Názory čitateľov


Názory k článku:
Koronakíza likviduje automobilový trh, montážne dielne sa musia preorientovať

26. 6. 2020   olina
mozno budu zachvilu dobri aj tolko nenavideni drobni podnikatelia
25. 6. 2020   anonym
každý výrobný závod je vlastne montážna dielňa
hádam neexistuje žiadny podnik, kde by si všetko vyrábali sami,
vždy tam svoj výrobok z niečoho zmontujú
99% výrobkov sa montuje zo súčiastok ?
aj počítače, televízory, androidy,
všetko
22. 6. 2020   Deji Nysao Pakuju
Korona vírus nielenže úspešne napreduje, ale jeho aktivita navyše utešene stúpa. Počet nakazených práve prekročil 9 miliónov a predvčerom dokonca padol denný rekord, ktorý bol doteraz okolo 150 tisíc nákaz . Skokom sa však dokázal zvýšiť na 180 tisíc - čo je +20% - a to už je štatisticky zaujímavé číslo. Dnešné čísla sú síce sklamaním - keďže je nedeľa, asi to bude tým, že všetci lekári sú doma. Ak sa však piatočný trend potvrdí, tak sa z toho možno ešte vyvinie skutočná pandémia. Poznať to budete podľa toho, že noviny o korone prestanú písať a v televízii pôjdu samé super programy. Každopádne prvý, smelý krok už urobilo Švédsko - lebo posledné dni bol vývoj v Švédsku z celej Európy najhorší. Nie v absolútnych číslach - tam suverénne zvíťazila UK - ale v prírastkoch. Predsa len UK pristúpila k náročnej úlohe zíkať čo najviacej nakazených a mŕtvych najaktívnejšie (bodaj by nie, veď kraľovali aj v Zombie žánri :) A ako vyriešilo statočné Švédsko svoj problém ? Pravdepodobne siahlo po osvedčenom manuále UVKSSZ a jednoducho prestalo reportovať nepríjené čísla. V ďalšom kroku zrejme bude nasledovať nosenie žltej korony a ďalej to už poznáte z nedávnych dejín Goetheho rodiska ;)
21. 6. 2020   M.V.
Nebudeme sa predsa klamať nejakou koronakrízou ako určujúcim faktorom technologických premien. V Detroite si všimli problém, keď im neodišlo x plných autovlakov.
21. 6. 2020   Peter
Aká koronakríza, automobilový trh by sa bol prepadol aj bez korony ,jednoducho toto ich čaká aj do budúcna po korone nebude ani chýru a automobilky sa nespamätajú, mám dobrého známeho robí vo firme kde vyrábajú svetlá a ten mi hovoril ešte na jeseň minulého roku že majú plné sklady a prenajali dva sklady a aj tie sú plné navyrábaných svetiel už vtedy nebol odbyt a korona im prišla vhod,Slovensko skončí ako Detroit mesto duchov.
23. 6. 2020   ivan_kvc@yahoo.com
Presne tak tak ako spocil Detroit tak skonci aj SR ako montazna dielna aut. Dufam ze s. Uhrik uz nebude zvastat ze co mame vyrabat fujary ked som ho na jednom podujati upozornil ze s tym auto priemyslom skoncime zle a uz je to tu a nema to nic spolocne s Coronou. Len sa Corona zneuziva na zakrytie krizy ktora je typicka cyklicka kapitalisticka ako ju definival Marx a auto kriza je jednoducho problem nadvyroby at pocelom svete to nie su potreviny ze sa musia vyrabat a sa aj kupuju kazdy den.
25. 6. 2020   anonym
chlapci vrabci, ja som dnes vykladal tovar u výrobcu klimatizácii a kúrenia do áut, vykladám priamo do výroby,
mali to tam totálne zapratané tovarom, ktorý bol práve dovezený na pásy,
takže to je momentálna pravda
výroba tam frčí naplno
otázka je dokedy
21. 6. 2020   anonym
Ešte stále "straší" v hlavách "expertov" tzv. "zelené palivo" ZLOČIN ktorý ničí schopnosť ornej pôdy produkovať potrebné potraviny tým, že na jednej strane vyťažuje ornú pôdu o živiny a na druhej používaním chemikálií a pesticídov pre čo najväčší zisk ! Kedy konečne prídu na to, že orná pôda je obnoviteľný zdroj ALE ZA 1000 ROKOV !
21. 6. 2020   Vilo
Slovensko musí čo najskôr opustiť výrobu aut a začať podporovať niečo iné.Napríklad Služby a poľnohospodárstvo.I nak nás čakajú pravidelné Krízy a úpadky každých 8-10 rokov
21. 6. 2020   Peter
Už som to tu písal, Slovensko sa musí orientovať na ľahký priemysel a poľnohospodárstvo tým nemyslím iba niečo dopestovať, ale to aj spracovať , no toto nám asi EU nedovolí,kam by potom vyvážali oni svoj hnoj.
21. 6. 2020   Vlado
Jééééj, aká novinka :-))) Západný priatelia dobre vedeli, čo sa stane, to bolo jasné už dávno, že tolko áut sa predávať nebude donekonečna. Zničili nám tu hektáre kvalitnej ornej pôdy a teraz sa zbalia a odídu.
21. 6. 2020   @@@
ustvične opakujuce sa nezmysli preorientovať a na čo kontkretne to nikto nikdy nenapiše a prečo ?...lebo nič take ani nie je ...ukažkov je to aj dnes v minulosti nam mnohe media predkladali že sa mame viac zameriať na turizmus na ktory ak by sme sa viac zamerali tak teraz by sme na to doplatili ešte ovela viac ...ale nevadi takže už niekto napiše načo sa mame preorientovať ?....lebo mam pocit že niektore media a ludia žiju v utopii ....
......a teraz naivne neverte že slovensko bude ako švajčiarsko alebo singapur kde značna čast ludi pracuje vo finančnej sfere ....
nežime v utopii ale v realite potom sa budu veci meniť utopiou len napomahame k horšiemu stavu
21. 6. 2020   yzyz
Vzdy je sanca a aj nadej ist dalej ...
21. 6. 2020   yzyz
Niektore automobilky akoze Slovenske uz len dokoncuju objednavky a navzdy zostanu zatvorene! VW ma bielu knihu praznu objednavok ... A dalej chybu urobil don Al Capone sudruh Ivanov Miklozov ktory z montovania tankov urobil montovanie aut! Slovensko hospodarsky sa nikam nepohlo ...
25. 6. 2020   anonym
ešte raz opakujem, čo som písal vyššie :
chlapci vrabci, ja som dnes vykladal tovar u výrobcu klimatizácii a kúrenia do áut, vykladám priamo do výroby,
mali to tam totálne zapratané tovarom, ktorý bol práve dovezený na pásy,
takže to je momentálna pravda
výroba tam frčí naplno
otázka je dokedy
21. 6. 2020   anonym
V prvom rade, si nesmieme mylit pojmy a dojmy.
Ziadna koronakriza neexistuje, je len subor opatreni, proti sireniu koronaviru.
Tieto opatrenia a strach, vytvorili kratkodobu odstavku vyroby, uzavreli hranice v EU a skomplikovali pohyb tovaru po svete.
Avsak svetova hospodarska kriza, klopala na dvere uz na jesen minuleho roka, o tom nieje nutne pochybovat, najma v automobilovom priemysle, sa udiali procesy, ktore vdaka byrokratickym procesom v europskej komisionalnej aristokracii, robili nove auta stale problematickejsie predajne a vdaka "inovaciam" a ekobuzeracii, sa stavali neustale drahsimi a nepredajnejsimi poruchovymi srotmi.
Ak by ziadna korona neprisla, tak ekologicka buzeracia restrikcie, by problem predlzili na obdobie plus 1-2 roky a automobilky by sme sanovali inym sposobom.
Najhorsi problem je, Spanielsko, rovnako ako nasa kolonia Slovenska, je naozaj len motazna dielna.
Automobilovy priemysel, je nomadsky a vyuziva vzdy len lacnu pracovnu silu ktora je ochotna vykonavat pracu z nizkou pridanou hodnotou. Vysoku pridanu hodnotu maju investori v krajinach kolonizacnych, kde sa tento produkt z nikou pridanou hodnotou preda a zhodnoti. Okrem ineho zakladnou investiciou, vhodnou pre taziarov lacnej pracovnej sily, je dostatocna masa nezamestnanych, pracovat ochotnych, ale zaroven vzdelanych, i ked hladnych ludskych zdrojov. V Slovakistane mame ale problem, ze mzdy v tychto montovniach su tak nizke, ze ludske zdroje sa nemozu presunut blizssie ku praci, teda aj v ramci krajiny jednoducho migrovat, pretoze ceny bytov najomnych, su vyssie ako splatky hypoteky a prestahovat sa a kupit si byt blizko automobilovej montovne, znamena velku tragediu, napriklad taku, ako sa teraz prejavila, pocas koronasviatkov.
Aj cezpolny migrujuci ludsky zdrojovia, co sem do Slopakistanu prichadzaju z chudobnejsicj krajin, tu za mzdu ktoru automobilovy priemysel ponuka, nemozu sa usadit, ani byvat v karavanoch, ale musia si vyriesit velmi lacne nahradne ubytovanie, na turnus, kedy tu pracuju a musi im ostat dostaok prostriedkov z vyplaty na presun tam a naspat z kolonie do kolonie a domov musia doniest aspon o malo viac penazi, ako by zarobili doma.
To znamena, ze to niesu ziadny valassky novousadlici, ale len trvale migrujuca pracovna sila, ktora zmizne, ak nebude zdrojova praca. Co vsak budu robit ludske zdroje, obcania tejto vychodnej kolonie EU?
Najma ti, co sa spoliehali na prijem v tomoto odvetvi?
Bud ostanu doma, ak uz domov maju zaplateny, alebo ostanu bez domova a odidu asi niekde za pracou, ak im tato umozni byvanie. Jednoducha vymena obyvatelov..
Az na ten fakt, ze tato kolonia, pride o danovych a odvodvych poplatnikov.
1/2staršie