Názory čitateľov


Názory k článku:
The Economist: Problémy pre Boeing ešte len prídu

19. 3. 2019   Bylo Vyskoušeno
Lietadlo aj riadiace programové vybavenie sú pravdepodobne v poriadku, ale je pravdou, že Boeing musí veľmi opatrne zvažovať ďalšie kroky, lebo inak ho to bude stáť majlant :(
Lebo verejná mienka je iracionálna a pracujúci v závodoch stále žiadajú popravu vedúcich činiteľov.
Pekný príklad z minulosti je Intel, ktorý nereagoval na bezvýznamnú chybu v matematickom koprocesore, no marketingoví guruovia z IBM správne pochopili šancu a cez nastrčeného odborníka (profesora) nahuckali verejnú mienku, takže Intel napokon prišiel o celoročný čistý zisk. Ďalší vývoj síce poslal na smetisko dejín IBM (to čo z tejto - voľakedy naozaj mohutnej a kľúčovej - firmy ostalo je totiž len baliaci papier, lebo už žiaden HW, ani SW neprodukuje, len leští zadky CIO a roznáša igelitky a alobaly) a z Intelu vznikol gigant, ale poučenie z nepodceňovania čriedy fasbúkarov ostalo.
Takže Boeing si bude musieť nasypať popol na hlavy a zaplatiť pár miliónov, či desiatok, alebo aj stoviek miliónov obetiam - čo je ovšem v účtovníctve takejto firmy zanedbateľný peanut.
To, že vinníkmi sú skôr piloti je síce asi pravda, ale túto kartu momentálne nemá zmysel použiť - aj keď verejnosť by zhíkla, keby sa dozvedela, čo títo šoféri zarábajú a aké benefity ešte majú nad rámec platu (kapitáni).
19. 3. 2019   Vyskoušeno Bylo
Ten koho to naozaj zaujíma však veľmi rýchlo zistí, že je to podobný problém, ako keď prestúpite zo starého auta do najnovšieho. Manuál si samozrejme neprečítate, lebo je hrubý a 80% sú naprosté koniny - ako že nemáte sušiť psa v mikrovlnke - a navyše už šoférujete desiatky rokov a máte niečo najazdené, tak čo vám chce nejaký smrkáč vysvetľovať ? Navyše - z prehnaných marketingových materiálov - viete, že tam je kopec novej elektroniky, posilňovačov, senzorov a iných počítačov - takže to je určite lepšie. Prvá jazda Vám to aj okamžite potvrdí - tak čo riešiť ? No potom sa pustíte po autostráde a trocha tomu dáte forsáž, aby ste si to nové fáro vychutnali - však si to zaslúžite. Lenže nejaký blbec sa vám tmolí pred kapotou a tak urobíte elegantnú myšičku, ako ste zvyknutý. Že idete 180 ? No a - však v Nemecku jazdievate aj 260 :) Lenže vaše nové auto ma niečo o čom sa tým starým ani nesnívalo - ľudovo: "Active four-wheel steering". A vy zrazu chytíte balans, lebo systém je síce super. Perfktne sa s ním parkuje a excelentne reže zátačky aj vysoko nad 200-kou - akurát jeho programátori nemysleli na vaše myšičky, lebo normálni ľudia také nerobia, akurát vy ste eso.
No a keď začnete v 180-ke tancovať po autostráde - pričom si neuvedomujete, že sa v skutočnosti bijete s počítačom - tak to môže skončiť naozaj zle (ak sa okamžite nevzdáte a nenecháte počítač robiť to na čo tam je - alebo ho okamžite nevypnete. Lenže tam žiaden vypínač nie je a vyťahovať v tejto rýchlosti poistku spod palubovky - to už chce ozaj silné nervy a majstrovstvo na hranicou možného. Na druhej strane, ktoré pilotné eso sa vzdá nejakej plechovej krabici ? A tak výsledkom bude presne to, čo sa stalo v Černobyle, kde tiež systém napokon vyhral nad operátormi :(
20. 3. 2019   m&m
:o)))
Pekne si to napisal... ;o) Som sa pobavil.
Iba malickost ze Ty piloti ani nevosli-neskusali nejake extremne situacie (misicka v 180 - fuu ja nie som eso ale to som neskusal a ani nebudem) a automaticky system kapanek blbol (nieco ako ked nastavis D-derivacnu zlozku na PID regulatore zle-vysoko a cele sa ti to rozkmita... )
Druha mala vytka. V Cernobyle prave ze operatori vypli zabezpecovaci system - keby to nespravili tak by nemohli previest experiment ktory to... a to uz vsetci pozname... ;o)
Pekny dnik
20. 3. 2019   hehe
upozornil by som hádam na jeden rozdiel. Ak si kupujem letenku, dôverujem kumštu pilotov. a nie že sa následne dočítam, že preškolenie absolvovali testom na iPadoch. Čiže eso na diaľnici a eso v kokpite lietadla by som v tomto svetle rozlišoval. aj keď dopady môžu byť fatálne v oboch prípadoch.
1/1