Názory čitateľov


Názory k článku:
Prieskum KPMG: Slovensko ako automobilová veľmoc príde o pracovné miesta

30. 1. 2018   WannabeeP
Nástup Umelej inteligencie bude mať v zmysle Marxovho zákona hodnoty za následok pád kapitalizmu. Najskôr sa to stane skokovou zmenou - Technologickou singularitou, najneskôr do roka 2045.
18. 1. 2018   M. V.
Dúfam, že sa Slovensko nestane vrakoviskom Európy ako Detroit, keď nebolo kam vyexpedovať plné vlaky aút.
18. 1. 2018   anonym
Prídem si vybrať jedno pre seba.
18. 1. 2018   Omen
Ak naozaj prídu plneautomatické autá (a nielen), tak natoľko zmenia sveta, ako keď príchod automobilu zlikvidoval stáročia (či skôr tisícročia) konských povozov a kult(úru) jazdcov.
Neostane kameň na kameni a zmaní sa ale úplne všetko. Niečo len nepatrne, ale iné odvetia až katastrofálne. Či fantasticky - ako sa to vezmze.
Lebo síce mnoho zanikne, ale aj mnoho vznikne.
Takže je len na vás (a vašich deťoch) čo z toho spravíte.
Či sa slovenkso stane hladovou dolinou plnou zrúcanín a starých auto-vrakov (ako Kuba dnes :( alebo globálnym technologickým leaderom v umelej inteligencii (Slovensko ešte nebolo svetovou imperiálnou ríšou - takže je - po páde USA - tiež poradí ;)
A nie je to len vývoj a výroba v oblasti umelej inteligencie - ale aj jej využitie - lebo nové technológie by mohli doniesť aj také vymoženosti, že stroje by robili a ľudia si užívali (nielen pár oligarchov). Aj robota možno zdaniť (!)
Keď však vidím, čo sa udialo od 1989, tak mi je jasné, že ten scenár s hladovou dolinou je zrejme pravdepodobnejší. Lebo niet možností nájsť synergie v spoločnosti v ktorej je každý mafián (a kto predsa lennie je, ten po tom aspoň zúfalo túži :(((
19. 1. 2018   Lolo
Ale drahy M.V.
Slovakistan uz je vrakoviskom EU.
Robosi, motroci, za pasom nove auta nemaju, nejazdia na tom, co bastlia za pasom na smeny.
Sem sa dovaza to, co uz preslo slavou na zapad od nas.
Individualne, alebo bazarnickym sposobom.
Proste sem prudia vraky.
Ale zase od nas, prudia dalej na vychod.
17. 1. 2018   Blind Man
To sa museli sakramentsky seknúť. Veď po 1989 roku pod vedením Dzurindu sa náš priemysel diverzifikoval.
18. 1. 2018   anonym
Ty musíš byť taký jednoduchší človek.
V roku 1989 bol predsedom vlády Mečiar. Dzurinda mal najväčší vplyv na našu krajinu až okolo a po roku 2000.
Problém nie je, že v roku 2000 sa začali diať zmeny a na tú dobu sa priemysel skutočne aj diverzifikoval, ale to že posledných 10 rokov za vlády Fica a SMERu sa žiadne zmeny a diverzifikácia nedeje. Naopak, za posledných 10 rokov sa na Slovensku posilnil automobilový priemysel na úkor iných a teda sa znížila diverzifikácia. Teda vďaka Ficovi a jeho bande nás jeho vládnutie najskôr bude raz veľmi bolieť.
Mení sa svet, ak sa nebudeme meniť aj my, tak budeme upadať. Vo svete je mnoho príkladov, či už štátov alebo firiem.
18. 1. 2018   Blind Man
Nemôžem za to, že nerozumieš písanému a nechápeš čítané
19. 2. 2018   simon
Osobne by som tipol ze v kratkodobom horizonte je na tom slovesnko so svojim automobilovym priemyslom velmi dobre. Jaguar sem neprisiel vyrabat auta ktore budu zaostale. Buduje najmodernejsi zavod. Niektore ostatne automobilky sa mozno presunu, ale do kariet hra existujuca infrastruktura, debilny parlament(ktory tazi z nizkej zivotnej urovne). Oproti zapadu mame slabe odbory a relativne schopnych ludi nastupit za pas. Cize podiel z 20 percent na 5 vo vysledku moze znamenat na slovensku aj rast odvetvia...
17. 1. 2018   etrealista
Dobrá správa pre Slovensko. Konečne budú mať firmy dosť zamestnancov, len neviem čo budú robiť, keď sa v podstate celé Slovensko točí okolo automobilizmu...
17. 1. 2018   classic chess
Automobilky sa presťahujú na východ, paneláky dožijú a popadajú, národ sa okrem opálenej časti obyvateľstva nebude rozmnožovať a vymrie, migrani navyknutí na utečenecké tábory zaplavia Slovensko a budú žiť pod stanmi a vzhľadom na globálne otepľovanie na pár desaťročí budú mať dostatok paliva. Pekná vyhliadka. Ale máme to pevne v rukách a gatiach.
18. 1. 2018   Omen
Až na jednu drobnosť máš zrejme pravdu - ak paneláky prežili stavebné "majstrovstvo" komunistických robotníkov, ktorí ich stavali, socialistickú starostlivosť bývalých bytových podnikov, demokratické zatepľovanie a divoké prestavby bytov - či vstavby večierok a iných prevádzok - tak v tomto vesmíre zrejme neexistuje sila, ktorá ich dokáže zničiť :) Je možné že po páde asteroidu, či III. svetovej vojne sa pyramídy zmenia na hromady kamenia - ale paneláky možno ešte zažijú aaj zmenu slnka na červeného trpazlíka ;)
17. 1. 2018   anonym
Je uplne jasne, ze ak vymrie populacia husakovych deti,ktore mali ucnovky a dnes su hnacim motorom montovni, tak ako ubudaju, pre opotrebenie, este ich chvilu bude mozne saturovat nutenou motivaciou predlzeneho casu odchodu do dochodku, potom ich zomelu akorat do klobas, pretoze ekonomika kolonie, ich nebude mat z coho platit na dochodku.
To sa uz stalo po 89 roku a stane sa to znova po roku 2020-28.
Akorat prognoza je neista, moze sa to stat aj ovela skor.
Druhy problem je, ze ani spotreba nebude tak vyskoka, lebo stado chudobnych, nebude mat naroky vyssie, ako zakladne prezitie.
A tam konci sranda, pre hypotekarnych otrokov, ktori si myslia, ze ak si kupili v kolonii kralikaren an uver, jej predajom na stare kolena, pokryju svoje potreby na dozitie dostojne.
Nevesela vizia, ale realnejsia, ako sluby socialnej kleptokracie a dokonca realnejsia, ako sluby a hrozby neofasistov, ci inych elementov extremistickych.
17. 1. 2018   anonym
Nuž tých "demokratických" absolventov vysokých škôl sú plné úrady práce, alebo robia (veľká časť) podradné práce na úrovni základnej školy v zahraničí... Dnešná úroveň je úbohá! Čo sa týka predaja automobilov, tak je chyméra si myslieť že sa najde dosť kupcov ktorý si kúpia auto cez internet, to nie sú ponožky...
18. 1. 2018   Omen
Si nepochopil. Produkt automobil sa zmení na službu automobil. Podobne, ako predaj programového vybavenia (software) pre počítače. Pre výrobcu je totiž lepšie mať pravidelný príjem, než jednorazový. Preto sa lacneé počítačové tlačiarne predávajú cez vysoké ceny atramentových nální a tonerov.Čo chcú ľudia, to nikoho nazaujíma - stane sa to, čo chcú výrobcovia, ktorí takto - de facto - vytvoria oligopol. Už dnes je moderné auto tak preplnené elektronikou, že bežný šofér ho ani neotvorí, keď sa náhodou vybije baterka. Takže je vlastne už teraz zviazaný so značkovým servisom výrobcu. U inteligentných aut to bude pre výrobcu ešte jednoduchšie. V podstate je to legálna forma vydierania. Faktom je, že ak naozaj príde plneautomatické autá (bez šoférov), tak vlastníctvo automobilu stratí zmysel, lebo všetky autá budú ako taxiky, ktoré sa riadia sami. Nie je dôvod aby stáli na parkovisku, či v garáži - lebo môžu v čase kedy ich nie je treba jazdiť pre niekoho iného - ako airbnb. Lenže to rýchlo pochopia aj veľkí hráči (ktorí to už pochopili a tak sú už teraz na trhu - formou kadejakých samoobslužných požičovní) a budú takto - automtizovane - prenajímať celé flotily automobilov. Ba dokonca aj zadarmo - lebo ťa počas jazdy donútia sledovať reklamu a ty nebudeš mať kam ujsť :) Ale zadarmo je zadarmo a tak zistíš, že to vydržíš a auto vlastne nepotrebuješ (a všetky starosti s kúpou, registráciou, STK, pokutami, nálepami, atď.)
18. 1. 2018   anonym
No lenze ono je to tak, ze vlastnictvo veci spoplatnenej, je vlastnictvo. /tradicia/ ale sluzby si moze dovolit zaplatit malo kto.
Malo kto ma na to, aby dnes jazdil aj lacnym Uberom, pripadne ma taky prijem, ze moze byvat v hlavnom meste cez Airbnb.
A to je ten problem. Chudoba bude len prezivat, v ghetach, osadach, segregovat sa a maximalne poberat niieco, ako odpustky za svoju existenciu. Ale ak nebude mat co, alebo odkial poberat, tak podochne a utecie. Ani sa nebude snazit mnozit.
24. 1. 2018   YOZ
Je uplne jasne, ze ak vymrie populacia husakovych deti,ktore mali ucnovky a dnes su hnacim motorom montovni, tak ako ubudaju, pre opotrebenie, este ich chvilu bude mozne saturovat nutenou motivaciou predlzeneho casu odchodu do dochodku, potom ich zomelu akorat do klobas, pretoze ekonomika kolonie, ich nebude mat z coho platit na dochodku.
To sa uz stalo po 89 roku a stane sa to znova po roku 2020-28.
Akorat prognoza je neista, moze sa to stat aj ovela skor.
Druhy problem je, ze ani spotreba nebude tak vyskoka, lebo stado chudobnych, nebude mat naroky vyssie, ako zakladne prezitie.
A tam konci sranda, pre hypotekarnych otrokov, ktori si myslia, ze ak si kupili v kolonii kralikaren an uver, jej predajom na stare kolena, pokryju svoje potreby na dozitie dostojne.
Nevesela vizia, ale realnejsia, ako sluby socialnej kleptokracie a dokonca realnejsia, ako sluby a hrozby neofasistov, ci inych elementov extremistickych.
PRESNE TAK!
PRETO SA TAK UNIA BOJI A ZUFALO POTERBUJE EXPANDOVAT NA VYCHOD PRE NOVYCH OTROKOV.. ALE TA, SU CHVALABOHU RUSI Z BYVALYM BLOKOM A CINA PAKISTAN MONGOLSKO ..
24. 1. 2018   yoz
ved dnes to zufalstvo EU vidime vsade. pozeram tv a tam bezia stovky reklam denne pre madarskych obcanov a vacsina je BAYER alebo ine koncerny .. zufalo sa snazia vysat zakaznikov vo vychodnej europe pokym to este ide. pokym su ludia
24. 1. 2018   yoz
https://www.bloomber g.com/news/articles/2 018-01-23/first-crypt ocurrency-freight-dea l-takes-russian-wheat -to-turkey
s tymy bytmi je to podobne . ak chcete kupit tak cenu tlacia hore a rozpravky aky bude rast ..ale ak predavate tak vas ide makler albo kupujuci zodrat z koze..vyplakavaju a podobne.. proste realna cena bytov ci nehnutelnosti je nizsia aspon o 30% . a ak zacne tlak na stat co sa tyka dochodkov- a stat zareagujez vysenim veku ci inym obmedzenim(invalidn e a ine podpory) Tak sa obeh kapitalu tak znizi na sk ze bud eproblem prezit pre firmy alebo urobit nejaky byzniys. spirala naberie na rychlosti a este budeme zavidiet aj dnesnym detroitanom )))
1/1