Názory čitateľov


Názory k článku:
Boeing zaznamenal v 2. kvartáli rekordnú stratu 2,9 miliardy USD

25. 7. 2019   Umelý Blbec
Stav Boeingu je znepokojuj[ci :(
Tie miliardy samozrejme nikomu nechýbajú - lebo Boeing dokáže prežiť aj z vojenských zákaziek a pre Pentagon je "too important to fail" - takže v najhoršom ho vláda určite zachráni z peňazi daňových oslov - v prípade krachu Boeingu by sa totiž US Army dostala do naozaj vážnych problémov.
Znepokojivá je iná vec ...
Konkrétne to, že to "softwarový" problém stále nevyriešili a dokonca s tým ani len erátajú ani do konca tohto roku (!!!)
Lenže to znamená, že tam žiaden software nie je - pretože to by už hordy indických kóderov makali :(
Lenže kde nie je software - tam nepomôže ani programátor - bárs aj indický.
Pritom nejde o maličkosť, lebo na Boeing 737 Max bolo cez 5000 objednávok - čo je zhruba 600 miliárd USD - a to je suma za ktorú už niektorí sú aj ochotní vstať z postele (za to by sa zrejme dali kúpiť všetci programátori na svete :)
Tak ale kde je problém ?
No možno je zlý design lietadla - lebo napchať čo najviacej ľudí do čo najtesnejšej a najlacnejšej rúry a poháňať ju čo najmenším množstvom leteckého petroleja zrejme raz narazí na hranice fyzickej nemožnosti (podobne, ako nábytok IKEA :)
Ale to by zrejme už priznali, design napravili a pokračovali - aj keby možno museli priznať, že nedokážu splniť všetko, čo nasľubovali. Ved aerolinky v podstate nemajú na výber a Airbus musí zápasiť s podobnými problémami (Rusi zase potrebujú ešte 100 rokov Putinovej vlády (alebo 1000 bežného trotla), aby dobehli svet :(
Tam je však zjavne väčší problém.
A ten problém asi bude toľko ospevovaná "Umelá Inteligencia" (AI)
...
25. 7. 2019   Blbý Umelec
...
Je jasné, že bez nej to ďalej nejde - ale zrejme sa začínajú objavovať prvé problémy, ku ktorým musela zákonite viesť.
Čím viacej úloh na ňu totiž delegujeme, tým viac nad ňou strácame kontrolu.
To už nie je automatická práčka, ktorej algoritmus je jednoduchý, prehľadný a jasný , takže muži ho chápu a ženy dokážu vytušiť (všetky práčky - od Tastramaty, po najdahšiu Miele - mimochodm používajú ten istý a zvláda ho aj tan najjednoduchší a najstarší mikroprocesor Intel 4004 :)
Neuronálna AI je však ako nový spolupracovník.
Síce robí to, čo sme od neho chceli, ale donáša so sebou aj iné prístupy, iný spôsob riešenia konfliktov a často aj problémy o ktorých sme predtým netušili.
Niektorí noví spolupracovníci (hlavne tí, ktorých presadí HR) dokonca prinášajú len nové problémy a ani sa neunúvajú riešiť to, skrz čo boli prijatí.
Alebo videné inak - business vám ide výborne a tak sa rozhodnete zriadiť pobočky.
Riadiť ich - samozrejme - chcete centrálne - ale lokálnymi problémami nech vás neotravujú a nech si ich riešia sami. Rýchlo zistíte, že tak to nefunguje. Buď budete riadiť všetko, alebo nič - a napokon skončíte s tým, že proste musíte veriť lokálnemu pandrlákovi, ktorého ste tam dosadili (takže ho každé tri roky meníte ;)
A zrejme sem sa dostal Boeing s 737 Max - lietadlo si proste chce robiť to, čo uzná ono za vhodné a tak občas bojuje s pilotom, ktorý na to má iný názor.
Málo pilotov sa však vyzná v neuronálnych sieťach (väčšina sú emočne nevyzrelí hazardéri, alfa samci a alkoholici - inak by nešli totiž robiť pilotov) a tak s AI ťahajú za kratší koniec - podobne, ako s manželkou ...
1/1