Názory čitateľov


Názory k článku:
Elektromobily sú menej ekologické než dieslové autá, tvrdí nemecká štúdia

26. 4. 2019   Lolo
Nakoniec nieje dolezite kolko sa vyprodukuje emisii vyrobou auta elektrickeho, alebo baterie, alebo spalovacieho auta a jeho komponentov.
Nieje dolezite kolko CO2 sa tvori prevadzkou auta, ale ovela dolezitejsie je, aby bolo zdanene vlastnictvo vozidla, nie jeho pouzivanie.
Teda v rovom rade je cena nadobudacia, na ktoru nalakaju zlavami, moznost lacnej pohonnej hmoty v podobe elektriny aj doma zo zasuvky a nasledne zastavenie a statie, ktore moze byt lacnejsie, pre moderne vozidla.
Takto nalakaju do pasce mnoho ludskych zdrojov a nasledne im moznost zoberu.
Tak ich aj postupne z koze zoderu.
Nakoniec vsetkzch namackaju do "Stolipyn vagonzak" Mestskej hromadnej dopravy a medzimestskych vlakov a lietadiel, dosledkom coho, bude napriklad u nas v "Hlavnom Dese" okrem chudoby pracujucej a energetickej, hypotekarnych otrokov, este aj chudoba parkujuca.
21. 4. 2019   luka001
--Nájditee nahé-Zeny vo vašom susedstve tu zadajte na-: Tiny.CC/Zeny
21. 4. 2019   Slavo
jediný spôsob ako spomaliť pokrok je zakazovať ho. Tak ako v niektorých štátoch USA si Teslu nekúpite, väčšinou v štátoch so silnou ťažobnou lobby. Zlepšíme výrobu elektriny a nebude cesty s5. Ideálne ak budeme mať možnosť voľby, Ja už mám vybraté, diesel pre mňa nebude nikdy tak tichý a komfortný a ekologický ako elektromobil.
21. 4. 2019   anonym
Pri tej štúdii zabudli na jedno.Neuvádzajú,ko ľko emisií sa vyprodukuje pri výrobe auta zo spaľovacím motorom.,pretože emisie nevznikajú len pri spaľovaní paliva v motore.Aj dieselové auto má batériu.Ak by vypočítali celkový súhrn emisií pri výrobe a prevádzke auta elektrického alebo zo spaľovacím motorom,tak by tie výsledky neboli také,ako ich prezentujú.
21. 4. 2019   apoliticky
Ti takzvani ,,nemecki vedci,, nie su nikym inym len platenymi lokajmi ,,naftarskej lobby,, ...kazdy normalny clovek vie ze ,,elektromobil,, je buducnost...to je ako ked pred 100 rokmi zastanci pary tvrdili ze diesel nema buducnost !...rozdiel medzi elektromobilmi a spalovakmi je hlavne v jeho ekonomickej prevadzke !...ziadna vymena olejov, filtrov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov ! ...elektromobil setri vrecko vodicom !...spalovaky zase setria vrecka naftarom a vyrobcom aut !...ale nie vodicom ! ...kto ma elektromobil vie o com pisem a ine auto by uz nechcel... nech spalovak stoji aj 100.000 euro aj tak je to uz muzejny exponat !...prisla doba elektricka ! a reci ze vyroba elektriny je neekologicka neobstoja, pretoze aj vyroba a preprava ropnych produktov je 100 krat neekologickejsia !...ropne plosiny znecistujuce moria a miliardy litrov oleja ktore sa ..stratia,, v servisoch...pokraco vat by sa dolo dalej...elektromobi l je pre ludi...spalovaky boli pre naftarske korporacie...
20. 4. 2019   Vin
Vidím, že niekto sa všemožne snaží zastaviť pokrok a bude trepať očividné nezmysli. Tesla vyrába svoje batérie vo fabrike, ktorá využíva energiu z fotovoltaických panelov. Neviem kde nabral profesorík 15 ton CO2 pri výrobe jednej batérie, akiste ide len o jeho zbožné želanie. Navyše Tesla bude svoje batérie recyklovať a materiály znovu využívať pri výrobe nových batérii. V priebehu pár rokov sa hustota energie v batériách zvýši natoľko, že ich dojazd bude dvojnásobný, alebo pri rovnakom dojazde bude stačiť polovica materiálov. Už aby sme sa konečne zbavili smradľavých benzínov a nafťákov a to nielen u osobných autách, ale aj nákladiakoch, lodiach a lietadlách.
21. 4. 2019   mighty
pisal o produkcii litia a dalsich elementov pouzivanych pri vyrobe baterii. Pokrok je fajn a ako kazdy stoji nieco. Elektromobily mozno budu buducnost, ked sa vyriesi otazka baterii. Tie, ktore su teraz, su onicom a nove technologie su zatial v nedohladne.
21. 4. 2019   simon
tiez si myslim ze az tak ekologicky elektromibil nie je. Recyklacia litia z baterie zatial nie je mozna z ekonomickych dovodov. Nase elektrarne su pohanane roznym mixom paliv od jadra cez akoze obnovitelne ako biomasa zo zdravych lesov az po naozaj obnovitelne ako voda, vietor. Samozrejme tiez s vyhradami. Tento mix je v kazdej krajine iný a to urcuje mnozstvo CO2. Ja som si spravil prepocet a vychadza mi, ze elektromobliy by mali byt cistejsie o niekolko percent aj pri nasom mixe(tj jadro + voda + uhlie) pricom jadro som pocital za cistu energiu. Ekologicke veci su veci a sposoby ktore nevyzaduju vela primarnej energie, tj malo konzumne, vytvarajuce malo odpadu, alebo odpadu, ktory je lahko odburatelny. Tyka sa to hlavne hi-tec produktov(narocna recyklacia) a vo velkej miere stavebnych materialov, kedze su objemne a plastov, kedze su tazko odburatelne a nie atraktivne na recyklaciu(ich prebytok a s tym sposobena neekonomickost recyklacie)
21. 4. 2019   simon
pocital som iba prevadzku a podstatnym faktorom bolo prave to, ze ucinnost el motoru je ovela vyssia.
20. 4. 2019   anonym
Ako sa hovori, ze neexistuje obed zadarmo, tak pomaly prichadza pravda o elektomobiloch.
Bravo ! Len blazon veril tomu, ze sa bude lacno prevazat na luxusnych elektor autach, ktore zachrania
Planetu od globalneho oteplovania .....
Este ze niekto si dovoli aj pravdu napisat, este by trebalo aj pravdu o globalnom oteplovani.....
21. 4. 2019   simon
no pravda jak pravda. Nic nie je ciernobiele a elektromobily maju naozaj cistu prevadzku, to je nspochybnitelne a to sa nebavime vobec o znecisteni v mestach - smogu, pripadne o elektromobiloch na vodikovy pohon, ktory je este cistejsi, kedze nepotrebuje litium. Co sa tyka baterii tak je to tiez iba nieco co moze byt docasne, kedze existuje nespocetne mnozstvo sposobov ukladania energie s roznou hustotou. Cize nie je to take jednoduche. Prauda ze?
1/1