Názory čitateľov


Názory k článku:
UBS o budúcnosti dopravy: Jazda Uberom by mohla zlacnieť až o 80 %

29. 5. 2019   Uber Jano
Pred 5-timi rokmi som tomu tiež veril a dokonca som vymyslel minimálne jednu diabolskú marketingovú aplikáciu, ktorá by umožňovala jazdenie úplne zadarmo.
To, že takéto vozidlá by umožňovali odbúranie verejnej dopravy, ako aj vyriešenie problémov s parkovaním, zápchami a nehodami je tiež zrejmé.
Samozrejme nie úplne, ale citeľne a výrazne (zato však nehody pri poruchách systému by zrejme boli dramtické - asi ako v leteckej doprave, to však je akceptované).
Zatiaľ však Uber generuje pre investorov na každej jazde iba stratu - čo si síce americkí investori môžu dovoliť (keď to preženú a bublina zase raz praskne - tak to pekne po komunisticky zatiahnu daňoví poplatníci), ale pre taxikárov - živnostníkov je takýto model neschodný (teraz nehovorím o letiskových - a podobných Mercedesových "taxikároch" - čo však v skutočnosti sú lúpežníci)
Každopádne tak skoro to nenastane lebo:
1) občan-fasbúkáč si bude musieť zvyknúť, že auto nie je statusový symbol - a dokonca ani majetok - ale služba (pre väčšinu SK populácie to zrejme znamená nutnú potrebu generačnej výmeny - čiže rádovo 25 rokov)
2) napriek agresívnemu marketingu, umelá inteligencia zatiaľ neexituje - resp. existuje, ale na úrovni chrobáka Truhlíka :( Kúpte si robotický vysávač a predstavte si, že by riadil Vaše auto (alebo použite navigátor, či novinármi obľúbený Google Translate - a sme doma, stará mama ...)
Čo existuje sú tzv. neurálne systémy schopné ako-tak rozpoznávať vzory (obrazy, či reč) - ktoré síce fakt konečne dosiahli použiteľnú úroveň - ale rozpoznávanie vzorov je len jedna vrstvička v modele vedomia. Navyše pojem "neurálny" je zavádzajúci - je to len veľmi primitívny pokus o napodobnenie, lebo väšina odborníkov si vôbec neuvedomuje, ako neuróny vlastne pracujú (lekári sa ani neunúvajú zamyslieť nad tým, ako vlastne neurón - ktorý pracuje striktne digitálne - prenáša analógovú informáciu (väčšina z nich nikdy nepočula o modulácii :) a informatici zase chápu neurón ako TTL hradlo a zabúdajú na jeden veľmi dôležitý aspekt ... ale ten si zatiaľ nehchám pre seba, lebo aj Nobelova cena sa občas môže hodiť, aj keď slušný barák už za to človek nepostaví ;)
...
29. 5. 2019   Lebo Dryzgneš
...
3) legislatívny problém síce nie je až tak vážny, ako sa zdal, lebo zákonodarci zjavne nerozumejú ničomu a tak už už veselo robia zákony ohľadom internetu - pričom im vôbec nevadí, že chýbajú základné právne definície (napríklad - čo je to vlastne tá "internetová stránka" ? - kde je, z čoho sa skladá, kto ju vlastní, kto je za čo zodpovedný, ako funguje ? - ale napríklad aj, čo sa stane ak by USA vypli koreňové DNS servery ?) a že tak častokrát nezmyselne zasahujú do cudzích kompetencií, na ktoré v skutočnosti nemajú dosah, lebo medzinárodné právo je také, aké je (vlastne ani nie je) a stále sa riadi výhradne silou zbraní :(
4) najvážnejší psychologický zlom však bude odovzdanie moci strojom. Keďže aktuálnej verzii sveta a civilizácie vládnu peniaze, tak to vyzerá, že niet inej cesty - ale je možné aj to, že práve preto sa aktuálna verzia sveta civilizácie zmení - nový mantinel by však znamenal nové pravidlá a možno aj úplne iný pohľad nielen na túto vec - ale na všetky (?) Pripomínam, že za posledných 100 rokov sa u nás spoločnosť radikálne zmenila 5x (feudálna - buržoázna - nacistická - komunistická - demokratická)
28. 5. 2019   Ján
Po čase som sa vrátil do Saltilla / Mexiko /, hotel kde zvyčajne bývam je od stredu mesta cca 5-6 km . Predtým som platil za rovnakú trasu vždy inú sumu / pomerne vysokú / a často krát aj vyššiu ako sme sa dohovorili pred jazdou. Teraz mal každý taxík taxameter a VŠETCI mali rovnakú sumu za kilometer . Jedna jazda pár dolárov. A všetci boli spokojný.
28. 5. 2019   uberista
to je odkaz na liberalizáciu trhu, alebo naopak na výhodu regulácie?
1/1