Názory čitateľov


Názory k článku:
Prerod automobiliek

23. 10. 2019   Zeit im Bild
K tomuto článku možno napísať dizertačnú prácu výhrad - ale aspoň jedna:
"elektromobily sú asi o 40 % jednoduchšie a menej náročné na údržbu a servis"
To je totiž nehorázny nezmysel. Každý kto má flotilu vozidiel vie, že drvivá časť servisných nákladov sa netýka motorov, ale všetkého nakolo. Okrem toho , ani elektromotory a baterky nie sú bez porúch a ich riadiaca elektronika je rádovo náročnejšia. Navyše, len čo pár elektromobilov zhorí, chytráci si okamžite najdú dôvod na nové typy buzerácií. Takže sa síce už nebudú meniť olejové filtre a olej v kľukovej skrini, ale brzdová kvapalina ostane, lebo zákonodarca tak skoro nepovolí brzdenie výhradne dobíjaním batérií, či kondenzátorov. Papierový filter nasávaného vzduchu zrejme ostane, lebo karburátory a vstrekovania síce zmiznú, ale malý - no vysokovýkonný - elektromotor iste bude treba chladiť - a je možné, že komplikovanejšie, než doteraz (napríklad vodíkom, ako alternátory v elektrárňach).
Prevodovka zrejme tiež úplne nezmizne - a ak aj - aj tie existujúce sú už dávno de facto bezúdržbové (ak nejazdíte ne jednotke 80 a neradíte spiatočku namiesto 6-ky :)
Klíma sa peltierové články tak rýchlo nezmení, kasňa a interiér ostane - rovnako, ako kolesá, nápravy, pérovanie, tlmiče a pneumatiky. Zmizne síce palivové čerpadlo a filter - ale kto vie, ako problémy prinesú nové akumulátory - napríklad potrebu automatického protipožiarneho systému ? Tá scénka so starého Terminátora 3 - kde Schwarzenegger vyhodí oknom poškodenú batérku a vyvolá tak menší nukleárny výbuch nie je ujetá - to je fakt - lebo čím viac sa zvýši hustota energie v zásobníku, tým väčší průser nastane pri havárii - niečo za niečo. A že sa hustota energie v baterkach dá ešte dramaticky zvýšiť, vieme z materiálovo fyzikálnych konštát rôznych materiálov - asi najzaujímavejšie sú izotopové izoméry - to by také mestské autíčko možno mohlo behať aj na jednu AA tužkovú baterku - a možno aj viac než 1000 km (výhoda by zrejme bola aj tá, že po zrážke dvoch takýchto autíčok by už nemusela chodiť sanitka, hasiči, ani lapidusi - ba ani OLO, lebo by už nebolo čo odpratávať - akurát by musel prísť bager a kráter zasypať) ...
PS viete, že prvým výrobkom Hitlerovej automobilky bol Volkswagen "Chrobák" ?
Ak hej, iste neviete, že druhým bol vojenský džip ("Kübelwagen") :)
A tretím obojživelné vozítko, pre Wehrmacht - silne pripomínajúce lavór ...
No a štvrtým známa raketa V1 s nadprúdovým motorom, ktorý predbehol dobu o sto rokov a Amíci a Rusáci až teraz začínajú chápať jeho vojenský význam.
Pekná ilustrácia, ako fungujúci koncern dokáže flexibilne prispôsobiť svoju výrobu požiadavkám trhu.
Takže o VW sa naozaj nebojím -lebo Nemci nemajú americkú kultúru drogového dealera (najprv dávaj zadarmo a potom inkasuja vyžmýkaj až do totálneho zničenia - aktuálne viditeľné na Mrkvosofte)
23. 10. 2019   Erik
Čas ukazuje že Slovensko riadia Blbci štýlom Kamikadze dnes tu a teraz. Zahraničný investori im zfunkčnili a vyriešili ekonomiku. Za tučný príspevok od štátu Slovensko na každé jedno vytvorené pracovné miesto dostali investori 25 000€ plus obrovské úľavy na daniach.Dnes na týchto dotovaných pracovných miestach z našich daní pracujú srbi ukrajinci,bulhari a rumuni.Je to choré čo sa tu deje Slovensko potrebuje vládu úradníkov ekonomov odborníkov a nie neschopných blbov zo štandardných politických strán.
24. 10. 2019   apoliticky
Netrep hluposti !...Ty zaostalec !...Vidiet ze tvoja riť mikdy v zivote nesedela v elektromobile !!!...kto si raz vyskusa elektromobil...zaru cene !...ine auto uz nebude chciet !...Spalovaky patria do muzea !...A tie nezmysly co tu pises su namile vzdialene pravde !...Elektromobil... takmer ziadny servis okrem vymeny peloveho filtra !...ziadne oleje, filtre, sviecky, remene a podobne muzejne exponaty !...Elektromobil... spotreba cca 2 euro na 100 km...zivotnost baterie 20 rokov...zaruka na baterie 8 az 10 rokov !...cena baterie cca od 3.500 do 5000 euro ... ziadne prevodovky a ine mechanickew casti !...pocet pohyblivych casti okolo 200...v spalovaku 2.000 !!! ... A zasadny rozdiel ? Elektromobil setri vodicom do vrecka !...Spalovak vodicom vytahuje z vrecka !...v prospech naftovych sejkov !...preto ta draha kampan naftovej lobby na oblbnutie tupych hlav ako je ta tvoja !
29. 10. 2019   tosomja
ja som elektromobil vyskusal a moje dalsie auto bude mat V8 motor. Elektromobily su brak, nikto ich nema rad.
23. 10. 2019   anonym
Nejedna sa o proces, ktory by si vyziadali zmeny prirodzene, ale jedna sa o byrokraticko- ekologicku buzeraciu, ktora spustila lavinu roznych transformacnych procesov a kriza tomu smaozrejme pomoze.
Slovakistan, ako kolonia EU, moze naozaj prist o vela pracovnych miest, aj o vela ludskych zdrojov.
Podobne ako tomu bolo pri dezindustrializacne j vlne po roku 89.
NAkolko sa nove zdroje uz nerodia, nemaju na to prostredie, demograficky vyvoj tomu za pos. 30 rokov nasvedcuje, je pravdepodobne, ze tato kolonia vymiera.
Ekonomicko politicky tlak, ludske zdroje nepotesi.
23. 10. 2019   jim45
Pred par rokmi prisli SUV, ktore vyzadovali aj o tretinu vyssiu pracnost a spotrebu materialu, pribudlo plno novych technologii do aut, a to vyvolalo boom. Nie pocet predanych aut, ale narast ceny to sposobili. Len SUV aj dlhsie vydrzi, ludia ich nemenia kazde tri roky, tak prisla korekcia a predaje klesli. To by samo o sebe nebolo az take hrozne ale do toho prisla financna kriza a to uz moze byt velky problem. A to sme este nespomenuli elektromobilitu a technologicke zjednodusenie aut.
23. 10. 2019   jim45
V 2008 nemci robili tak, ze stahovali vyrobu zo zahranicia do Nemecka a statov ako Nemecko, Rakusko, Cesko, Holandsko, Svajciarsko, Dansko sa kriza takmer nedotkla, akurat par mesiacov nerastli mzdy. Teraz nemci prepustaju? Co to asi moze znamenat?
1/1