Názory čitateľov


Názory k článku:
Technológie a politika: Prečo nás elektrické autá nezachránia

20. 8. 2020   Marian
Elektromobil je Podvod na druhú elektromobily vôbec nie sú ekologické.Výroba elekromobilu a hlavne baterii veľmi závažne poškodzuje ekologiu a nehovoriac o tom keď bude treba likvidovať miliony kusov ebezpečných baterii.Nabíjanie elektromobilu z energie vyrobenej uhoľnou elektrárňou je fakt ekologické.Bohužiaľ dotácie na elektromobily a propagácia vytvárajú z elektromobilov odvetvie ktoré sa stane hnacím motorom ekonomiky.Takže aj keď je to hlúposť budeme propagovať ako niečo úžasné.Rovnaká Hlúposť je slnečná energia.Každý rozumný človek vie že alternativne zdroje energie môžu byť iba ako doplnková energia a nesmie presiahnúť 25%.ak prestane svietiť Slnko Fabriky prestanú vyrábať a bude Blackout?Rozprávky o tom že budeme mať všetku energiu z alternatívnych zdrojov sú Hlúposti a rozprávajú o tom ľudia ktorí tomu nerozumejú (obvykle Politici).Žijeme v dobe Klamstva a lží a nikomu to nevadí dokedy?
14. 8. 2020   Peg
ad Anonym... Pri tom brzdení, je potrebné spomenúť tiež opotrebenie-oter pneumatík.Za porovnanie by stálo,koľko km vydržia doštičky a sada pneumatík u bežného SUV,ktorého hmotnosť je cca 1500 kg + užitočné zaťaženie /2000 kg/,a elektromobilu SUV,ktorý navyše k tomu v sebe vozí 500 až 700 kg batériu. T.j. akoby som v aute viezol okrem povolených 5,ďalších 6 až 9 ľudí...
14. 8. 2020   ITER
Čína to vyrieši :)
Už dnes dodáva funkčné elektrokolobežky za cenu emblému BMW (v autorizovanom BMW servise) - a dodá aj elektromobily.
Euro-americké automobilky nemajú šancu, lebo tie len chcú - pomocou elektromobilov - vyhlodať luxusný segment.
Skončia tak, ako skončili všetky ostatné továrne - však sú vlastne posledné.
Ono je skutočne fajn, že Dimitrovka bola zavretá - akurát tí čo tam robili by si to dnes nemysleli (ale to je ich problém).
S benzínovým a naftovými automobilmi však toho pôjde do šune ďaleko viacej - napríklad Slovnaft.
Čo neskutočne poteší tých, čo bývajú v jeho ochrannom pásme (ktoré namalo byť zastavané - ale úplatok stavebnému úradu vždy poteší - a tak je tam dnes celá obec, ktorá by v prípade výbuchu, ako posledne v Bejrúte - bohužiaľ skončila rovnako :(
Ale obrovskú hromadu ľudí, čo z neho žijú to už až tak moc asi nepoteší ...
Že byde vyrábať plasty ?
No možno - ale nasjkôr nie, lebo je priveľký a bude mať priveľa záťaží, ktoré by tú výrobu pochovali.
Lepšie ho bude zbankrotovať a pozemky predať Babišovi ;)
Samozrejme s tým, že štát ich vyčistí na EU náklady - ako tú Dimitrovku,hoci celú ekologickú záťaž spôsobil sám, lebo Dimitrovka neuropbila ani "ň" proti platným zákonom (a už to asi bude dosť ťažko zvaliť na komunistov).
Otázka je, či tou dobou ešte EU bude mať z čoho rozdávať ?
14. 8. 2020   ceduh
Elektromobil ako záchrana pred znečisťovaním ovzdušia je veľký podvod !Prevádzka je
síce ekologická, AKE výroba akumulátorov a ich likvidácia tento efekt znehodnotí ! A to
nehovorím o znečistení čo spôsobí výroba elektrickej energie. A aj keby všetka
elektrina bola vyrobená ekologicky elektromobil želený efekt neprinesie ! Jediná
záchrana je reálna pri využití vodíkového motora ! Všetci to vedia, ale mlčia-už sa
veľa investovalo do výroby...
14. 8. 2020   Koňov Brat
Si preštuduj fyzikálne-chemické vlastnosti vodíka a ptom sa prebuď.
To nie je zmený plyn ani acetylén.
Vodík má najmenšie molekuly zo všetkých prvkov -a tak sa aj správa.
Z obyčajnej hadice proste vyfučí, pretože cez gumu prechádza ako nôž cez maslo.
Reakciou vodíka s kyslíkom síce vzniká len obyčajná voda - ale ten výbuch Černobylu - čo odrhol tisícky trubiek zo špeciálnej superpevnej ocele a dohodil 1500 tonové veko reaktora - nebol jadrový výbuvh - ale práve výbuch vodíka.
Lebo rekaciou vody s rozžeravným zirkónom palivových tyčí sa vytvorila z vody vybúšná zmes vodíka a kyslíka - ktorá po malom ochaldení zreagovala a zase vytvorila vodu.
Výbuch vodíka v Dusle Šala rozbil sklá až 30km ďaleko - ale dobová tlač o tom moc nepísala, lebo to nepasovalo do obrazu radosného budovania svetlých zajtrajškov :(
Takže ty fakt veríš, že takým beznádejne vygumovaným vymentencom - ako si ty - niekdo dá do rúk odistený ručný granát v podobe plynného vodíka ?
To sa skôr obnoví prevádzka konských záprahov (však rýchlosť dopravy už je porovnateľná) a je to EKO, BIO a AI.
Veď kôň trafí s tebou z krčmy domov aj bez navigácie (a teda vzácnych zemín z Číny) a zdochnutého koňa je navyše možné aj zjesť - maďarský salám: ňam ;)
15. 8. 2020   apoliticky
Ty si dalsi hlupak nakrmeny z medialnych clankov !...No a co olovene baterie v spalovakoch ? tie su zdrave ?! tak ich zožer hlupak ! A čo elektrina pre ropne rafinerie ?! Spotrebuju tolko elektriny na vyrobu benzinu a nafty, ze by sme sa mohli vozit na elektromobiloch rok zadarmo !! A co si myslis ze co je ,,vodikove,, auto ?! NO ELEKTROMOBIL !!! kde vodik je elektrolyt !! Vari si si nemyslel a tebe podobni ze si svoj spalovak ,,prerobis,, na vodik !! Si riadny hlupak ! Elektromobil je SLOBODA ! Kto ho ma vie o com pisem a uz nikdy by sa k spalovakom nevratil !!...Ziadna vymena olejov, filtrov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov !! Spotreba asi 1 euro na 100 km !! A co sa tyka spalovakov, zaujimalo by ma kde koncia MILIARDY litrov prevodoveho a motoroveho oleja !!! O preprave ropnych tankerov ich skode na zivotnom prostredi ani nehovorim, vid v terajsej dobe zniceny raj na zemi ostrov Mauricius !!! Toto je zataz pre ekologiu !!! Spalovaky !!
14. 8. 2020   Peg
Taký malý príklad: V štyridsaťmiliónovom Poľsku, je vyše 80 percent el.energie vyrobenej z uhlia a rašelinových kalov. V Nemecku ,pri odstavovaní atómových elektrárni,je odkázanosť na uhlie okolo 53 %.Francúzsko,zase utlmuje výrobu z jadra.Z akého zdroja budú uvedené i ostatné štáty čerpať el. energiu, v desiatky násobnejšom množstve pre potrebu elektrifikácie dopravy? A pri gigantických investíciách do vybudovania nových ,ekologickejších výrobní energie a celkovej el infraštruktúry v náväznosti na elektrodopravu, bude iste naivné dúfať, že cena za nabitie akumulátora, bude podobná tej dnešnej,pri pár elektrolastovičkách . Pri náhodnom,masívnom prechode od spaľovacích pohonov na elektrické a súčasne straty príjmov zo spotrebnej dane, za uhľovodíkové palivá,štát týmito daňami,bez ohľadu na ekočistotu zaťaží elektrickú energiu.Čiže , tak ako vždy,všetko to zaplatia motoristi a obyčajní ľudia. Aký význam a opodstatnenosť má v súčastnosti Hybrid /napr. dnes testovaný na Topkách, SUV Subaru forester, so spotrebou na diaľnici vyše 10 litrov,v kombinovanom cykle vyše 9 litrov/ oproti porovnateľnému SUV dieslu, s normou 6d ,s reálnou spotrebou 4,8 litra/100km ? Že je moderný tým, že má elektromotor a ešte jednu batériu ?
14. 8. 2020   Dig
No ktovie čo plánuje Francúzsko vid. ITER. [https://sk.wikiped ia.org/wiki/ITER]
14. 8. 2020   Neveda
V týchto megažrútoch peňazí - ktorí strovili desiatky miliard daňových peňazí (a lá CERN) a nevyprodukovali absolútne nič, čo by bolo nejako použiteľné (skúšal som zaĺcť Higgsovým bozónom kliniec, ale sa ohol - takže mi stačí aj obyčajné kladivo) už dávno sedia len odborníci na získavanie a čerpanie grantov, ako aj turistické výlety po medzinárodných konferenciách (spolužiak - vedec - nevyprodukoval absolútne nič - ale už úspešne precestoval celý svet :)
Obrana je pritom jednoduchá - zálladný výskum nemôže prinášať omažité výsledky - to je hádam jasné, nie ?
Zvláštne je však, že vedci, ktorí niečo skutočne priniesli (a sú ich tisíce - nielen Einstain, či Curie - Sklodowska) spravidla žili v nesmierne skromných ( o povedzme rovno, že chudobných) podmienkach a keď za prelomový objav dostali mastný chleba, tak boli v siedmom nebi.
Dnes sa za milión ani nikto nevykadí.
To je suma, ktorá zaujíma akurát tak miestnu galerku, ale ani tá si už nepoláme nohy.
Len pre zaujímavosť - skutočnou úlohou CERNu bola konštrukcia termonukleárnej elektrárne - ale na to sa už tak zabudlo, že si to nespomenú ani pamätníci :)
14. 8. 2020   Dig
Ako sa vraví je iná doba :).
14. 8. 2020   Dig
Obyčajný ľudia sú vždy tí čo to všetko zaplatia, tak to bolo a aj bude.
14. 8. 2020   XMen
Trocha mi to pride ako by to pisal nejaky Marx. Nesmiete mat sukromny majetok, lebo bu bu bu bude zle.
Ci elektricke auta riesia emisie? To je snad fakt nie? EV riesia emisie aut a to je dobre. Ziadne spalovacie auto nevytvara zdrave prostredie a emisie nie su iba o CO2. Su tam dalsie toxicke emisie typu NOX, pevne castice,... ktore su nebezpecne pri dlhodobom dychani. Skor si myslim, ze EV uz prichadzaju neskoro. To co sa deje teraz tu malo byt pred 10timi rokmi ale nebolo, lebo ropaci to nechceli. Neskor si mysleli, ze mozu draho predavat vodik a byt green ale ani to im nevychadza aj ked par tupcov z Nemecka si neda povedat.
Tiez je zaujimavy argument proti EV, ze EV ma vyfuk v komine najblizsej elektrarni. Ale ani to uz nie je pravda. Uholne elektrarne sa postupne vypinaju a akym sposobom vyrabame elektrinu je uz na nas.
Btw. teraz ma zaujal jeden graf ktory ukazuje ako sa tesla v predajoch prepadla a VW ju pri EV dobehol. Lenze vtip je v tom ze VW, nema ziadne poriadne EV a tak skoro mat ani nebude. Tendencne bol ten graf zobrazeny iba pre Nemecko, kde sa vie, ze si nemci kupuju iba svoje auta.
14. 8. 2020   anonym
Ak už mluvíme o pevných časticiach tak najviac ich produkuje brzdové obloženie a neviem nič, že by elektromobil mal mať nejaké iné obloženie, alebo úplne iný spôsob brzdenia ako benziňák alebo diesel. Aj keby brzdil s alternátorom na sekundárne dobíjanie baterie, stále tie platničky tam budú a a aj vznikať prach pri otieraní s kotúčom. Pokiaľ viem bol nápad inštalovať vysávače k brzdám na elimináciu produkcie tohto prachu, ale je akosi ticho.
Inak je opravdu iluzórne sa domnievať, že by EV riešili emisie. Musel by sa riešiť celý reťazec výroby všetkých súčiastok aj výroby alternatívnej energie a aj zariadenia na výrobu alternatívnej energie a spracovania odpadu z toho všetkého aby sme skutočne mohli povedať, že všetko na elektrinu je ekologické.
14. 8. 2020   anonym
Preco nas elektricke auta nezachrania, je velmi jednoducha odpoved, na zlozity problem. Pretoze neriesia problemy, ktore maju auta ako auta, bez ohladu na ich pohon.
Prenesenim emisii, sa neriesi problem emisii. Je to podobne, ako presun spinaveho priemyslu do Ciny.
Rovnako sa nevyriesi problem parokovania, tak isto sa nevyriesi cerpanie pohonnej energie. Vybudovanim dalsej elektrickej struktury, zdrazieva energia ako taka. nakladady sa niekde musia premietnut.
V praxi napriklad nahodne tankovanie elektriny na nezazmluvnenej nabijacej sieti, stoji viac, ako pohonne hmoty v podobe dnesneho usporneho benzinoveho, alebo dieseloveho auta /Praha CEZ/ Dalsi problem je, ze ludske zdroje v europe ako takej, nemaju prijem na takej urovni vsade rovnaky, ze odvezu do srotu svoje spalovacie auto a kupia si novy elektromobil.
Mimo ine, spalovacie auta a je ich prebytok na trhu, nezlacneju, ale tie skutocne lacne, sa vyvezu vzdy niekde na vychod, alebo este dalej na vychod.
V najblizsej dobe, min. 5 rokov, bude vdaka krachu pozocovni /Hertz/ auromobiliek, alebo bazarov, stale velke nozstvo skoro novych malo jazdenych, ale stale lacnych aut so spalovacim motorom. A to vratane nesplatenych leasingovych a uverovanych vozov, firemnych flotil, ale aj hypotekarnych otrokov, domacnosti co precenili svoje schopnosti splacat.
14. 8. 2020   anonym
Mimo ine, dnes je lacnejsie kurit doma benzinom, alebo dokonca naftou, nehovoriac o PB /LPG/ ako zivit elektromobil.
Akorat vytopny benzin a lahky topny olej u nas v kolonii je neznamy pojem.
14. 8. 2020   Zeit im Arsch
Moderné automobilky riešia iba jeden jediný technologický problém a to je ako sa dostať čo nahlbšie do tvojej peňaženky a vydolovať stadiaľ čo najviac.
Lebo všetky ostatné problémy už boli dávno vyriešené.
Problémy elektromobilov dokonca vyriešil ešte starý pán Porsche (inak Adolfov veľký kamarát - lebo spolu založili VW - ktorý bol v skutočnosti český emigrant a pôvodne volal sa Porš)
14. 8. 2020   oscilustout nuclear
Technológie a politika: Prečo nás elektrické autá nezachránia?
Pretože raketoplány na anti-gravitačný pohon.
1/1