Názory čitateľov


Názory k článku:
Akcie Boeingu: Model 737 Max je príliš veľký na to, aby ho nechali padnúť

21. 3. 2019   trader
Nikto s nim nebude chciet lietat.Ja urcite nie !
22. 3. 2019   A380/B747-8
Aj ja najradšej lietam v A380, alebo B747-8. A tie nepadajú,...zatiaľ. ☻☺☻ ☺☻
21. 3. 2019   A Flock of Sea Gulls
Ale existuje, a je vypredaná na 5 rokov dopredu. Volá sa Airbus 320neo.
21. 3. 2019   Pilotné Mäso
Ja by som skočil do najbližšieho obchodu s radioamatérskymi potrebami, kúpil jeden páčkový vypínač za 49 centov a namontoval ho tak, aby pilot mohol MCAS vypnúť. Tak ako va v starších modeloch aut dalo ručne vypnúť ABS, či TTC. A je po probléme :)
21. 3. 2019   hehe
oni tam, podľa správy na základe čiernej skrinky, takú možnosť mali. problém bol, že to v časovom limite nezvládli.
21. 3. 2019   Lietajúci Holanďan
Nie, taký vypínač tam nie je. Bolo by to zrejme moc drahé. A už aj bez neho je to tam neprehľadné.
MCAS sa ale dá ošáliť, keď vysunieš pristávacie klapky, lebo vtedy sa to vypne samo.
Ale to bežný pilt nevie, lebo ho to nezaujíma.
Vtedy však lietadlo zožerie príliš veľa paliva a za to by krátili pilotom prémie.
Lebo jediná vec na ktorú je moderné dopravné lietadlo skutočne optimalizované je minimálna spotreba paliva - ktorá v skutočnosti riadi celý let.
Ale to samozrejme nemôže nikto povedať verejne.
Stačí si však pozrieť o koľko sa znížila mortalita za posledných 100 rokov a nemusíš byť doktorom vied, aby si videl, že pri bežnej havárii je stále rovnaká 100%-ná umrtnosť ako odjakživa.
Že to inak nejde ?
No na to majú konštruktéri vojenských stíhačiek úplne iný názor.
Vojenský pilot musí byť riadny trubiroh, alebo samovrah aby haváriu neprežil.
Že by to bolo moc drahé ?
No šak práve to ...
PS ak si myslíš, že v lietadlo je to inak než u teba v robote, tak si na omyle ...
22. 3. 2019   A380/B747-8
Tak porovnanie mortality v leteckej doprave za ostatných 100 rokov je skvelý fór. Normálne som sa schuti zasmial. Ľa ľa...☻☺ ☻☺☻ MCAS tam má byť. No jeho zblbnutie má na triku Boeing.
Väčší problém vidím, v extrémnom šetrení paliva a nákladu na jedno telo v lietadle. Riešením mali byť A380 v Airbuse a B747-8 u Boeingu. Airbus ohlásil konec (!) A380. Boeing zatiaľ nie, ale veď koľko B747-8 bolo objednaných, proti A380? Bude viac "malý" lietadiel, zahustí sa viac nebo, bude viac spalín, ale hlavne, že budú 737MAXi a 320neá chŕliť optimalizované minispaľové repulé... No, Kocúrkovo!
21. 3. 2019   kayo
Vypnut sa to da, len nie kazdy pilot vedel, ze Boeing ma autopilota, ktory ta moze v obvyklych situaciach chciet zabit. Je otazne, ci to vobec je este "autopilot", take lietadlo by isto nemalo prepravovat ludi...
21. 3. 2019   Strategický Bombardér
Autopilot je niečo úplne iné - aspoň netrep frčoviny, keď si už nedáš robotu si pozrieť aspoň základné fakty o konštrukcií lietadiel a o tom ako sa ovládajú. Dnes máš Wikipédiu (bohužiaľ použiteľná je len anglická :( a tak sa nemôžeš vyhovárať, že si nemal peniaze, alebo že ťa komunisti nepustili študovať. A ak si myslíš, že sa v škole naučíš viac, tak ťa ubezpečujem, že nie. Za pár eurí si dokonca možeš dovoliť vyskúšať si pilotáž na vcelku reálnom simulátore - a keď máš dobrých kamarátov, tak aj na reálnom lietadle (a v mojom prípade aj vrtulníku Mi8 ;) To je ale v skutočnosti - oproti obyčajnej, svižnejšej jazde autom - relatívne nudné - ak máš tú možnosť, vyskušaj akrobatické lietanie a garantujem ti, spoznáš nový rozmer života :)
PS Amíci koncom minulého týždňa premiestnili do Europy (UK - RAF Fairford) 6 strategických nukleárnych bombardérov B52 Boeing Stratofortress (vraj na postrašenie Putina, akurát nerozumiem prečo na opačnú stranu EU - takže to skôr bude skrz Brexit) - som si istý, že ani jeden z tých pilotov by s tým malým dopravným lietadlom nikam nepadol a ani by sa nemusel dívať do žiadnej príručky (keďže ju možno písal :)
22. 3. 2019   A380/B747-8
Ke´d ťa nezabije autopilot v Boeingu, zahluší ta frustrovaný pilot v Airbuse, o skaly v Aplách...
1/1