Názory čitateľov


Názory k článku:
Krádež za bieleho dňa: Ako to vedia len bankomaty

15. 10. 2018   Lubo
Také prípady sa stávajú aj na Slovensku. Dňa 16. decembra som chcel vybrať z bankomatu Prima banky 3000 EUR. Bankomat zašramotil a nedal mi ani jedno Euro. Z účtu peniaze stauhnuté boli. Vošiel som do banky a povedal, aký mám problém. Poslali ma, že to si mám riešiť vo svojej banke, ako reklamáciu. Tak som urobil. Celé sa to naťahovalo, až nakoniec som dostal peniaze až 12.februára mi vrátili peniaze. Ja som nemal peniaze, musel som si požičiať, aby som mohol zaplatiť faktúru. Počas Vianoc som nemal ani hovno (pardon za vyraz). Urgoval som to pravidelne.Vo februári všetci skonštatovali, že prevrením zistili, že som neporušil obchodné podmienky a peniaze mi vrátili na účet. Samozrejme, ani BÚ nenapísali. Žiadne ospravedlnenie. Že mi narobili strašné problémy, to nikoho nezaujíma.Peniaze mi de facto ukradli, lebo bankomat nevydal ani cent a z účtu peniaze odúčtovali. Celé to trvalo presne 58 dní. Obidve banky sú slovenské, takže som očakával, že problém vyriešia za 1 až 2 dni. Nie, im to trvalo 58 dní!!!
15. 10. 2018   Mudrlantčovšetkovieanavássavyserie
1) Bankomat je tiež len zariadenie a môže sa pokaziť - ako auto. Ak sa ti poazí auto zrejeme použiješ MHD, taxi, bicykel, alebo pôjdeš pešo. A ak si to nevieš opraviť sám, resp v servise namjú náhradný diel - tak tiež možno budeš čakať 58 dní. Že nie ? Nuž mne raz podal na auto zo strechy sneh s ľadom a prevalil strechu (našťastie som v ňm nebol, inak by som dnes už asi nepísal). Čakal som na novú z Nemecka rovné 2 mesiace a potom ešte na vlastnú výmenu, testvania, atď.
2) Banka je tiež len organizácia a môže skrachovať. Je síce chránená fondom, ale, ak by ich naraz skrachovalo viac, tak fond sa vyčerpá a - ako obyčajne - uspokojení budú len vyvolení (ktorí možno ten fond už v skutočnosti dávno vykradli - podobne ako iné fondy - keďže už niet čo privatizovať)
3)bankomaty nie sú pripojené do bánk, ale do autorizačných centrál
Niektoré patria bankám (napr. TB) - iné patria skupinám bank (napr. voľakedajšie ACS) - a ďalšie zase patria boh-vie-komu (Firstdata, Euronet). Iné patria matkám bánk, ktoré vnímaš ako "slovenské" a ich autorizačné centrály sú v zahraničí (napr. OTP) Sú to vlastne špecializované výpočtové strediská.
Takže tvoja sťažnosť musí prebehnúť prekvapivo dlhým reťazcom - pravdepodobne dokonca cez viacero krajín. A aby to bolo ešte komplikovanejšie - jedná sa o tvrdých konkurentv, ktorých obchodný záujem je škodiť si navzájom - lebo konkurencia :( Je teda až NEUVERITEĽNÉ, že to zvládli za púhych 58 dní a dokonca si bol uspokojený ! to je - de facto - komunizmus)
3) FACIT: never bankomatu, never banke a maj nejakú hotovosť vždy pri sebe. Tento rok vypadla možno najväčšia autorizačná centrála na svete - VISA - a niekoľko dní sa množstvo turistov nedokázalo dostať k žiadnym prostriedkom v zahraničí. To musela byť iná pakáreň - napríklad ak niekto musel na pohotovosť.
4) otázka je ako dlho môžeš veriť tehj hotovosti, keďže všetky vlády a všetky centrálne banky nesmierne vytrvalo a usilovne - a bohužiaľ úspešne - pracujú na jej znehodnocovaní :( Ale to je iná story ...
15. 10. 2018   lubo@lurpoc.sk
Také prípady sa stávajú aj na Slovenskku. Dňa 16. decembra som chcel vybrať z bankomatu Prima banky 3000 EUR. Bankomat zašramotil a nedal mi ani jedno Euro. Z účtu peniaze stauhnuté boli. Vošiel som do banky a povedal, aký mám problém. Poslali ma, že to si mám riešiť vo svojej banke, ako reklamáciu. Tak som urobil. Celé sa to naťahovalo, až nakoniec som dostal peniaze až 12.februára mi vrátili peniaze. Ja som nemal peniaze, musel som si požičiať, aby som mohol zaplatiť faktúru. Počas Vianoc som nemal ani hovno (pardon za vyraz). Urgoval som to pravidelne.Vo februári všetci skonštatovali, že prevrením zistili, že som neporušil obchodné podmienky a peniaze mi vrátili na účet. Samozrejme, ani BÚ nenapísali. Žiadne ospravedlnenie. Že mi narobili strašné problémy, to nikoho nezaujíma.Peniaze mi de facto ukradli, lebo bankomat nevydal ani cent a z účtu peniaze odúčtovali. Celé to trvalo presne 58 dní. Obidve banky sú slovenské, takže som očakával, že problém vyriešia za 1 až 2 dni. Nie, im to trvalo 58 dní!!!
11. 10. 2018   L.P
Santander,to je banka sama o sebe:zvlastna.Posie lali sme około roko 2015 do PL na nas ucet libre.Ucet v UK aj v PL bol v librach.Vsetko pri prevode bolo v poriadku.V PL prideme do banky a tam chyba 800 libier.Stazovali sme sa .Santander poslal peniaze do Nordika(?).My sme tam ucet nikdy nemali.Ako dosli nase peniaze do tejto banky?Ako ziskali nase mena?V banke som sa este skoro pobil so zakaznikom,ktory si nemohol koli mne vybrat 100 złotych!Vratili sme sa do UK.Hned do Santander.Oni nie,oni su cisty.Odtial rovno do Advice bureao.Jeden telefonat od nich a hned jednali inak.Samozrejme chceli to vsetko pisomne.Co chcete pisomne?Nemate vypis uctu?Nemate prevod do zahranicia?Ziadne ospravedlnenie,ziad na nahrada za znicenu dovolenku,nic!!!
10. 10. 2018   Naučím vásKuzkovumať
Keby bankomaty kradli, tak to by tu bol INÝ hrmot :) Normálna banka by ale tej babke tých 20 liber dala, aby mala kľud. Na svojich záznamoch totižidí, či babka kradne každý deň, alebo to to naozaj bola nejaká nešťastná náhoda s pravdepodobnosťou 0,001% (štandardný prípad je babka bankovky v banokate zabudne, no kým ich ten vcucne svet, tak neajý chytrák ich stihne čórnuť - prípadne tomu ten chytrák libanonskou sľučkou zabráni - lenže preto tam je kamera, ktorá to sníma). Takže vysvetlenie je pravdpdobne jednoduchšie - konkurenčný dodávateľ bankomatov chce konkurenta zdiskreditovať, čo by aj vysvetľovalo, prečo tam je fotka najspoľahlivejšej bankomatovej technlógie a nie nejakého Siemensu, čo podobného Dieboldu, ktorí notoricky získavjú zákazníkov hlavne úplatkami :). Vitajte v demokracii
11. 10. 2018   babka
Prečítal si si vôbec ten článok? Ty, mudrlant.
1/1