Názory čitateľov


Názory k článku:
Slovensko zaznamenalo v rokoch 2013 až 2017 najväčší nárast registrovaných osobných áut v EÚ

11. 8. 2019   František Jozef
Našiel som na internete stránku s fotkami starej Bratislavy a tak môžem potvrdiť, že magistrát systematicky likviduje všetky parkovacie možnosti.
A tak, ako komunisti búrali a vytvárali priestranstvá, demokrati zahusťujú až do absurdna.
Za totality bola možno desatina automobilov - ale bolo možno 10x viac parkovacích miest (samozrejme zadarmo).
Z blata do kaluže, pričom je ťažko povedať, čo je blato a čo kaluž.
Lebo je smutná pravda, že totalita mala tiež svoje chyby a napriek zástupom školovaných odborníkov sa zásadne vždy darí spájať len zlé stránky politických systémov :(
11. 8. 2019   anonym
Chapal by som buducnost obmedzenia osobnej dopravy, pre velke mesta.
Zmysel to ma hlbsi, ako len donutit chodit ludi peso.
Problem je, ze ludske zdroje v BA, nemaju ziaden nosny system dopravy hromadnej, snad okrem elektriciek.
Bratislava nema metro a ak ho nevybudovala pred rokom 89, chapem, Praha mala prednost.
Ale ak metro, alebo rychlovlak mestskeho typu nevybudovala Bratislava ani po roku 1993, tak asi ho nevybuduje nikdy. Pretoze metro sa nestavia na zaklade potreby, ale na zaklade predpokladu, ze mesto ma nejaky koncept, podla ktoreho funguje, rozvija sa a buduje od centra, az po periferie.
Bratislava v skutocnosti je draha noclaharen, pre ludske zdroje. Akorat sa od roku 89 dezindustrializoval a, kdesi na periferii, zacala fungovat akasi automobilka, stale funguje slovnaft.
Ostatne su len kralikarne, chovne stanice openspace.
Tam sa deru ludske zdroje, doja, znasaju vajcia.
Ak mesto nedokazalo za 30 rokov, po dobu budovania kapitalizmu, vybudovat elektrickovu trat, ku fabrike, ako je byvala BAZka, pricom ta fabrika je ozaj velka, ani do satelitu, ako je Stupava, opravit a spravadzkovat zeleznicnu trat, alebo potiahnut elektricku tam, ani do Jura, ani do PK, prepojit, pripadne dobudovat kolaje do Modry, je niekde chyba.
Okolite satelity, su len vlasne dislokovane nudzove kolonie horizontalnych panelakov, ktore obyvaju ludske zdroje, bez moznosti dat deti do skoly, skolky, alebo skratka integrovat sa v satelite. Ludske zdroje dochadzaju za pracou autami, tvoria kolony a emisie.
Uz len samotna Petrzalka, sa stala ubytovnou, este davno pred rokom 89, ale dnes nieje nicim inym, akorat sa tvari ako sirsie centrum.
Ludske zdroje su lakane, ako mury na svetlo, vidinou aspon nejakeho zarobku, avsak naklady na zivot, su prilis vysoke, na prilis chudobnu koloniu EU.
Ceny su svetove, zial mzdy mrzkou almuznou.
Napriek tomu, sprava mesta hlada a neustale derie ludske zdroje, lebo pomaly konci etapa brutalneho developingu, nastava doba poplatkova, ktora bere a dere odspodu. Je to ale klasicky pripad, nic co by v historii nebolo, alebo sa neopakovalo.
11. 8. 2019   Lolo
Je to velmi jednoduche, preto sa zevedu nove dane.
Parkovacia dan, ale subezne z poplatkom za parkovanie, este aj emisne zony.
Dokopy to bude znamenat, ze bud budu mat ludia starsie auto, zaparkovane na ulici, ale nikam snim nebudu moct chodit, alebo si budu okrem parkovneho, zaplatit za novsie auto splnajuce Euro 4 a vyssie.
Okrem toho, si budu musiet zaplatit aj emissnu znamku.
Vsetko super, chapem a rozumiem. Aj by som tlieskal.
Horsie je, ze takto bude v nasej kolonii a najma hlavnom meste vatsi problem z ludskymi zdrojmi, ako doteraz.
Prvotne naklady mozu tvorit aj polovicu rocneho prijmu, len za parkovanie a kolko budu stat nove auta je otazne.
Lebo migrujuce ludske zdroje, skratka hlavne mesto mozu obist, zajdu o par km dalej a aj viac zarobia, aj mozno zaparkuju, aj sa metrom povozia..
1/1