Názory čitateľov


Názory k článku:
Päť miliárd eur od štátu: Automobilke pomôžeme, ale už žiadne rozširovanie výroby v zahraničí

26. 5. 2020   Andrej
Až za pol roka praskne Bublina s Automobilovým priemyslom Pán Matovič bude robiť prekvapeného.Komu chcete najbližšie Tri-až štyri roky predávať miliony nových automobilov? Slovenskí papieroví Dementní Ekonómovia ako pán Mikloš nám tu dotiahli kopu automobiliek otázka je čo Teraz.
26. 5. 2020   fero z BA
Je pravdou, že Mikloš to začal, je ale tragédiou krajiny, že po ňom nastúpil fico a ten nemal ani predstavu o tom, ako by krajina mala ďalej smerovať. v určitom štádiu a čase tie automobilky boli prínosom, ale len do určitej miery
27. 5. 2020   xxx
Ujo Fico veľmi dobre vedel, čo robí.
Dotiahol automobilky, aby sa zvýšilo HDP, aby sa dalo ďalej zadlžovať Slovensko, prípade aby sa percentuálne k HDP znižoval dlh.
26. 5. 2020   fero z BA
Považujem akékoľvek takéto dotácie zo strany štátov za úplné choré a ničiace celú budúcnosť.
A odľahčíme to: F a D nalejú miliardy do autmobilového priemyslu, podporia razantný prechod na elektromobilitu vo svojich domovských krajinách. Na Slovensku vláda povolá súdruha Richtera, aby zatraktívnil učňovské školstvo na bačoch a honelníkov, SR ešte z eurofondov rozvinie salašníctvo a budeme najväčší výrobca bryndze v regione. Bryndzu okrem slovače nikto nekonzumuje, takže to bude zbytočné a zvyšok vzdelaných mladých utečie do západnej civilizácie. A potom nastúpi éra hejslovákov
26. 5. 2020   anonym
Inak mimochodom v EU, je vyrobenych a nepredanych aut, za cca 6,5 mld eur. Stoja niekde na slnku, alebo zabalene v igelite a cakaju na zosrotovanie.
Preco tie ku.vy v EK, EP, ECB, neprinutia automobilky, aby tie nepredane haraburdy, ktore su prakticky bezcenne, nerozdali v statnej loterii?
A to mozu kludne ist podla kluca, ktore krajiny maju najstarsi vozovy park, maju dostat najviac aut. Za cenu zrebu 5,5 eur, a zlozeni zalohy, na dan a prihlasenie, ekologicku likviadaciu, preddavok poistneho cca 1200eur, by si mali ludske zdroje vylosovat bud hociake auto, alebo za priplatok zrebu napr. 100 eur, si zuzit vyber na napriklad SUV, uzitkove, male osobne, mikrobus, VAN, motorova nakupna taska a pod.
Nemuseli by sa bat, lebo vatsina lusdkych zdrojov, napriklad v Slopakistane, by nedosiahla ani na tu zalohu, na prihlasenie a dan. Vyuzili by skor v sekundarnim slede velke vypredaje rodinnych milacikov do 200 eur z germanie.
26. 5. 2020   Jozef
Iba tvoja prvá veta za čosi stála. Vysvetlím ti, prečo. Možno si zažil, možno si sa učil, alebo možno si už zabudol, ale keď bola veľká hospodárska kríza, ľudia trpeli hladom a nedostatkom potravín a výrobcovia miesto toho, aby išli tvojím vzorom, radšej sypali potraviny do mora, alebo ich nejak inak znehodnocovali a to iba kvôli jednému, aby nemuseli znižovať ceny svojich produktov. Tak je to aj s autami.
26. 5. 2020   Mirec
dovolil by som im likvidaciu aut po tom, ako by dopredu zaplatili ekologicku pokutu vo vyske 87% z predajnej ceny daneho auta . Ak na to nemaju peniaze, majetok prepadne statu, nebudu mat naklady na likvidaciu a auta si majitelov urcite najdu aj ako 2,3 rocne skladovky bez zaruky za prijatelnu cenu
26. 5. 2020   fero z BA
ale toto sa chvalabohu v demokratických krajinách nedá urobiť.... to môžu akurát číňania v číne. chvalabohu v civilizovanom svete to nejde lebo to smrdí pomaly znárodňovaním
26. 5. 2020   anonym
Toto nieje kapitalizmus, ani imperializmus, ale internacionalny koko..komunizmzus, alebo bolsevicky teror.
Osobne by som si radsej vedel predstavit, ak by dostali podmienku, ze pokial sa nezbavia uz vyrobenych aut, napriklad darovanim, alebo cez statnu loteriu, aby sa zaplatila aspon dan z vyhry, nemali by dostat automobilky nic, len maximalne prispevok na teplu polievku, pre zamestnancov, aj to len zemiakovu z kapustou.
Zamestnancom mozu kludne na miesto vyplat, davat kazde 4 mesiace jedno auto, ktore mozu predat, aby vedeli, ako tazke je nielen klumprd vyrobit a ako tazko je ho aj predat. Predat za peniaze, ktore nakrmia zamestnancovu rodinu.
26. 5. 2020   Chudobny ucitel v kapitalizme
to je kapitalizmus, nehanbi sa zan
26. 5. 2020   anonym
Nie pan Cudobny ucitel v kapitalizme...
NAjtvrdsi kapitalizmus, imperialneho charakteru, robia dnes na svete jedine komunisti.
Konkretne komunisticka strana Cinskej ludovej reubliky.
To co robia pseudokapitalisti, neoliberali, alebo skratka pravicove zlepence v EU, je asocialny socializmus, neointernacionalizm us a cesta do prdele, smerom k budovaniu komunizmu.
Este to pritvrdim, Germani sa stavaju bolsevikmi, kajucimi sa za nacizmus, Taliani sa stavaju kryptokomunistami, kajuc sa za fasizmus.
Poliaci sa stali oligarchokraciou z nebezpecnymi nacionalistickymi naladami, Hungari sa stali neonacistickou diktaturou, Slopakistan je vychodna kolonia EU, prekladisko tovaru, alebo montovna z pracou z nizkou pridanou hodnotou, Rakusko sa stalo agrarno-turistickou atrakciou, Grecko turisticky skanzen.
26. 5. 2020   M.V.
Na tomto príklade vidíme do akých rozporov sa dostal kapitalizmus v štátnom podniku. Na úkor čoho alebo ktorých nutných potrieb iných ľudí je dovolené sypať miliardy do výroby aut, ktoré sa budú v tichosti šrotovať alebo ich hodia do mora? Všetci chcú zisk a žiadnu konkurenciu. No prečo si nepýtajú v mene zamestnanosti aspoň 20 miliard? Asi to vyrieši ten nový euroval 4 x 500 miliard.
26. 5. 2020   apoliticky
problem je mozno niekde inde a uplne jednoduchy...NECH KONECNE vyrabaju kavlitne a moderne auta ! ...hybridy ci elektromobily ! ...a ZA PRIJATELNE ceny !!! ...A NEBUDU V STRATE...lenze to by chcelo ZNIZIT platy manazerov aj zamestnancov na uroven platov robotnikov vo vychodnej casti EU !!...a to oni neurobia...cize vysledok ?!...PREDRAZENE NIKYM NECHCENE a technicky ZASTARALE AUTA !!
26. 5. 2020   majlanko
Le Maire v médiách o chystanom podpornom balíku pre celý automobilový priemysel vyhlásil, že bude zvýšená finančná podpora elektrickým autám a zriadený dotačný program pre nízkopríjmové skupiny obyvateľstva, ktorý im umožní vymeniť staré autá za nové a ekologickejšie.
1/1