Názory čitateľov


Názory k článku:
Britský reťazec Tesco zruší ďalších 4 500 pracovných miest

5. 8. 2019   anonym
Kazdy chvilku, taha pilku..
Problem nieje ani tak v 24 hodinovych hypermarketoch, na okraji miest.
Problem su miniteska, ktore znicili a vyradili drobne maloobchody, castokrat zivnostnikov, neretazcovych, najprv podliezli ceny, potom udreli vyssie, aby sa nabalili, ked zmizla konkurencia.
A svet sa stale toci dokola, akorat nieltore "garazove" maloobchody a vecierky, zmizli na dobro a bude trvat velmi dlho, nez sa niekto zas chyti iniciativy.
Velek hypermarkety su realita na zapade uz davno, davnejsie ako u nas.
Ale rozsirovanie a velkeho koncernu aj do minipredajni, je dost nefer, voci lokalnym obchodnickom, skorotrhovnikom a drobnozivnostnikom.
Asi mali vela love, kapital ako z rozpravky a dnes prepustaju a mnohe pravdepodobne "stratove" pustia k vode.
Pride ina znacka, bude zas predavat patoky a plesen, patkane a musie larvy.
Podla mna, su v strate uz len koli milionovym pokutam, nielen u nas.
5. 8. 2019   slovenskypodnikatel
Presne tak. Mnoho malých večierok a potravín muselo zavrieť, pri tom to boli častokrát predajcovia, ktorí udržiavali osobné vzťahy so zákazníkmi a zamestnávali predavačky, alebo rodinných príslušníkov za normálne mzdy.
Obchodné reťazce vytlačili slovenských predajcov, dali minimálne mzdy a otrockú prácu dokladať tovar od rána do večera. Teraz reťazce zistia, že im tie letákové akcie a zľavy až tak nevynášajú, tak sa zbalia. Prekvapivé?
Čo takto odškodniť slovenských podnikateľov? Mnohí malí podnikatelia,kvôli ich obchodnej taktike popadalo na hubu a teraz reťazce krachujú sami. Fakt prezieravé. Diverzifikácia a rozloženie trhu na domácich podnikateľov je vždy stabilnejšie riešenie, než mať tu pár veľkých reťazcov, ktorí len diktujú podmienky na trhu.
Slovenskí podnikatelia nie sú o nič horší, ani hlúpejší, len preto že nemajú 100 zamestnancov a plány, ktoré treba plniť na 150%. Slovenskí podnikatelia sú láskavejší, vedia sa obetovať, snažia o dobré služby, aby si udržali aj zákazníkov, aj obstáli voči spolupracovníkom. Robia mnohé kompromisy, aby sa zákazník vrátil a nakúpil znovu. Ich firma je súčasťou ich samých. Mnohí začínali z ničoho, časť priestoru v domoch obetovali na potraviny, večierky, alebo remeselné dielne a potom o to prišli kvôli exekúcii. Samozrejme vlastnou chybou: neroznášali letáky, nerobili akcie, nemali výpredaje, nemali reklamu v TV a novinku: mäso s antibiotikami. Už otvorme oči.
Domáce firmy sú omnoho snaživejšie a ľudskejšie voči zákazníkom. Domáci lepšie poznajú kultúru a potreby svojich zákazníkov. Neriešia len zisk, plnenie plánov a požiadavky akcionárov. Dajme opäť priestor slovenským podnikateľom na rozvoj.
Podporujme čo je domáce a orientujme sa na služby, ktoré sa rodia v rukách slovenských podnikateľov. Tí, čo vedia na trh niečo ponúknuť, nech podnikajú a my ostatní u nich nakupujme. Podporujme sa už konečne navzájom. Spolupracujme a pomáhajme si. Veď my všetci si tu vytvárajme prostredie a priateľskú atmosféru, v ktorej dennodenne žijeme. Nik iný to za nás nespraví.
1/1