Názory čitateľov


Názory k článku:
Zdieľaná jazda a regulácia kolobežiek: Nezabíjajme potenciál mikromobility

16. 7. 2019   Raketové Tenisky
Kolobežka bola hračka.
Pre deti na ihrisku a možno pár byrokratov, ktorí chceli na nekonečných chodbách prerastených administratívnych budov deklarovť, že sú mladiství, pracovití, plní elánu a teda potrebujú byť rýchli.
A potom nejakého Číňana napadlo striť elektromotor z pedelc-u do kolobežky ...
Pokiaľ neviete, čo je to "pedelec" - tak to je elektrobicykel, ktorý zvládoml neskutočnú byrokratickú tortúru so "zákono"-"darcami" a po dlhom boli získal právo byť používaný ako bežný bicykel (t.j. bez nutnosti EČV, bez nutnosti vodičského oprávnenia, bez nutnosti zákonného poistenia a bez nutnosti EK & STK - ale zato s právom používania cyklistických trás a dopravnej siete (samozrejme však iba ak spĺňa požiadavky kladené na klasické bicykle - ako napríklad osvetlenie)
Nebolo to však zadarmo - pedelec nesmie byť ovládatelný rukoväťou (či pedálom) "plynu", ale jeho elektromotor smie fungovať iba ako posilňovač pedálovania. Takže kto nepedáluje, tan stojí. Je to v skutočnosti super, lebo ostáva dôvod na vykonávanie nejakého pohybu - človak sa však do kopca nespotí a nesmrdí potom ako zdochnutá sviňa.
A motor sa dá aj odpojiť, pričom prídavná váha (motor + akumulátor je iba cca 7kg, čo si bežný cyklista na rovine ani nevšimne) Navyše motor nesmie mať vyší výkon, než 250W (v USA 350W) a maximálne rýchlosť musí byť riadiacou eletronikou obmedzená na
Argumentácia priaznivcov pedelcov bola, že kladné zdravotné efekty - aspoň troch pedálujúcich lenivcov - prevážia riziká a nevýhody a že je možné predpokladať nárast týchto dopravných prostriedkov, lebo v upchaných metropolách je naozaj rýchlejší, než osobný automobil aj MHD ...
Ale čo s tým má elektronická kolobežka ???
Ľudia na nich jazdia na výpadovkách, ne cestách pre cyklistov aj na chodníkoch - a dokonca aj v obchodoch (!).
Nezodpovedá to žiadnej STK.
Nemá to žiadne pozitívne zdravotné účinky a keď si tam nejaký magor dá dva kilowattové motory (sú aj 5kW) - tak zrejme prekročí aj 200km/h.
Takže otázka je,čo vlastne robia všetdci tí zakonodarci, všetci tí demokratickí politici a všetky tie strany, ktoré tak zúfalo túžia slúžiť občanom, spoločnosti a iným atlantickým treskám ?
Nuž zase raz smutné potvrdenie, že jediné, čo tých vagabundov, lotrov, zlodejov, lúpežníkov, podvodníkov, alfa-samcov a narcisov zaujíma je iba kradnutie, kradnutie a kradnutie - a tak proste na nič iného jednoducho nemajú čas ...
Takže nepochybujem, že každý z nich už má doma takéto kolobežky aspoň tri - a všetci sú namrzení, že zatiaľ žiadnu nevyrába BMW, Audi, Mercedes, či Masserati :(
PS to je ovšem len začiatok - už sa blížia lietajúce plošiny (videli sme síce v Paríži, ale kupovať ich budeme z AliExpress-u ;)
16. 7. 2019   Tenisová Raketa
Sorry vole, error:
"... maximálna rýchlosť musí byť riadiacou eletronikou obmedzená na 25 km/h ..."
Dodatok: eloktobycikle prekračujúce parametre pedelec-ov sú zákonom považované za elektrické motocykle a teda sa na vzťahujú tie isté práva a povinnosti, ako na bežné motocykle (našim policajtom však ešte bude nejaký čas trvať, kým im to dôjde po kábloch ;)
16. 7. 2019   Shit
Oprava opravy:
Of course: "elektrobicykle" :(((
Už som tiež ako policajt - no nič, "Slúžim kapitalistickej vlasti !" ...
16. 7. 2019   Lolo
Problem elektrovozitok, ci je to bike, kolobezka, alebo segway, je v tom, ze sa nedaju dobre zdanit a spoplatnit.
Na rozdiel od hybridov, elektromobilov a ineho cestneho balastu, je mozne si kolobezku, alebo e-bike postavat doma, na kolene, pri troche zrucnosti, sikovny si to kupi hotove.
Obmedzenia pridu, najskor v podobe restrikcii, alebo zakazov, ako napriklad v Prahe.
Je to jednak z dovodu zneuzivania ozratymi turistami, ale dovody su aj ine, proste.
Ak auta budu nahradne elektropriblizovadl ami, najma v mestach, bude to este horsie, ako z autami. Lebo na rozdiel od spoplatneneho a u nas este len kruto spoplatneneho parkovania, tieto priblizovadla neparkuju, ale budu odstavene na chodnikoch, poprivazovane o lampy, pohadzane po zemi a mesto z toho nema ani prd.
A to bude onen pravy kleptokraticky dovod, preco budu aj restrikcie, lebo spoplatneny vjazd a statie spoplatnene v meste, pre auto, je dovod, preco vyhnat elektrosmeti prec.
Parkovat budu len bohaty, alebo neinformovany hlupaci a "zadarmo" sa vozit na elektropriblizovadl ach, bude zakazane.
Ak to totiz nema MPZ, alebo nejake jasne registracne identifikatory, ako ine motorove vozidla, nieje ako, priradit taketo vozidlo ku vlastnikovi a nejak z neho dodatocne vytiahnut peniaze, za to, ze to pouziva.
Ono by bolovelmi krasne, ak by za elektromobilitou tohoto typu, bolo nejake zlacnenie zivota a zlepsenie zivota ludskych zdrojov a pracujucej chudoby, ale v konecnom dosledku to tak nieje a nebude.
lebo ono to nieje ani lacne, aj ak sa to postavia do ma na kolene, lebo baterie stoja nemalo love, viac ako motor a regulator a rocna elektricenka, je predsa len lepsie riesenie. Problem je, ze doprava hromadna, najma v BA, vlastne nieje, alebo to bude hromadna doprava, doslova, ako z pred roka 89, ked sa hromady ikarusov, namackane na prasknutie, presuvali po meste, plne proletariatu..
16. 7. 2019   realista
najviac znizi CO2 plosny zakaz sexu
16. 7. 2019   Lolo
Problem elektromobility na kolobezkach, bicykloch, alebo segwayoch, je celkom jasny.
Pesia zona, je dnes vlastne vylucena lokalita z nemoznostou dopravnej obsluhy.
Turisti sa na elektrodebilnych dopravnych prostriedkoch, spravaju ako nomadi, kolonizuju miesta, kde je cosi vidiet.
Problem dopravy precujucich a migrujucich ludskych zdrojov, kolobezky, bycikle, alebo segwaye nevyriesia.
Je to len docasna forma ohurenia, pokial nezacne prsat, snezit, alebo nieje moc chladno a je to pre mladych ludi. Stary clovek nema sancu na macacich hlavach, malych kolieskach sa dopravit napriklad v centre hl. mesta, ako je BA, na elektrokolobezke. Bycikel si do autobusu, trolejbusu a elektricky, tazko clovek zobere v case dopravnej spicky. Je to vec, ktora by sa musela riesit celoplosne, najjednoduchsie je to zakazat a eko-bio, je to jedno. Praha v tomto je tak pokrokova, ze zakazala v celych mestskych castiach pohyb elektrickych samohybov.
Logiku to ma, lebo tam na tom chodia turisti.
16. 7. 2019   Peter
Je to pekný idiotizmuz nahnať pod kolesá áut kolobežkárov bez znalostí predpisov o cestnej premávke, s kolobežkami bez osvetlenia a iného technického zabezpečenia, s možnosťou jazdy pod vplyvom alkoholu. Kolobežky patri na detské ihriská a nie na cesty aleo chodníky pre chodcov.
16. 7. 2019   hurvinek
a teraz si slovo kolobezka vymen za bicykel a to bude zrazu iny svet? Kolko cyklistov sadne ozratych a bez znalosti predpisov na svoj polorozpadnuty vergel a jazdi po tme z krcmy bez svdetiel? Bude to sice vyzadovat par rokov ale ludia sa s tym naucia zit. Najskor ludia nadavali na auta a zrazu ich su plne cesty, nadavali na bicykle a zrazu tu mame plne cesty saganov, tak si zvyknu aj na kolobezky..
16. 7. 2019   Peter
Jasné, keď liberalizmus peniazmi prelobuje normálnych lidí, zvykneme si nielen na kolobežky, ale aj na migrantov, pedofilov, transky a inú háveď.
16. 7. 2019   Rybací Ťuk
No ja som už videl na výpadovke aj beťara, ktorý sa viezol na niečom, čo malo len jedno jediné koleso a dve stúpatká. Taký segway bez riadítok. Na jednej strane chápem, že elektronický gyroskop udrží rovnováhu - ale ten pilot si fakt mohol zadné svetlo zapichnúť iba do zadku. Čo však - bohužiaľ neurobil - a potom je problém, lebo z takého ani orgány nebudú, keďže ho prvé rýchlejšie motorové vozidlo doslova rozmaže po asfalte. A výsledok vyzerá fakt odporne - to sa povracajú aj záchranári - odhliadnuc od faktu, že tá rozpučená lítiová baterka skoro určite začne horieť - čo je samo o sebe divadlo, na ktoré človek nezabudne. ani keď sa od toho nezapáli pol mesta aj so Slovnaftom.
Som zvedavý, kedy uvidím na autostráde prvého lyžiara - lebo by v tom musel byť čert, ak by sa nejaký elektromotor nezmestil do zjazdoviek aj s baterkami ;)
1/1