Názory čitateľov


Názory k článku:
Štát bude dotáciami podporovať nákup vozidiel na alternatívny pohon

12. 9. 2019   Ružena
NA 1. mieste treba začať udávať :
1. Uhlíkovú stopu predávaného produktu.
2. na koľko rokov používania.
3. možnosť repasácie na ďalšie používanie.
Prestavba auta na LPG stojí zhruba 1000€ a ide z toho para.
Osobne mám na LPG už 250000 km na 17 ročnom aute, ktoré má celkovo najazdené 350000km
a obávam sa, že ešte raz toľko vydrží.
Do čerpania LPG sa nemusí nič investovať, sieť, len to treba podporiť.
11. 9. 2019   anonym
Problem je, ze bioethanol, pripadne E85, /85% etanolu + 15% BA95/ sa u nas v Slovakistane nperedava. Je to danovo zvyhodnene palivo, na ktore sa da bezne jazdit, alebo treba male upravy v palivovej sustave, pripadne na starsom autiaku, posunut "oktanovy regulator" zvysit rozsah regulacie predtihu.
Takze nasa kolonia, alebo dominium, podporuje len bohatych, resp. prijmovo zazobanych, alebo firmy, ktore maju na obneu vozoveho parku.
Vdaka novym daniam, teda dani z parkovania, pripadne zavedenym emisnym zonam, chudoba dochadzajuca do prace autami, preparkuje rocne, zhruba cenu jedneho polovraku, alebo aj celkom slusneho auta 1500-4000 eur.
Alebo vdaka novej dani prestoja obyvatelia hlavneho mesta za 45 eur na ulici a za 600 si mozu kupit celosietovy Stolypin.
Keby sa mohlo dnes jazdit na stlaceny svietiplyn, tak by sa nan jazdilo.
A jazdilo by sa aj na dynalkol, alebo aceton. Vsetko sa da vyrobat z uhlia a pripadne dreva, alebo raseliny.
Problem dopravy a ceny dopravy, pripadne myta v mestach, parkovne, ale toto nevyriesia, aspon v koloniach nie, lebo ludia a ekonomicky cinne domacnosti, na nove ficurove moderne auta nemaju.
Elektricke kolobezky a bicykle, su fajn, pokial nesnezi, neprsi a nieje kosa.
V zime elektricke sanky este niesu v mode, takze toto povazujem za modnu vlnu, ktoru rychlo zakazu a opat zacnu preferovat auta.
Je to podobne ako v Prahe, kde jazdu na elektrickych priblizovadlach zakazali, najma segway, e-bike a dokonca aj bicykle, pretoze z toho nieje uzitok a v centre sa potom neplati a nevybera parkovne. Ostatne problemy su viac menej uz len turisti a turisticky ruch, co sprofanoval tento sposob dopravy a konseli zistili, ze auta su spoplatnene a vyber parkovneho je marginalnou zlozkou prijmu, na rozdiel od elektroserepeticiek , ktore sa zdanuju a spoplatnuju zle, lebo to vyzera neekoligicky.
11. 9. 2019   rak
dobre by bolo aj na e kolobezky a e skutre co to spravi s cenov elertickej energie si neviem predstavit ked stat nevybere spotrebnu dan z benzinu a nafty
12. 9. 2019   rok
e-kolobežky... stačí sa len pozrieť na centrálny príjem a 30-40% úrazov je pád z e-kolobežky. Tade asi cesta nevedie.
11. 9. 2019   jojo
reklama pre mafiozo
11. 9. 2019   dodo
Deformujú celý trh to je ked dáš hlupákovy právomoc.všetko by malo svoju skutočnú cenu!
11. 9. 2019   ardex
už to mohli dať aj na rodiny ktoré nemali doteraz žiadne vozidlo ..takto to je podpora k hovnu ..
11. 9. 2019   buko1
A ty si myslíš že rodina, ktorá dnes nemá žiadne auto dokáže našetriť na nové auto s pohonom na CNG, LNG, či LPG? A to nehovorím o hybride, alebo elektromobil, či už nabíjacom, alebo s tými vodíkovými článkami. Dokonca ani autá s tou viac ako 15% biozložkou nepatria medzi najlacnejšie (a to nehovrím o tom, kde by to palivo tankovali, keďže na našich pumpách je v drvovej väčšine len 5% biozložka). Tu nejde o škodovku za 10000 €, ktorú niekto kúpi a potom dá prerobiť na LPG. Toto musí byť originál LPG (atď.) od výroby a tých teda veľa nie je.
Ak má niekto na auto, tak už ho dávno má, kľudne aj 20 ročný vrak, ale auto má. Kto ho ešte nemá, tak na auto jednoducho nemá zdroje, pretože ak by ich mal, tak by kúpil auto za pár stoviek v bazári (dá sa zohnať aj pod 1000€).
1/1