Názory čitateľov


Názory k článku:
Únia znepokojených vedcov: Sú elektrické autá škodlivejšie než tie so spaľovacím motorom?

11. 6. 2019   PEG
Kde budú chodiť dobíjať svoje elektromobily napr. v takom Poľsku,kde viac ,ako 80 % elektr. energie pre chod domácností i celého priemyslu je zabezbečovanej v uhoľných elektrárňach ? Budú tieto kapacitne postačovať energeticky pokryť niekoľko desaťnásobne zvýšenú budúcu potrebu ? Bude sa dať hovoriť o ekologickosti el. áut aj tomto prípade,ak pre ich prevádzku , pre dym a prach z elektrárni bude tma aj cez deň ? Ak chcem postaviť dom , a plnohodnotne ho užívať s ohľaduplnosťou aj na živ. prostredie, musím mať k nemu vybudovanú potrebnú infraštruktúru,inak to nemá želaný efekt a zmysel.Pri zavádzaní elektromobility v masovom rozsahu, je to ešte dôležitejšie.Pri stave energetík v jednotlivých štátoch EÚ /jeden ruší jadro, druhý ho plánuje rušiť,tretí proti nemu bojuje,štvrtý sa nechce vzdať svojho uhoľného programu/ sa to ale javí skôr, ako dosť ťažko realizovateľné. Nezanedbateľnou otázkou budú štrukturálne zmeny v automob. priemysle,ktorých istým sprievodným javom budú masívne zmeny v personálnej oblasti./Zánik niektorých strojárskych a iných priemyselných odvetví/
11. 6. 2019   Blind Man
Pre ekonomiku škodlivé nie sú. Naštartujú ďalšie kolo konzumu. A čo sa týka životného prostredia, grínpisáci sa vyškriabu na nejaké komíny automobiliek a ukážu všetkým zač je čeho loket.
11. 6. 2019   Miro
Toľko poloprávd a klamstiev pokope, to dá zabrať taký článok
11. 6. 2019   Marek
Som prekvapený čítať takýto článok, ktorý má taký realistickejší názor na vec. Mám Teslu Model 3. Baterka a poháňacie komponenty pochádzajú z fabriky, ktorá ide skoro 100% na solar, či veternú elektriku, teda skoro 0 emisie. Áno, zvyšné časti auta sa vyrábajú ako u spaľovákov. Najviac emisí asi vypustil asi ten trajekt, ktorý auto viezol s USA do EU.
Doma mám fotovoltaickú elektráreň o výkone 6 kWh a auto nabíjam vyslovene zo slnka. Celý dom ide na slnko, či už práčka, umývačka, alebo kúrenie a ohrev vody pomocou tepelného čerpadla. Jasné, cez zimu ideme na elektriku zo siete, ale veľkú časť roka ideme na slnko. Dá sa to, len ľudia musia do toho ísť.
Robil som v automotive priemysle. Viem ako to funguje a v článku to dobre spomenuli, pri každej prehliadke sa vypustí 3,4,5 litrov oleja, vyhadzujú sa filtre, olejové, palivové, remeňe, kladky a to nehovorím o opravách na motoroch kde je ešte aj chladenie atď, no je to hrozné. O tomto sa vôbec nehovorí. Vznikajú toxické odpady, ktoré sa musia likvidovať. Pri elektromobiloch to všetko odpadá, ušetrí sa toho mnoho a hlavne sa ušetrí planéta. Plánujem mať moju Teslu tak 8 až 10 rokov ako moje posledné auto. Elektromobil je lepšia cesta, ale treba to brať naozaj zodpovedne.
11. 6. 2019   anonym
Zabúdaš na nedostatok surovín pri výrobe batérií , ďalej zabúdaš na to obrovské množstvo káblov na prenos tej elektriny k nabíjacím staniciam po celej cestnej sieti, na množstvo stojanov na týchto staniciach a to nie je všetko !!! Pri pár autách to ide viď nórsko, ale už i tam majú problém s nabíjaním a to sa jedná len vozenie po meste a okolí ! A to už nevravím o nakladnej doprave !!! To čo porovnávali s pred niekoľkých rokov už nie je pravda , veď dnešné moderné npr. Mercedesi s400 majú naozaj veľmi nízke emisie a veľmi nízku spotrebu ! Takže neporovnávaj seba a svoju teslu ktorú vyrábajú niekde v číne a to že máš dom je pekné, ale nie každý môže bývať v dome, i keby chcel, nie je toľko miesta v štáte aby si každý mohol postaviť svoj dom !!!
11. 6. 2019   Kadmus Thébsky
Únia znepokojených čitateľov je ohromená úmyslom Topiek zamoriť naše krásne Slovensko jedovatým kadmiom. Je síce fakt, že tu zrejme je veľa priaznivcov hevy metal a zvýšenie úmrtnosti súdružiek po menopauze by výdatne prispelo k rovnováhe pohlaví dôchodcov, ale EU je proti :(
Jedovatosť, ani kancerogenita kadmia síce stále nie je poriadne vedecky preukázaná (ako drvivá väčšina iných vecí), ale predsa len existujú štúdie, že jeho prítomnosť nerobí dobre obličkám a že jednoznačne škodí starším japonkám (ita-ita)
Takže v EU je kadmium už dávno out - ako žiarovky,ktorých jedovatosť tiež nebola vedecky preukázana, pretože nie je - ale výrobcovia sa už dávnejšie prpôsobili a nikel-kadmiové akumulátory sú už dnes rarita - ako pazúry z velociraptora, aj keď v GME ich našťastie ešte majú.
Každopádne elektromobil s kadmiovu batériou je nepochybne TOP(kársky) príspevok ľudstvu aodbornú scénu nepochybne uvedie do úžasu.
Na druhej strane zrejme spôsobí prudký pád cien lítia, čo je dobre ;)
11. 6. 2019   Ružena
Je nutné začať udávať "uhlíkovú stopu" výroby a likvidácie na každom výrobku
Ak cena elektromobilu je násobne väčšia ako cena automobilu so spaľovacím motorom,
ja musím násobne viac zaťažiť životné prostredie svojou produkciou.
Zaujala ma správa, že keď zavedieme elektromobily nebudeme mať dostatok el. energia a tá samozrejme zdražie a keď na ňu budeme chcieť zarobiť budeme musieť vytvoriť väčšiu uhlíkovú stopu.
Je to podľa hesla . " Musíme šetriť, nech to stojí čo to stojí !"
11. 6. 2019   geronimo
obyčajný tendenčný článok .. rád by som videl ako budú likvidovať staré baterky
11. 6. 2019   Jahoda
Pravdu nevymazete!!! :) :) :)
11. 6. 2019   hoax
jazdite si treba aj na aute spalujúcom hnoj ... ale nelobujte tu nikto za dotácie (aj z mojich daní) na predrazene elektromobily ...
1/2staršie