Názory čitateľov


Názory k článku:
Prípadný zánik Schengenu by znamenal rozklad hospodárstva

17. 12. 2017   Lolo
To je znacne cudne, pretoze ked este nebol Schengensky priestor a este aj v dobe vlady jednej strany, 40 rokov, sa pohybovali kamiony, vagony a tovar cez uzemie vychodneho bloku a aj zo severu na juh, bez vatsich problemov.
Dokonca u nas ani obcania v ohrade, nekempovali pri hraniciach a neliezli do kamionov a nepokusa li sa masovo dostat na zapad, prigurtnovany medzi napravami kamionov, alebo zalezeny do papiera, ktory ako cenna surovina, sa expedoval vo velkom na zapad.
Obcas sa ludia pokusali prepravit zahrabany do uhlia na zapad, ale obvykle si dobre rozmysleli, ci chcu dostat dozivotie v nejakompracovnom tabore, alebo sa nechat umlatit pohranicnou strazou. Smrt zastrelenim, bola velmi romanticka predstava, rovnako ako slapnutie na minu v pohranicnom pasme.
No aj tak vychodnu europu krizovali zapadne kamiony a mnohe kamiony od nas, jazdili na zapad a zase naspat.
Trocha sa na hraniciach cakalo, ale to sa cakalo aj roky po tom, ked bolsevici prestali byt vladnucimi komunistami, po 89 roku.
Teraz vdaka nudiacej sa suite pracovnikov colnikov, colnej policie, pohranicnej straze, nas buzeruju doma, hladaju kolky a kontroluju predaj a tranzit cigariet, alkoholu a drog, cez nase chudobne uzemie.
Keby u nas povolili, ako v Hungarii, domace palenie alkoholu v objeme 100 litrov na osobu, tak by stratila Colna sprava vyznamny zdroj prijmov a buzeracie.
17. 12. 2017   anonym
Súhlas!
17. 12. 2017   jojo
Tiez suhlasim, a ako dalsi priklad by som uviedol rozdelenie Ceskoslovenska, tiez si to nikto nevedel predstavit, ale prezili sme to. Ludia nejak lahko zabudaju
18. 12. 2017   Jaro
O com rozpravas ? Za socializmu prekrocilo Ost-West hranice za rok asi tolko kamionov ako dnes za den. Potom travili soferi bezne 2 dni na hraniciach.
Ty vlastne nadavas stale a na vsetko. Sme v Unii, clenmi Schengenu, mame EURo a co s tym spravime, zalezi len od nas. To , ze tu plno veci nefunguje, za to si mozme sami.Tam treba zacat.
18. 12. 2017   Lolo
Ja nenadavam na vsetko, ale tvrdim, ze ani to pred 89, ani potom nebolo dobre.
Ani pred 1948, to nebolo uplne idealne..
Takye co sa systemu tyka, je to, co sa prezentuje na vonok, uplne ine, ako vyzere skutocnost, alebo realita kazdodenna.
To znamena, ze ak zije clovek v realite kazdodennej, lahko zabudne co prezil v relaite vsednych dni pred tym a co mu naslubovali ako krasne zajtra.
Clovek si nepamata co mal na obed, ked si ide vecer lahnut.
Ako potom moze tvrdit ze nieco, co bolo komplexne zvratene, malo nejake dobre a dalekosiahle dobre dosledky.
A to iste plati o tejto dnesnej dobe.
Mimochodom drahy Jaroslav, ja nahodou vzsledky z UCHD /ustav chudobnych debilov, alebo inak Ustav cestneho hospodarstva a dopravy/ mam realne od roku 66-89, ako statistiky prejazdu nakladnych vozidiel a by si sa cudoval, od cca 67 roku do roku 77, je prejazd zahranicnych nakladnych vozidiel asi na urovni 1/3 - 1/2 toho, co bolo v rokoch 90-99.
A to pri stale rovnakej cestnej infrastruktrure.
1/1