Názory čitateľov


Názory k článku:
Subjektívna hodnota: Čo je pre jedného odpad, môže byť pre iného poklad

26. 7. 2019   Milano
Je to zaujímavé o tom otepľovaní, lebo už niekoľko desaťročí niektorí stále tvrdia, že nastáva oteplenie. No sú aj opačné vedecké názory, tak kde je pravda? Teraz čítam staršiu knihu z r. 1998 -Fascinujíci záhady a tam sa píše o mape, ktorá zachytávala verne Anktartídu pred 10 000 rokmi. A vtedy tam nebola 1500 m vysoká vrstva ľadu, ale normálne tam tiekli rieky, Sahara nebola púšť, ale úrodná oblasť s riekami, jazerami a mestami. Tak teda, kto naozaj vie, ako to bude?
26. 7. 2019   Poklad Dalpok
Zaniknú aj on-line obchodníci.
Obchodník je totiž len čoraz zbytočnejší prostredník medzi výrobcom a spotrebiteľom - dnes už príliš nákladný medzičlánok.
Obchodníci mali svoj zmysel v časoch, keď distribútori svojim kapitálom dokázali prefinancovať veľkovýrobu a dealeri, ktorí sprostredkovávali kontakt so spotrebiteľmi zase riskovali svoje životy pri útokoch lúpežníkov.
Dnes aj veľkovýrobcovia šijú svoje výrobky na mieru každého spotrebiteľa (napr. automobilky) a vďaka absurdne lacnej výpočtovej, ako aj globálnej komunikačnej technike tak končí dôvod živenia zbytočných prostredníkov.
Dnes je totiž pre výrobcu lacnejšie prevziať záťaž obchodníka (distribútora aj dealera) - lebo IT ju bude robiť automaticky, okamžite, bezchybne a pri dobrej organizácii skoro zadarmo.
Obchodníci si totiž svoju prácu (nasadenie a risk) nechávali kráľovsky zaplatiť, dnes však výrobca už nie ochotný tolerovať znižovanie svojho zisku a zákazník pumpovanie svojej peňaženky, lebo obe strany vedia zístiť, aké náklady (a zisky) má jedna strana a aké príjmy (a ochotu míňať) tá druhá.
Takže "cut out the middleman" ;)
Zaujímavá je dnešná asymetria - hoci všetko v skutočnosti platia spotrebitelia, do predajných systémov investujú výhradne výrobcovia a predajcovia. To sa ale asi zmení, lebo vzniknutá situácia sa stáva neúnosnou. Napríklad vyhladávač Google, ktorý sa už ani len neunúva spotrebiteľovi poskytnuť informáciu, ktorú hľadá :( Kupujúci môže zadať čo len chce a Google ho zaplaví oceánom ponúk, ktoré s hľadanou vecou nemjú už absolútne nič spoločné. Samozrejme je to zámer a aj keď je odporný, má svoju logiku. Hoci Google v skutočnosti platí ten spotrebiteľ, ide to cez zadávateľov reklamy a tak Google vyhovie im a nie spotrebiteľovi :( Je preto pravdpodobné, že to niekto využije a vznikne Antigoogle - niečo ako nákupný klub platený svojimi členmi - spotrebiteľmi. Úspora času pre spotrebiteľov však bude natoľko šialená a presnosť nájdenia najoptimálnejšieho produktu natoľko vysoká, že Google by sa veľmi rýchlo mohol dostať do závažných problémov - lebo zrejme už aj marketingári vedia, že účinnosť internetovej reklamy (okrem tej najväčšej a najdrahšej) je menšia než žiadna ...
26. 7. 2019   Frantisek Nahnevany
A ešte navyše tzv.DPH, ktorá je de facto podvodom na zákazníkoch a občanoch vôbec.
1/1