobilita ludskych zdrojov, je nebezpecny fenomen. Rodina, alebo jednotlivec, vlastniaci vylajbany minivan, alebo olietane MPV, si nalozi svojich 5 sliviek, matrac a dobre predsavzatie a odide na druhy koniec sveta, kde dostane nejaku pracu, byva v tom MPV, nez si zozenie byvanie. Alebo skratka moze cestovat zo satelitu velkeho mesta, do centra, za pracou, na miesto, aby byval v blizkosti prace, dochadzal MHD a nevlastnil ziadne vozidlo..
Najprv pridu pplatky dane a restrikcie i pokuty, ktore vylepsia statny rozpocet, tak zaplatia petrolheadi a dieselheadi cast elektrodebility a nasledne ich donutia vzdat sa spalovacich motorov a kupit si elektrodebila. Po par rokoch, kolapsoch siete, blackoutoch, sa prejde na synteticke paliva, vyrabane kdesi na slnecnej sahare zo vzduchu a rannej rosy. Potom nas presvedcia o omyle, ktoru predstavoval elektromobil a donutia nas kupovat velkoobjemove spalovacie motory.
To uz ale budu nase vnucence rozmyslat, ako blbych mali starych rodicov.
18. 3. 2021   apoliticky
Debil si jedine ty...a nie ten co si kupi elektromobil...
18. 3. 2021   anonym
neviem preco sa dusevne zaostali jedinci zapajaju do diskusii, korym nerozumeju. Chod si dat svoje antidepresiva a lieky na schizofreniu, bude ti mozno lepsie.
18. 3. 2021   bez mena
Elektromobil nemá s ekológiou nič spoločné. Elektrina sa vyrába väčšinou v uhoľných elektrárňach, alebo jadrových. Čo je na tom ekologické. Výroba batérii je tak toxická, že linky sú plne automatizované. Hlupákom sa to ťažko vysvetľuje. Nabíjanie elektromobilu zo solárneho panelu, ktorý má obmedzenú životnosť a nabíjanie bude trvať týždeň. Potom cesta 200 km tam a späť. Opäť nabíjanie týždeň. Po 5 rokoch pokles kapacity akumulátora. Čo mráz nepriateľ batérie. Na Slovensku nie je el. sieť na to pripravená. Pri určitom počte elektromobilov padne celá sústava. Budú časté výpadky elektriny. Nebude sa sediet vecer pri telke, ale sviečke. Chladnička rozmrazená. Treba sa opýtať elektrikára ako to funguje.
18. 3. 2021   Covid
Hlupaci asi nechapu, ze ropa nerastie na stromoch. A ze elektricka siet vobec nie je problem. Treba si asi nastudovat zaklady fyziky :D
Na zaciatok mala napoveda https://www.youtube .com/watch?v=kHtx_kQu 6CA&t=3s
18. 3. 2021   Mates.
Pekné propagandistické video, ktoré vyzdvihuje očividné klady a na zápory sa akosi pozabudlo.
18. 3. 2021   anonym
https://auto.pravda. sk/doprava/clanok/575 926-synteticke-paliva -naberaju-na-vaznosti -nie-su-len-fikciou/
https://euracti v.sk/section/ekonomik a-a-euro/news/synteti cke-paliva-zazracne-r iesenie/
19. 3. 2021   Covid
Jasne, zazracnych rieseni sme tu uz mali... :D
Video jasne ukazuje, ze ropa je problem. Lebo vsetci, co nadavaju na EV tak nejako zabudaju, co sa deje predtym a potom, ako natankuju.
26. 3. 2021   Mates
EV je ešte v plienkach a je jasné, že súčasné skladovanie energie nie je správne ani praktické ani ekologické. To uź viac pozitív majú vodíkové autá.
Ak si niekto myslí, že EV zastavia celý ropný priemysel, tak je na veľkom omyle, môže ho iba zredukovať a vyrobiť ekologický problém na inom mieste.
Iba hlupák si myslí, že ropa sa používa iba na benzín a naftu.
19. 3. 2021   anonym
Na Slovensku je doslova neekologická výroba elektriny (tepelné, tzn. uhoľné a plynové elektrárne) niekde pod 20% z celkovej výroby elektriny a stále postupne klesá.
.
Je pravdou, že veľká časť elektriny je vyrobená v jadrových elektrárňach (viac ako 50%), ale samotná výroba elektriny z jadra sa môže považovať za ekologickú, pravdaže pri ekologickom vyriešení vyhoreného jadrového paliva.
.
Zvyšok výroby elektriny sú už takmer čisté formy výroby elektriny (voda, fotovoltika, vietor, bioplyn, biomasa).
.
Je pravdou, že ak by sme chceli v tomto čase pripojiť do sústavy desiatky tisíc elektromobilov dnes, tak by to určite narobilo množstvo problémov. V určitých miestach by výrazne klesla kvalita elektriny (hlavne poklesy napätí a frekvencie), niektoré časti el. sústavy by začali byť preťažované, došlo by k výpadkom a možno hrozil aj black-out.
.
Na druhej strane, nehrozí, aby sa na SR odrazu naraz objavilo desiatky alebo stovky tisíc elektromobilov, ktoré by sa odrazu chceli pripojiť a nabiť. Ceny elektromobilov sú stále ešte vysoké a pokles ciel elektromobilov bude pomalý (ako je uvedené v článku). Teda aj nápor na el.sústavu bude postupný a podľa mňa bude čas a priestor sa s tým vysporiadať. Napr. aj keď v 50-tych rokoch minulého storočia začala rásť priemyselná produkcia a výstavba tovární, tak el. sústava sa musela takisto tomu prispôsobiť a jednoducho budovať. Zároveň ak by spotreba elektriny rástla rýchlejšie ako možnosť výroby a distribúcie, tak určite by bola vyvažovaná zvyšujúcou cenou za elektrinu, ktorá by začal brzdiť nákup elektromobilov.
.
Elektromobily majú však aj jednu výhodu z pohľadu zvyšovania bezpečnosti el.sústavy a môžu pomôcť pri vzniku black-outu. Totižto naakumulovaná elektrina v batériách elektrických áut pri dobre nastavenej podpornej schéme môže výrazne zrýchliť nábeh el.sútavy po black-oute. Na SK sa už teraz z každej faktúry elektriny vypláca pár percent tzv. poskytovateľom podporných služieb (špeciálne elektrárne), ktorí majú schopnosť buď regulovať výrobu alebo priamo napájať sústavu pri úplnom výpadku elektriny (sumárne je to niekoľko mil.€). Tak isto by mohla byť vyplácaná podpora majiteľom elektroáut, ktorí by sa pri black-oute museli pripojiť na vybrané miesto a poskytnúť kapacitu pre naštartovanie elektrárne, ktorá pre svoj chod potrebuje nejaký zdroj elektrickej energie.
18. 3. 2021   anonym
suhlasim s tym, ze emisie sa maju znizovat. To, co sa vsak deje v EU je prikladom bezprecedentnej blbosti. Uplne slepe presadzovanie automobilov na baterky, pricom argumentom je znizovanie emisii. Produkcia CO2, CO, NOx atd. je vsak pri vyrobe akumulatorov ovela vyssia, ako ich vyprodukuje usporny spalovaci motor za celu existenciu automobilu. Stupidita uradnikov v EK a EP sposobje, ze tradicni vyrobcovia automobilov, ktori zamestnavaju miliony ludi su nuteni prepustat a ludia su nuteni byrokratickymi debilmi kupovat elektrovoziky, ktore velkej väcsine obyvatelstva nevyhovuju.
18. 3. 2021   apoliticky
vies co...sadni do elektromobilu...a uvidis...uz nikdy sa k spalovaku nebudes chciet vratit...ti co maju elektromobil vedia o com pisem... a co sa tyka toho anonymu prispevku vyssie...rozum nepobral...je to korunovany d.e.b.i.i.l...tara o akychsi kolapsoch elektrickej siete a blackoutoch co pocul ci cital kdesi z tendencnych clankov proti elektromobilom ktore siri ,,naftova lobby,,...pravda je ale taka ze PRAVE SPALOVACIE AUTA SPOTREBUJU NAJVIAC ELEKTRICKEJ ENERGIE !!! ...potrebuju totiz ROPNE RAFINERIE NA VYROBU BENZINU A NAFTY ...KTORE SPALIA ELEKTRINU Z CELYCH ELEKTRARNI ...len aby vyrobili benzin a naftu do spalovakov ...!!! ...a to nehovorim kolko elektrickej energie spalia tisicky benzinovych, naftových čerpacich stanic !!!...dalsie CELE ELEKTRARNE !!!... tak rozum do hrsti, rozmyslat a nepisat idiotiny !
18. 3. 2021   anonym
chlapce, chlapce, si tak kusok mimo misu. Enviromentalne skody su ozaj pri produkcii akumulatorov ovela vyssie. Ak aj zaratas energiu na ziskanie fosilnych paliv, vzdy je to menej ako vyroba akumulatorov
18. 3. 2021   apoliticky
Mimo MISU si ty ! ...a co do spalovakov olovene baterie netreba ?! Olovene su ovela jedovatejsie ako lithiove...to ti povie aj maly skolacik !...lenze ty nemas mozog ani na urovni skolacika !
19. 3. 2021   anonym
kusuj, vzdy pises iba same bludy. ale je vidiet, ze uz vo veku troch rokov si mal taky rozum ako teraz
18. 3. 2021   anonym
apoliticky nerwák a ešte k tomu odtrhutý od reality
18. 3. 2021   apoliticky
a navyse...zivotnost olovenych baterii do spalovakov su cca 3 roky !...Zivotnost lithiovych baterii v elektromobiloch je 25 rokov...a aj tak su potom recyklovatelne...
18. 3. 2021   static dancing
kedysi boli bežné na základnej škole tzv. exkurzie do národných podnikov. napríklad aj do Slovnaftu, žiaľ, dnes už "mladí" netušia ani to, akým procesom sa vyrába palivo a zhruba koľko elektrickej energie sa na to využije. a možno im chémiu zastupovala učiteľka telocviku.
18. 3. 2021   kamko
No hlavne mi pride scestne riesit elektromobilitu na Slovensku, ked ludia na dedinach kuria uhlym a pneumatikami.
18. 3. 2021   Mates
Úplný súhlas. Hlavne, že sme kúpili "ekologické" F-16 za mld. €, ktoré vyprodukujú toľko emisií, že osobné autá na celom Slovensku toľko nevyprodukujú za celé 10-ročia.
20. 3. 2021   ROBO
Tiež ma to napadlo...ale aj globálne je to obdobne. Sme na jednom piesočku, na jednej zemi, a 80% sveta nič nehovorí ekológia. Darmo bude EU megaekologická, keď v Indii, či v Afrike budú páliť na uliciach odpad.....USA, Rusko, Čína a Severná Kórea tiež fungujú svojským štýlom, ktorý nikto nemá šancu zmeniť, iba oni sami.
1/1