Názory čitateľov


Názory k článku:
Čo hovoria čísla: Bratislava nie je Frankfurt

29. 5. 2018   parny
cisla sa daju citat rozne, mne z tych cisiel vyslo, ze v nemecku chodi viac cestujucich autom.
22. 5. 2018   Valec
Celé porovnanie je nezmyslené, nakoľko sa v ňom neporovnáva to isté:
VGF prevádzkuje len električky a sieť metra, čo sú v princípe tiež električky, len konštrukčne mierne odlišné. Metro má značnú časť trás vedených po povrchu (len 27 z 86 staníc je podzemných), dokonca Frankfurt je zatiaľ jediné mesto, kde som videl spoločnú premávku "metra" a automobilov na ulici a do vozidiel sa nastupuje z úrovne cesty (viď zastávka linky U5 Musterschule goo.gl/3Ddrbs)...
Autobusovú dopravu vo Frankfurte prevádzkuje niekoľko ďalších vytendrovaných dopravcov, ktorý ale v porovnaní zahrnutí nie sú, pričom ide o ďalšie náklady, kilometre, prepravené osoby....
Naproti tomu DPB prevádzkuje všetky druhy mestskej dopravy v Bratislave a teda ukazovatele zahŕňajú kompletnú MHD.
Takže, okrem cien lístka, sú všetky ostatné údaje vzájomne neporovnateľné.
22. 5. 2018   Lolo
Dovolim si upozornit, na jeden velmi dolezity rozdiel, medzi Frankfurtom a Blatisravou.
V prvom rade, pri obnove mesta a pocas vystavby pred IIsv. vojnou, no najma po druhej sv. vojne, maju zakony, kotore boli zavedene uz od Hitlera, ohladom urbanistiky a zakladnych pravidiel vystvbovej infrastruktury, pri vystavbe miest.
Tieto zakony a pravidla, ci predpisy, davno pred dobou nastupu masoveho rozsirenia osobnej automobilovej dopravy, zohladnovali napriklad povinnost stavebnika, zahrnut pocet parkovacich miest, na bytovu jednotku, alebo akykolvek priestor uradny, alebo verejnej spravy atd. Na jeden byt, je to 1,5 parkovacieho miesta, na vlastnom pozemku!
Bez tohoto vam stavebny urad nevyda stavebne povolenie, verejna komunikacia, nieje totiz v Germanii parkovisko! Pre urady sa pocita 1,3-2 parkovacie miesta na osobu ktora bude v danej lokalite sa vyskytovat.
Su tam aj mnohe dalsie veci, ohladom hustoty budov a zastavanej plochy, voci rekreacnym a oddychovym zonam, pre urbanistiku velmi dolezite.
NApriklad tam, kde podobne zasady a zakony zrusili, nastal neskor problem.
Typicky vychdny Berlin, vs Zapadny Berlin.
Vysledkom bolo, ze prehustene sidliska, museli po pade Berlinskeho muru, postupne redukovat, znizit vysku stavieb, preriedit panelaky a vybudovat parkovacie a oddychove zony.
Za to Blava ma obyvatelov viac, ako pol mega, lebo podla migrujucic SIM kariet, tu zije pocas pracovneho tyzdna, okolo 800.000 ludi a to je dost, viac ako by sme si vedeli predstavit.
22. 5. 2018   Alda
Já myslím,že v tom pomočeném městečku u Dunaje žije 20.000.000 lidí.
Ty slovenské komplexy jsou tragicky legrační.
To počítáte i lidi v letadlech letících nad Brblavou?
Komici.
22. 5. 2018   alan
v česku to nie je o nič menšia komédia, ale keď sa potrebuješ odbavovať na slovenských weboch, nech sa páči.
23. 5. 2018   Lolo
Drahy Alda, ja mam rad aj Prahu, aj Blavu, aspon taku, aku si ju v spomienkach uchovavam, v Prahe som nejaky cas, este za debilizmu zil.
Ale pamatj si iba jednu vec, ze tam mate v Prahe Krndu a ta vam spravila z tej 100vezatej nadhery, vatsi bordel, ako nas Rozosral v BA.
Pamataj tiez na to, ze pocet ubytovanch a zijucich v PH, alebo BA, nekoresponduje z prihlasenymi na pobyt v hlavnych mestach.
Pocet simkariet nocujucich v meste, je presnejsia metrika, na urcenie realneho stavu ubytovanych, ale sa to moc nenosi, lebo Praha by mala odrazu aj 2 miliony obyvatelov, podobne ako Blava ma skoro Milion a ak sa vezme do uvahy pocet pracujucich a dochadzajucich, je to realne cislo.
21. 5. 2018   faktysioverujem
Podla tejto spravy https://www.vgf-ffm .de/fileadmin/data_ar chive/Zahlen_Fakten/V GF_B_17_01_Geschaefts bericht_2016_-_RZ_02_ WEB.pdf su tie cisla z Frankfurntu asi vycucane z prsta.
21. 5. 2018   Citam
A ktore cisla si tam nenasiel? Vsetky tam su, pozri napriklad stranu 9 - Platzkilometer Gesamt 5.207.414.824 a tak dalej.
21. 5. 2018   juribald
k doprave v BA sa vyjadrujú skoro všetci - lekári, robotníci, úradníci, upratovačky atď., len skutočných dopravných inžinierov akosi nepočuť. Buď preto, že už všetci odišli do dôchodku a kašlú na to, keďže doteraz ich nikto nepočúval, alebo novodobí rýchlokvasní dopravní inžinieri si netrúfajú prekričať všelijaké ochranársky, bicyklové a psíčkarske občianske združenia, ktoré majú v doprave BA hlavné slovo...
21. 5. 2018   cumil1
Možno záver o efektivnejšej doprave vo Frankfurte nie je celkom o.k.
Vidíme z uvedenej tabuľky, že DPB má omnoho dlhšie trasy. Môže to znamenať, že je hustejšia, možno odvezie človeka bližšie k cieľu... Alebo dlhšie trasy môžu byť aj preto, že Bratislava a jej doprava sú ako rožok zahnutý okolo kopcov Malých Karpát.
Vidíme z tabuľky aj, že DPB odvezie o 30% viac ľudí, má rovnako veľkú dotáciu, iba 30% cestovné...
Bratislava nemá ideálnu dopravu, ale netreba ju celkom dehonestovať (a nadháňať kšeft staviteľom metra)..
Určite treba v Bratislave vylepšiť mimo mestské trasy a ich nadväzovanie na mestské.
21. 5. 2018   cumil1
Ešte treba aj dodať, že kto dovolil hotelom a domami s bytmi zapratať pre dopravu, a rekreáciu, tak jedinečný a potrebný priestor medzi Dunajom a hradným kopcom, bol totálny diletant, alebo skorumpovaný vagabund.
21. 5. 2018   Alda
Co je to za slovenské mindrákoidní lži?
To močí páchnoucí městečko bratislava má 400.000 lidí a Frankfurt má 800.000.
To je zase komplex zaostalého východního kmene.
21. 5. 2018   Zoltan
aké klamstvá?... čítal si vôbec ten článok či si trošku menej chápavý?...
21. 5. 2018   Astronut
ber si verklík aj opicu padaj bivoji do bohémie, ty neužitečné zvíře. Svoje čecháčkovské komplexy mčč si odbavuj niekde na onanistických fŕoach
21. 5. 2018   Tomáš
Vždy sa objaví nejaký b4s.T4rd, ktorý sa potrebuje odbavovať verejne. Že Aida. PS: Rád by som vedel aké máš vzdelanie. Typujem tak nedoončenú základnú školu.
22. 5. 2018   Alda
Když myslíte soudruhu.Jste soudruh,ne? Když hned tykáte.
Vím,že pravda se Slopákům nelíbí,ale smiřte se s tím,že jste zaostalý zkorumpovaný kout Evropy.
Mě je to u prdele,to aby jste se ubezpečil,jaký jsem zlý hulvát.
21. 5. 2018   fero z BA
lenže v BA riadila dopravu od počiatku komunistická strana a kvôli týmto boľševickým mozgom bude krajina trpieť ešte celé roky ---- a prezlečení komunisti krajinu riadia ďalej ......... je smutné, že BA nerozvíja aj trolejbusovú dopravu a zamoruje mesto exhalátmi
21. 5. 2018   Zoltan
je 30 rokov od revolúcie... ideme sa stále vyhovárať?.. poďme sa vyhovárať na Napoleona alebo na Mongolov... ale teraz vážne, vôbec za to nemôže komunistická strana ale jednoducho byrokracia a neschopnosť...
21. 5. 2018   fero z BA
fico ovládal krajinu viac ako desať rokov ...... a nebol komunista? alebo KSS - SDĽ - SMER....
21. 5. 2018   anonym
neviem ci ste si nevsimli, ale Bratislavu riadila prakticky vzdy len pravica, prevazne KDH (Durkovsky), ale ani Nesrovnal sa nemoze povazovat za lavicu. Co ma s tym spolocne Fico? Kolko penazi Blava minula na studie a analyze o metre, uz aj pozemky kadial malo ist sa popredavali z velkej casti, to stale len Fico?
21. 5. 2018   Astronut
Je to hlúposť, čo tu už 30 rokov počúvame, že pre Bratislavu je metro luxus a že sa nevyplatí. Kým sa nepostaví, stále to bude len provizórium. Lausanne má len 130 tisíc obyvateľov a metro má.
1/1