Názory čitateľov


Názory k článku:
Čo sa stane s Boeingom po tragédiách s modelom 737 MAX?

20. 8. 2019   anonym
Co sa stane?
Predaju civilnu aerovyrobu Cinanom, alebo Indianom, zmenia znacku a budu licencne vyrabat Bo-bo-eing licencne a problemy mrtvych pasazierov, sa dozenu lokalnou populacnou exploziou.
Letecka doprava je bezpecna, na rozdiel od autonehod, je to mizive % uhynu ludskych zdrojov.
20. 8. 2019   Blind Man
Čo by sa stalo? Všetko čo bude cenné sa rozkradne a o bezcenné sa postará štát.
20. 8. 2019   Daidalos Ikaros
Je síce jasné, že Boeingu môže byť ukradnuté, koľko ľudí sa v jeho lietadlách zabije a aké straty musia uniesť aerolínie, ktoré kúpili ich lietadlá - lebo je kľúčovým dodávateľom vojenskej leteckej techniky Pentagonu a teda vlastne žije z peňazí daňových poplatníkov, ktorí musia uniesť takú záťaž, akú im vláda predpíše (dobre si to pamätáme z totality, keď hociktorý z nesčíselného množstva plukov bol silnejší, než celá dnešná armáda SR (len pre zaujímavosť: "armáda" SR má vraj 22 tankov T72 (z ktorých 4 aj naozaj jazdia :) kým za totality mal každý z týchto plukov štandardne okolo 400 bojových vozidiel - ak bol tankový, tak väčšina z nich boli tanky)
Na druhej strane je však predsa len zaujímavé, prečo odstránenie banálnej chyby trvá mesiace (ak z toho napokon nebudú ?) Tá chyba totiž MUSÍ byť banálna, lebo predsa tie lietadlá prešli všetkými skúškami, atestáciami, homologáciami - a iste zrejme ešte ďalšou stovkou kadejakých byrokratických procesov - a aj keď sa iste veľa odfláklo, čoi rovno podplatilo (však "demokracia") - tak stále sa toho muselo zúčastniť mnoho zvedavých očí a iných Kuciakov - prinajmenšom od konkurencie (lebo ani US totalita sa nedá utajiť).
Takže niečo tu neštimuje, "někde museli soudruzi udělat chybu" a to katastrofálnu :(
Na druhej strane niet divu, lebo bezpečnosť leteckej premávky bola to posledné, čo by niekoho z vývojárov zaujímala. A zrejme dovtedy sa chodí s krčahom po vodu, kým nespojazdnia dedinský vodovod.
Ale poporiadku.
Bezpečnosť leteckej premávky v skutočnosti zaujíma len obete leteckých nešťastí a tie sú obyčajne mŕtve (príbuzných zaujíma iba koľko na tom vyryžujú - a ak hovoria o svojich milovaných, tak majú na mysli doláre, libry a eurá)
Vývojárov zaujíma čo najviacej mŕtvych komunistov, Rusov, alebo aspoň noplísákov - lebo primárne konštruujú bombardéry, stíhačky a iné bojové lietadlá. Bezpečnosť pilotov vyriešili vystreľovacími sedadlami a tým pádom je pre nich bezpečnosť leteckej prevádzky za definitívne vyriešená.
...
20. 8. 2019   Ikaros Daidalos
Letiská nezaujímajú lietadlá vôbec, lebo sú zamestnané problémom, ako do búdy napchať čo najviac Bulgari, Pandóra, Givenchy, Abibas a hlavne ako čo najúčinnejšie domotať šikanovaných cestujúcich tak, aby nevynechali ani jedenu z týchto svätýň retardovaných malomeštiačok. O tom, prečo nejaké lietadlo neletí - a ako sa to bude riešiť - nemajú ani šajnu a je to aj to posledné, čo ich zaujíma.
No a aerolinky zaujíma iba ako napchať čo najviac cestujúcich (podľa možnosti s čo najviacej vreštiacimi deckami - a v budúcnosti možno aj s s iným dobytkom) do čo najtenšej rúry, ktoré zrejme budú čoskoro - po vzore inovácií IKEA - vyrábať z papiera. Takže, ak by to šlo podľa podľa O'Leary-ho, tak pasažierov by najradšej zlepil nejakým sopľom do gundže, ktorú by gumičkovým katapultom vystrelil z miesta odletu do miesta príletu. Keďže by ušetril nielen náklady, ale aj uhlíkovú stopu a iné klímoviny - iste by za to od každého zožal zaslúžený potlesk (teda okrem Saudov).
Ak mi teraz chcete (oprávnene) vyčítať primitivizmus - tak ho láskavo vytknite aj tým smiešnym bezpečnostným pásom, ktoré - okrem toho, že sú naprosto zbytočné - by neobstáli ani pri STK Trabanta ...
A vraj pokrok - lebo okrem tých dvoch zázračných pristání Airbusov v Rusku a na Hudson River bežná letecká nehoda vždy končí ohnivou guľou v ktorej sa upečú všetci, ktorí sa nestihli zabiť už pri náraze. Pravdepodobnosť prežitia leteckého nešťastia je aj v XXI. storočí stále ~0% a tí neboráci čo prežijú majú spravidla tak ťažké následky, že akurát môžu závidieť tým, čo to mali rýchlo za sebou :(
Je teda možné, že Boeing zistil, že práve došiel na koniec slepej cesty (?)
1/1