Názory čitateľov


Názory k článku:
OĽaNO chce zjednotiť dopravnú obslužnosť SR zriadením novej inštitúcie

17. 11. 2019   Nežný Obušok
Z viacerých dôvodov už roky používam auto minimálne - chodím pešo, jazdím na bicykli, alebo používam MHD (ktorá sa naozaj zlepšila) - a keď potrebujem preniesť nejaký náklad, tak spravidla v noci.
Minulý týždeň som však musel okamžite na utajenú schôdzu, kde miestna starostka zaviedla stalinské metódy (ešte nestrieľajú - keďžá táto verzia "demokracie" sa vyvíja opačne, než sa vyvíjala verzia "komunizmu" - tak nepochybujem, že to zvládnu dotiahnúť tam, kde komunisti začínali :(
Keďže som mal minimum času, tak som chcel využiť znalosť tajných cestičiek, ktoré voľakedy bratislavčania vôbec nepoznali. Zabudol som, že dnes má každý navigáciu a hlavne koľko aut a domov pribudlo východne od Bratislavy.
Takže cesta, kam voľakedy ani líška nezablúdila a bývala tak zúfalo prázdna, že sa až človek čudoval načo ju vlastne postavili, dnes vyzerá ako vlaková súprava.
Ak by sporadicky niekto nevybočil a iný sa nenatlačil dovnútra šory, tak by vlastne bolo možné autá pospájať železničnými spriahadlami, dopredu zapriahnúť lokomotívu a všetci by mohli vynúť motory - čím by ušetrili a zmenšili ostro sledovanú uhlíkovú stopu.
Voľakedy som bol spoluatorom konceptu, že Bratislava sa dá pokryť púhymi dvoma trasami metra - z Petržalky do Rače a z Dúbravky na Dolné Hony (čo bol najsilnejší protiargument proti tým, čo dôvodili, že toto mesto je pre metro primalé).
Dnes by sa už zjavne muselo uvažovať - namiesto Dolných Honov so Sencom a namiesto dúbravky možno až s Malackami, ale aj Pezinkom a možno aj Šamorínom.
Samozrejme nič sa neuvažuje, lebo vetci veria, že ak sa širšie centrum mesta čoskoro rozšíri do Rače a Bory, tak stačí ak si každý kúpi o pár aut viacej.
Ideálne SUV veľkosti Kamaz-u s 24 válcom a aspoň 1000kW - lebo pre reálne desažiteľnú rýchlosť 15 km/h to je v hlavách psychopatov zjavne jediné použiteľné riešenie.
Nuž ale čo, metro nemáme a ani mať nebudeme, ale máme pomaranče a hlavne banány.
Najmä tie sú pre istý druh živočíchov mimoriadne potrebné ;)
17. 11. 2019   anonym
Metropola bez metra, je hlavne mesto europskeho dominia Slovensko.
Problem metra, je najma v tom, ze sa nikomu nechce pocitat pocet obyvatelov mesta.
Obyvatel mesta nieje totiz ten, kto ma trvaly pobyt, ale ten kto tam aj prespava.
Ak uz nic ine, staci ak tam dochadza pracovat.
Od roku 1995-96, staci sledovat pohyb SIM kariet v mobilnych telefonoch.
Lebo prvopociatocne prave pracujuci a prespavajuci, absenciou pevnej telefonnej linky, sa telefonne mobilizovali.
dnes ked ma mobil prakticky kazdy, je uplne jednoduche, sledovat pohyb tohoto davu, stane sa uplne jasne, ze Blatisrava ma skoro 1,3 mil takmer obyvatelov, ktory prespavaju a z dochadzajucimi pracujucimi, atakuje pocet obyvatelov 1,6mil.
Na miesto statistickeho odhadu osob trvalo prihlasenych, tvoriacich 480.000 tis. ludskych zdrojov, je to strasne cislo.
Ale metro sa nevybuduje za peniaze CP ludskych zdrojov, lebo podielove dane su nastavene inak.
MHD by mohla byt zadarmo, ak by CP ludske zdroje, platili aspon minimalnu pobytovu dan, ako keby spali v autokempingu. Ale toto nevyriesi ani nova dan parkovacia, akorat bude viac srandy.
Stupava mala kedysi vlakovu linku a vlakovu stanicu.
Keby z toho kolajoveho telesa, spravili aspon elektricku, okolo byvalej BAZky, cez DNV, da sa hovorit o pokroku.
Rovnako predlzenie elektricky od Komisarok, az do PK, pripadne Modry, nieje draha alternativa hyperloopu, je to len elektrickova trat.
Podobne elektricka do Podunajskych Biskupic a potiahnut dalej.
Metro je narocna vec, ale pozemny rychlovak, elektricka, je realizovatelna celkom rychlo a bez problemov, je to technicky proste riesenie.
Su mesta, ako napriklad Brno, alebo Ostrava, kde nieje ani tak velka koncentracia obyvatelov a elektricky chodia dlhe kilometre, mimo mestskej hlavnej aglomeracie, nez sa dostanu do okrajovych stvrti, typicky Brno- Nova Lisen- stara Lisen.
Je to skoro 23km a funguje to.
Ostava skoda hovorit.
Pritom sa nejedna o ziadnu kozmicku technologiu, ani o nejake predrazene riesenia.
Ked uz posrali za poslednych 30 rokov rozvoj mesta a nechali vzniknut okolo "nudzove kolonie", tak by ich mali byt schopny prepojit z mestom inak, ako polnymi cestami, kde sa ludske zdroje, musia premavat v zapchach, na polotraktoroch.
16. 11. 2019   anonym
Este niesu vo vlade a uz chcu zriadovat institucie.
Komisie, vybory a pripadne organizacie organizacii.
Mali by ich povesat, alebo ak nie povesat, tak vyhnat velkou palicou, ale ako sa zda, tak takeho Niktosa, ked vyhnali, privatizuje a radi v UA.
takze asi lepsie povesat.
Dopravna obskuznost v kolonii, ako je ta nasa, skonci raz elektro- marsutkami, na sposob uberu, nikto vlastnit auto nebude, okrem vyvolenych.
A hlavne ta verejna doprava, bude az ked uz nebude koho vozit.
1/1